شناسه خبر : 67778
یکشنبه 09 تير 1398 , 14:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای طرح احیای هویت گلزار شهدای مشهد

 پس از گلایه مقام معظم رهبری از طرح یکسان‌سازی گلزار شهدا، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و شهرداری مشهد در یک اقدام فرهنگی به دنبال احیاء هویت گلزار شهدای بهشت رضا مشهد، مدفن 5 هزار شهید این استان هستند.



«علیرضا دلبریان» رزمنده و راوی دفاع مقدس که در این طرح حلقه واصل بین خانواده شهدا، بنیاد شهید و شهرداری مشهد است در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، به تشریح این حرکت فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص نشان دادن صحنه‌های دفاع مقدس تأکید داشته و دارند. اگر تصاویر شهدا و صحنه‌های دفاع مقدس نشان داده نشود نمی‌توان آن دوران را برای نسل امروز ترسیم کرد.

این فعال فرهنگی گفت: تصاویری که از شهدا نمایش داده می‌شود باید بیانگر سیرت آنها باشد تا بتوان فرهنگ جبهه را برای جوانان امروز روایت کرد. ترویج فرهنگ جبهه و تربیت نسل‌های آینده مبتنی بر فرهنگ ایثار و مقاومت ضرورت جامعه است. شهدا برای آرمان‌ها، افکار و اعتقاداتی که برای آن جان خود را فدا کردند موضوعیت پیدا می‌کند بر همین اساس ما وظیفه داریم اهداف آنها را به جامعه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تصاویر شهدا نشانه‌هایی هستند که راه را گم نکنیم، افزود: مساجد، گنبد و بارگاه و حتی کعبه نقاطی هستند تا یاد خدا فراموش نشود و گلزار شهدا نیز در همین راستا اماکنی به شمار می‌روند تا یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های شهدا و ایثارگرانی که امنیت و استقلال را برای کشور اسلامی‌مان به ارمغان آوردند در اذهان باقی بماند.

اجرای طرح احیای هویت گلزار شهدای مشهد

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ هویت گلزار شهدا و همچنین بازگرداندن حال و هوای گلزار شهدای بهشت رضا به دوران دفاع مقدس، طرحی با عنوان «احیاء هویت گلزار شهدا» در دستور کار قرار گرفت. هر چند اجرای این طرح نخواهد توانست حال و هوای بهشت رضا را به آن دوران برگرداند اما تا اندازه‌ای هویت این میراث معنوی احیاء خواهد شد و نسل جوان که دفاع مقدس را درک نکرده با حضور در گلزار شهدای بهشت رضا با آن دوران ارتباط برقرار خواهند کرد.



دلبریان ادامه داد: طرح فوق برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شده است. مباحث محتوایی و فراخوان خانواده شهدا برای اجرا طرح «احیاء هویت گلزار شهدا» توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد و شهرداری مشهد پشتیبانی مالی طرح را پذیرفته است و سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد طرح را اجرا خواهد کرد.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: در گام اول، هر یک از خانواده شهدا نسبت به نصب تصویر شهید خود در مزار او اقدام خواهند کرد. در گام دوم، خانواده شهدا می‌توانند طرحی که در قالب یک قاب در ابعاد مشخص تهیه شده و در مرحله تأمین بودجه و تعیین پیمانکار است بعد از ثبت نام به اجرا در بیاورند.

وی ابراز داشت: هر چند خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از طرح یکسان سازی گلزار شهدا گلایه‌مند هستند و معتقدند اگر طرح قدیم ایراداتی داشته باید ایرادات آن رفع می‌شده نه اینکه کل ساختار گلزار شهدا تغییر کند، اما با این همه از خانواده شهدا دعوت می‌شود که در این حرکت که خط مقدم جبهه فرهنگی است حضور پیدا کنند.

دلبریان در پایان گفت: خانواده شهدا می‌توانند جهت ثبت نام در این طرح روزهای جمعه از ساعت 10 الی 14 به دفتر گلزار شهدا واقع در جنب حسینیه شهدا بهشت رضا مراجعه کنند و یا جهت راهنمایی از طریق شماره  09155034145 به صورت پیامک اقدام کنند

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi