شناسه خبر : 67856
سه شنبه 11 تير 1398 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعطای تندیس به خانواده شهید مدافع حرم


جمال رحیمیان با هیئت همراه با خانواده شهید مدافع حرم "علیرضا مرادی" دیدار و گفت وگو کرد و لوح تقدیر و تندیس هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران را به خانواده این شهید مدافع حرم تقدیم کرد.

 

 

دبیر آئین تندیس ملی فداکاری دانشجویان در این دیدار گفت: در تجلیل از مقام شامخ شهید و شهادت همین بس که حضرت امام صادق (ع) به نقل از حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند سه گروه هستند که شفاعت آن‌ها در روز قیامت رد نمی‌شود اول پیامبران، دوم عالمان و سوم شهدا.

وی با بیان این‌که بالاتر از شهادت هیچ فیضی نیست، گفت: بر ما به‌عنوان فعالان حوزه فرهنگی دانشگاه و جهاد دانشگاهی فرض بوده و هست که برای اظهار ارادت و کسب فیض به زیارت خانواده‌های شهدای دانشجو برویم.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ادامه داد: در خصوص شهید "علیرضا مرادی" دانشجوی فداکاری که بر اساس نظر کمیته انتخاب‬ ‏ دانشجوی فداکار هشتمین آئین تندیس ملی فداکاری برگزیده شده بود وظیفه داشتم که از نزدیک با والدین این عزیز دیدار و اظهار ارادت کنم و لوح و تندیس فداکاری دانشجویان را به محضرشان تقدیم کنیم.

در این دیدار مادر شهید علیرضا مرادی هم با بیان این‌که شهدا خصوصیات اخلاقی خاصی دارند که باید از دنیا جدا شوند، افزود: او فردی شاداب بود که خستگی را خسته کرده بود و همواره از من می‌خواست که برای شهادتش دعا کنم.

وی با بیان این‌که آنچه مرا نسبت به این شهادت دلگرم می‌کند معامله‌ای است که با خدا کردم، در ادامه خاطرنشان کرد: تنها چیزی که گاهی مرا رنجور می‌کند آن است که شاید در مادری کردن برای وی کم گذاشته باشم و نتوانسته باشم به وظایف مادری خود به‌درستی عمل کرده باشم.

رحیمیان هم گفت: روایت است که وقتی شهید می‌خواهد در روز قیامت وارد بهشت شود استنکاف می‌کند وقتی علت پرسیده می‌شود عنوان می‌کند کسانی که من را به این مقام رساندند پدر و مادر من بودند پس اول آن‌ها باید وارد بهشت شوند و بعد من به بهشت رضوان داخل می‌شوم.

مادر شهید مدافع حرم علیرضا مرادی افزود: فرزندم از ۷ سالگی همواره در مساجد و پایگاه‌ها حضور داشت و عاشق این راه بود از زمان آخرین عزیمتش تا زمان شهادتش هم تنها یک هفته طول کشید.

وی با بیان این‌که او در سوم ابتدایی به مقام رهبری نامه‌ای نوشت و پاسخش را هم دریافت کرد، گفت: او بخاطر عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) داشت تمام محرم و صفر را در مراسم و هیأت فعال بود.

پدر این شهید مدافع حرم هم گفت: بنده هم سابقه حضور در جبهه‌ها را دارم. در منطقه ماهوت عراق که منطقه کوهستانی است حمله هوایی شد اما شهادت نصیبم نشد. در زمان تشییع جنازه فرزندم دوستان گفتند شما در آن زمان شهید نشدید که شاهد این روز باشید و من واقعاً خدا را شکر می‌کنم که فرزندم در این مسیر گام برداشت و از حریم اهل بیت (ع) دفاع کرد.

پدر شهید علیرضا مرادی افزود: علیرضا وقتی دید برادرش که متأهل و دارای فرزند است عازم سوریه شده است با زیرکی تمام از ما و خانواده برادرش خواست تا مانع رفتن او بشوند اما در همان زمان خودش آماده شد و چند بار به سوریه اعزام شد که در آخرین اعزام در فالومان با جمع دیگری از هم‌رزمانش به شهادت رسید.

شهید «علیرضا مرادی» دانشجوی رشته الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی بود.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi