شناسه خبر : 67932
پنجشنبه 13 تير 1398 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سالروز عملیات کربلای۱ و جشن شهید فراهانی در گلزار شهدا

مراسم سی‌وسومین سالروز عملیات کربلای یک ویژه شهدا و سرداران شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.

گلزار شهدای تهران در آخر هفته میزبان سه مراسم بزرگداشت برای شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است. جزئیات این برنامه‌ها که در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می‌شود به شرح زیر است:

سالروز عملیات کربلای1 و جشن میلاد شهید مسلم فراهانی در گلزار شهدا

سالروز عملیات کربلای یک

مراسم سی‌وسومین سالروز عملیات غرورآفرین کربلای یک ویژه شهدا و سرداران شهید لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور سردار محمد کوثری و یادگاران این عملیات برگزار می‌شود. این مراسم در روز پنج‌شنبه 13 تیر ماه 98، ساعت 18 در قطعه 29 گلزار شهدا برگزار خواهد شد. محمد طاهری مداحی این مراسم را بر عهده دارد.

آزادسازی فاو طی عملیات غرورآفرین والفجر 8 موجب تحقیر ارتش بعث عراق در محافل بین‌المللی شد. رژیم بعث عراق و ارتش آن با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی در مقابل توانایی‌های رزمندگان تاب مقاومت نداشتند و عاجزانه مجبور به تن دادن به شکستی بزرگ شده بود. ارتش صدام برای جبران این شکست به مهران حمله و این شهر ویرانه را بار دیگر تصرف کرد. پس از آن رزمندگان متشکل از نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیج در پاسخ به امر امام خمینی(ره) که فرمودند «مهران باید آزاد شود» پا به رکاب شدند و طی عملیات کربلای یک این شهر را در تاریخ 10 تیر سال 65 آزاد کردند.

جشن ولادت شهید مسلم فراهانی

به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد میلاد شهید مسلم فراهانی جشن کوچکی بر سر مزار این شهید بزرگوار در قطعه 26 گلزار شهدا برگزار می‌شود. مراسم جشن میلاد شهید فراهانی جمعه، 14 تیرماه، ساعت 9 صبح با حضور اعضای خانواده، جمعی از دوستان و همرزمان این شهید و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

شهید مسلم فراهانی متولد 14 تیر 1344 است. او پنجم تیرماه 1361 در تپه شیاکوه، در حالی که آخرین لحظات عمر خود دعای «اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک» را زمزمه می‌کرد، به شهادت رسید. وی در قسمتی از وصیت‌اش نوشته است: «کسی که ضد ولایت فقیه است، در تشییع جنازه من شرکت نکند.»

سالگرد شهید مدافع حرم، محمد جلال ملک محمدی

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، محمدجلال ملک محمدی روز پنج شنبه 13 تیرماه ساعت 8 صبح در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

شهید محمد جلال ملک محمدی در جریان آزادسازی موصل از دست تروریست‌های تکفیری مجروح شده بود مدتی به خاطر آسیب‌های فراوان مجروحیت در بیمارستان بستری بود اما در نهایت به کاروان شهدا پیوست و پیکر مطهرش در جوار همرزمانش در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi