شناسه خبر : 67858
سه شنبه 11 تير 1398 , 12:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کفگیر تحریم آمریکا به ته دیگ خورده است


ماهیت عمدتا نمادین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد تیرهای دولت آمریکا در ترکش اقتصادی خود به آخر رسیده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز ضمن انتشار این ارزیابی می‌نویسد: تحریم‌های جدید برای جلوگیری از استفاده برخی مقامات ارشد ایران از نظام بانکی بین‌المللی یا هرگونه سامانه مالی دیگر است که کشورهای اروپایی یا دیگران ایجاد کرده‌اند.
اما مقامات ایران به احتمال زیاد اگر نگوییم هیچ، دست‌کم دارایی‌های قابل توجهی در بانک‌های خارجی ندارند و هرگونه  فشار جدید، احتمالا بسیار اندک خواهد بود. ماهیت عمدتا نمادین این تحریم‌ها نشان می‌دهد نیروهای دولت ترامپ در ترکش اقتصادی به آخر رسیده است. آمریکا اکنون باید سیاست صبر پیشه کند و ببیند آیا تحریم‌های نفتی اخیر، که اواخر ماه آوریل اعلام شد، تاثیر خواهد داشت یا خیر.
ترامپ که در اتاق بیضی کاخ سفید سخن می‌گفت اعلام کرد تحریم‌های جدید آیت‌الله خامنه‌ای و دفتر ایشان را از دسترسی به نظام مالی بین‌المللی باز می‌دارد. وزارت خزانه‌داری اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه هشت فرمانده نظامی ارشد ایران، از جمله فرمانده واحدی که آمریکا می‌گوید مسئول سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی در پنج‌شنبه گذشته بود، وضع می کند.
رابرت مالی، رئیس و مدیر اجرایی ارشد گروه بین‌المللی بحران گفت: «این سیاست نمادین در بدترین وضع خود است. این را از هر سطح نگاه ‌کنیم، اقدامی غیرمنطقی، غیرسازنده یا بی‌فایده است.»
استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم گفت: دولت این هفته نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در توافق هسته‌ای را به فهرست تحریم‌ها می‌افزاید. مقامات ایرانی با سرنگون کردن پهپاد آمریکایی نشان دادند، اجرای حملات غیرمرگبار به آمریکا یا منافع بین‌المللی را انتخاب کردند تا دولت ترامپ را به کاستن از تحریم‌ها مجبور سازند.
دالیا داسا کایه، کارشناس امور خاورمیانه در موسسه رند، از گروه‌های پژوهشی در کالیفرنیا، گفت: «دولت ترامپ می‌گفت فشار حداکثری موجب خواهد شد ایران به میز مذاکره بیاید، اما این سیاست در عوض به اقدامات تحریک‌آمیز ایران انجامیده است، اقداماتی که بعید است پایان یابد مگر اینکه به نتیجه ملموسی در زمینه لغو تحریم‌ها دست یابد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi