شناسه خبر : 67871
سه شنبه 11 تير 1398 , 15:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد

به گفته مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد، آن دسته از جانبازانی که تاکنون از امکان واردات خودرو استفاده نکرده‌اند، در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش می‌توانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده بهره‌مند گردند...

فاش نیوز -  مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد گفت: آن دسته از جانبازان عزیزی که تاکنون از امکان واردات خودرو استفاده نکرده‌اند در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش می‌توانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده بهره‌مند شوند.

محمود تبریزی با اشاره به موافقت هیئت وزیران با اعمال معافیت در خصوص واردات خودروی سواری توسط جانبازان ۷۰ درصد گفت: هیئت وزیران با توجه به وضعیت جسمانی و نیاز جانبازان در سال ۱۳۸۷ با این معافیت موافقت کرده است و تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد جانبازان ۷۰ درصد از این خدمت در قالب واردات خودرو یا واگذاری امتیاز خود به خودروسازان داخلی و بهره‌مندی از خودروی داخلی با میزان معافیت قید شده در مصوبه مذکور بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مصوبه جانبازان ۷۰ درصد دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال و برای سایر جانبازان تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال از پرداخت سود بازرگانی معاف بودند و علاوه بر آن از پرداخت هزینه اسقاط خودروی فرسوده و ۵ درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی و ۵ درصد هزینه شماره‌گذاری با رعایت ضوابط فنی و رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی بهره‌مند بودند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لغو بخشی از این معافیت‌ها در سال ۱۳۹۵ گفت: در این سال طی مصوبه‌ای بدون هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران بخشی از معافیت‌ها لغو شد و جانبازان عزیز می‌توانستند فقط از  ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون ریال معافیت سود بازرگانی استفاده کنند.
تبریزی افزود: با پیگیری‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین پیگیری‌های معاونت تعاون و امور اجتماعی  و اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد از مراجع ذی‌ربط، این موضوع در خردادماه سال جاری مجدداً در هیئت محترم دولت مطرح و مصوب شد معافیت‌های لغو شده مجدداً اعمال شود تا آن دسته از جانبازان عزیزی که تاکنون از این امکان استفاده نکرده‌اند در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش بتوانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده از قبیل هزینه اسقاط خودروی فرسوده، ۵ درصد مجمع ارزش گمرکی، حقوق ورودی و هزینه شماره‌گذاری بهره‌مند شوند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: خودروهای وارداتی باید تابع ضوابط فنی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
بنیاد فقط برای انحراف افکار عمومی ایثارگران و مردم این گونه مزخرفات را سر هم می کند. این گونه مصوبات به جز نارضایتی عمومی ایثارگران و عموم مردم در این شرایط خاص هیچ چیزی به دنبال ندارد. بنیاد انبوه مشکلات درمانی و بیمه ای و مالی ، ماموریت تحصیلی باطل شده فرزندان جانبازان و... ایثارگران را پیگیری کند و به نتیجه برساند .این اراجیف چیست؟ اگر هم به قول شما تعداد اندکی از جانبازان 70 درصد خودرو وارد نکرده اند به طریقی و بدون بوق و کرنا موضوع فیصله پیدا کند و احتیاج به این همه تبلیغات و بدبین کردن مردم به جانبازان ندارد . بسیاری از مردم در تهیه مایحتاج اولیه زندگی مانده اند مگر شما در هپروت زندگی می کنید؟
برای جانبازان 70% واقعی هر حمایتی شود حقشان است .
ولی اینکه به جانبازان زیر25% حتی یک کارت مترو رایگان که در قانون مصوب شده ، آن را هم نمی دهند!؟
این کمال بی انصافی است.
سلام علیکم
اشاره فرموده اید،،،سایرجانبازان!
این جمله ی شمامصداق این است...کلیه ی جانبازان!یعنی جانبازان پنج تا۶۹%!!!
لطفأاطلاع رسانی بفرمایید.متشکرم.
سلام
میشه لطف کنید و خبر واردات خودرو رو به کلی لغو کنید متاسفانه بقال سر کوچه هم دیگه متلک بار جانبازان میکنه لطف کنید خبر رو برای یک بار صحیح چاپ کنید قطعا کاسه ای زیر نیم کاسه هست ....
ای کاش این سهمیه یه کلیه جانبازان داده می شد چون الحمدلله دولت که پول نداره به جانبازای زیر25 بده و هیچ کمکی هم به جانبازان زیر25 چه خودشان و چه خانواده هایشان نمی شود حداقل با دادن این چنین امتیازاتی میتوانند کمکی به معیشتشان بکنند
چرا برای رزمندگان سهمیه خودرو درنظر نمی گیرید
سلام خدمت اقای صاقی ودیگرزحمتکشان سایت.وتمامی جانبازان سینه سوخته ودل سوخته که جانشان رابرای حفظ حریم کشوروناموس دادن ولی باگدایی ازمسولین زدگی میکنیم ومیکنند.نه انگارکه بایدبه جانبازان خدمات بدهند.ونه انگارکه جانبازان مثل اقازاده هابلکه بیشترازانها حق زندگی ودررفابودن رادارند.هیچ کس درکشورنیست که پیگیری قوانین مصوب وبهبودبخشیدن به وضع زندگی جانبازان رابکند.بلکه خیلی هستندکه اصلا نمی خواهند این اتفاق بیفتد.چرامی خوهید اکثر جانبازان درحسرت زندگی ادام خودوخانواده خودازدنیابروندنگ برشمالعنت خدابرشما.از ریاست جمهوری تارییس بنیادشهید.وتاسپاه پاسداران که اصلا توجهی به جانبازان بسیجی نمی کند.۵سال بعضی هد بیشترازبازنشستگی ماگذشته ولی اصلا انگارکوروکرشده اند.وفقط بفکرخودوبچه های خودهستند.چراجامعه ایثارگران مانندمعلمان تجمع واعتراض نمیککند.تاهم مردم وهم مسولین بدانند.وبفهمندکه چه به سرمحافظان کشورونوامیس انها امده ومی اورند.خواهش میکنم جدی بگیرید.تا همه دستهای مابهم پیوسته نشود.مشتی قوی نگردد.نه بیمه دی درست می شودنه پاداش پایان خدمتی می دهند.ونه هیچ رفاهی درمیان خواهد.بود.حقوق می دهند.معلوم نیست حقوق است یاحق پرستاری .اگرحق پرستاری راکثرکنند.چه حقوقی باقی خواهدماند.خجالت اوراست.حضرت علی ع فرموده حق گرفتنی ست.اگر کسی ظلمی کردبایدجوابش رابدهید. وگرنه باظلم ان ظالم شریکی .پس خواهش میکنم افرادی که درجریانات مختلف حضوردارند.مثل انمجن ودیگرموارد. هرچه زودتر تجمع برگزارکنند.جلوی مجلس جلوی ریارست جمهوری جلوی ستادارتش وسپاه وتاحقاق حقمان ادامه دهیم بنده قسم خورده م اگرازبچه های انجمن ودیگرمسولین جانباز بخاری بلندنشود.خودم وهمسرم وپسرم جلوی مجلس بس بشنیم.وپلاکارتی تهیه کنیم ومظلومیت جانبازان رابگوش دنیا برسانیم .وسلام خداوند.توفیق عنایت نماید. به همه مسولینی که واقعا دقدقه جانبازان رادارند.
بنام خدا
برادر عزیز جناب آقای نیازی
با سلام وعرض ادب واحترام
ضمن تایید سخنان حضرت عالی با طرح شما کاملا موافق هستم وتنها راه گرفتن حق دست در دست هم بگزاریم مردم فکر میکنند که اینقدر به ما میرسند زیادی میاریم وقتی میخواهند برای مستمدی پولی جمع کنند اول میان سراغ ما ما نیز از خجالت سهم زن وبچه هامون میدیم . پس باید انجمن جانبازان جناب آقای ساقی جناب آقای اسرافیلی فکری برای تجمع مسالمت امیز بکنند ...
با تشکر جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد
با نام‌حق. که عجب کشیدن از زیر ورق
نه به سیاست مرتبط نه جانبی تمایل که رمقی برای گرقتن نه .اشتیاه فکر نفرمایید.رمقی برای گفتن .ر را امثال ما در زمان رزم خرج کردیم .و حقی برای گرفتن جایز نباشد .جانی هم که بهر گفتن نداریم .داشته باشیم به چه کار .باب مثال .جناب ...محترم .بسته به شرایط و زمان .
تنها یک سخن رانی مینمایند.وهزاران هزار گوش که در حسرت شنیدن جمله ای که یک کلمه مرتبط به درد انها درش باشد .چه روا چه نا روا.بغد بازی اغاز چندین سال ما مینویسیم و مینویسیم .ایا تا به حال فکر کرده اید به نظر شما احتمال اینکه یکی از این نظر ها را حتی اتفاقی خوانده باشند .نه گوینده .بلکه از ریاست محترم تا مشاوران.دفترداران.کارمندان.ابدارچیان.حتی دربان نسبتا محترم که در ماه یک سلام به ایشان میکنند.پس انها وظیفه دارند یک موضوع را در یک روز بنویسند و سالها نظر ما را در زباله دان نظریاتشان دفن کنند .
سر را که به زیر پایتان ما دادیم
در وقت نیاز با که ما فریادیم
از جمله وظایف شما سر به وران
هر چیز ز ابرو و جان مال ودیدیدشادیم
با تلاش بی وقفه و قانون وزور
بر باد بداده تا که ما قبل به گور
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi