شناسه خبر : 67786
یکشنبه 09 تير 1398 , 15:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده‌ایم

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص تشییع پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس تحت عنوان «یاران صادق» اظهار داشت: این شهدای والامقام به صداقت خود عمل کردند؛ همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ...» شهدا پای صداقت خود ایستادند و به عهدی که داشتند صادقانه عمل کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام کشور گفت: این شهدای والامقام یاران امام صادق (ع) هستند؛ لذا عنوان «یاران صادق» برای شهدا انتخاب شد؛ چون ما هرچه که داریم از این یاران صادق است.

وی افزود: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون یاران صادق است. امروز اگر ما با سربلندی و با تجهیزات ساخت داخل پهپاد پیشرفته آمریکایی را منهدم می‌کنیم و رسما هم اعلام می‌کنیم که ما آن را سرنگون کردیم، به برکت خون شهداست؛ این در حالی است که ما یک زمانی در دوران دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کردیم، اما امروز به لطف خدا سیستم‌های پیشرفته‌ای را در داخل کشور می‌سازیم که پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را منهدم می‌کند؛ بنابراین اگر امروز نظام اسلامی با قدرت ایستاده و مقاومت کرده، به برکت خون شهداست.

وی پیام «یاران صادق» را وحدت و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و تأکید کرد: تا زمانی‌که مردم پشتیبان این نظام هستند، پیروز خواهیم بود. قبلا در دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم پیروزیم و در آینده هم پیروز خواهیم شد. به‌زودی پوزه آمریکای جنایت‌کار را که چندین‌بار به خاک مالیده‌ایم، مجددا در موضوع تحریم‌ها نیز به خاک خواهیم مالید و همان‌طور که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمودند، «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» که اگر می‌توانست، حتما تا به حال کرده بود و مردم دل‌شان قرص باشد و در موضوع غلبه بر تحریم‌ها نیز موفق خواهیم شد.

به گزارش دفاع‌پرس، پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس که توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تفحص شده‌اند، روز پنج‌شنبه ششم تیر در تهران تشییع شدند.

از این تعداد شهدا، ۱۱۶ شهید گمنام بوده و هویت ۳۴ تن از این شهیدان نیز شناسایی شد که پیکر شهدای شناسایی شده پس از مراسم تشییع در تهران به زادگاهشان منتقل و پیکر‌های مطهر شهدای گمنام نیز برای تشییع و خاکسپاری به نقاط مختلف کشور منتقل شد.

خاطرنشان می‌شود، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر‌های مطهر تعدادی از این شهدای والامقام، روز گذشته (شنبه هشتم تیر) مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) در نقاط مختلف کشور برگزار شد که تعداد دیگری از شهدا، نیز به مرور تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi