شناسه خبر : 67827
دوشنبه 10 تير 1398 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه رسمی دفتر شیخ زکزاکی در تهران

براساس نظر همه پزشکان، وجود مقدار زیادی سرب و کادمیوم در خون شیخ ابراهیم زکزکی بسیار خطرناک و کشنده است. کبد ایشان هم آسیب شدید دیده است. دندانهای ایشان نیز دو هفته است سیاه شده است.

 روز ششم تیر 1398 منابع خبری از مسمومیت شدید شیخ «ابراهیم زکزکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان این کشور خبر دادند.

دکتر «مسعود شجره» رئیس مرکز حقوق بشر اسلامی هم که طی ماه های اخیر به همراه تیمی پزشکی شیخ زکزکی را معاینه کرده بود در این باره گفت: آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد که مسمومیت شدید شیخ زکزاکی ناشی از سرب در خون وی است، این عارضه بخاطر تکه‌های گلوله‌هایی است که در بدن شیخ زکزاکی باقی مانده است. شدت‌ مسمومیت شیخ زکزکی آنقدر بالاست که به کبد او صدمه زیادی وارد آورده است. در روزهای آینده گزارش های پزشکی ایشان منتشر می‌شود اما جان شیخ زکزاکی در حال حاضر در خطر است.

به دنبال انتشار این اخبار، علاقمندان به این عضو نیجریه ای مجمع جهانی اهل بیت(ع) خواستار توضیحات شفافی در این زمینه شدند.

دفتر شیخ ابراهیم زکزکی در ایران نیز با صدور بیانیه ای، در این مورد اطلاع رسانی کرد. متن این بیانیه که امروز ششم تیر 1398 صادر شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در کشتار سال 2015 که بیش از 1000 نفر به شهادت رسیدند، در حمله به منزل شیخ، 3 فرزند شیخ را به شهادت رسانده و خواهرشان را در آتش سوزاندند. در همین حمله که ارتش نیجریه حتی از آر پی جی هم استفاده کرد؛ شیخ زکزکی و همسرش به شدت زخمی شدند. به دلیل عدم رسیدگی در روزهای اول واقعه، شیخ زکزکی یک چشم خود را از دست داده و مانند همسر ایشان، در شرایط جسمی بسیار بدی به سر می برند. چرا که ترکش های زیادی بدلیل تیراندازی های گسترده در بدن هر دو وجود دارد.

در طول بیش از سه سال گذشته، دولت نیجریه همچنان برخلاف کنوانسیون های بین المللی، این زن و شوهر آزاده و مجاهد را در یک پایگاه نظامی، با بیماری ها و جراحت های فراوان نگهداری می کند.

در طول این چند سال، دولت نیجریه هرگز اجازه معاینه و معالجه آنان را در خارج از کشور نداد. تا در فروردین گذشته، دوستداران شیخ موفق شدند با 4 پزشک بین المللی در ابوجا، محل بازداشت شیخ رفته و او همسرش را معاینه کامل کرده و نتیجه را ضرورت اعزام شیخ و همسرش به خارج برای معالجه اعلان کردند، متاسفانه دولت نیجریه هنوز این اجازه را نداده است. لذا کماکان حال شیخ و همسرش در شرایط نامطلوب به سر می بردند.

تا هفته گذشته، بدنبال انجام آزمایش خون، تیم پزشکی معالج شیخ ابراهیم زکزکی اعلام کرد، در خون ایشان مقدار بسیار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده است. براساس نظر همه پزشکان، این مقدار از سرب و کادمیوم در خون بسیار خطرناک و کشنده است. کبد ایشان هم آسیب شدید دیده است. دندانهای ایشان نیز دو هفته است سیاه شده است.

پزشکان معالج، مسمومیت شیخ را ناشی از گلوله های سربی و ترکش هایی می داند که از هنگام اسارت هنوز در بدن ایشان باقیمانده است. این موضوع را پزشکان بین المللی دیگر نیز تأیید کرده اند.

لذا لازم است، دولت نیجریه با آزادی فوری شیخ، برای جراحی و معالجه ایشان موافقت کند؛ درغیر اینصورت احتمال خطر جدی برای شیخ وجود دارد که مسئولیت مستقیم آن به عهده آن دولت خواهد بود.

لذا این دفتر از همه مسلمانان و علاقمندان به شیخ ابراهیم زکزکی و همه آزادیخواهان جهان درخواست می نماید، برای آزادی شیخ از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و از دولت نیجریه بخواهند تا برای معالجه شیخ زکزکی وهمسرش، اجازه خروج آنان از نیجریه را صادر کنند. این دفتر همچنین از همه مسلمانان درخواست می نماید، برای آزادی و درمان سریع ایشان دعا کنند.

دفتر شیخ زکزکی در ایران
 

منبع: ابنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi