شناسه خبر : 67952
جمعه 14 تير 1398 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۰ هزار فرزند شاهد در خراسان رضوی جویای کار

 

 

 

۱۰ هزار فرزند شاهد در خراسان رضوی جویای کار هستند

 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از ۱۰ هزار فرزند شاهد و ایثارگر متقاضی کار در این استان خبر و ادامه داد: از آنجا دانش آموختگان جدید دانشگاه ها هر سال به این آمار افزوده می شود باید تلاش شود در سه حوزه بخش خصوصی، کارآفرینی و بخش دولتی این آمار کاهش یابد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی چهارشنبه شب در نشست شورای ایثارگران شهرستان تربت حیدریه افزود: در حوزه خوداشتغالی این آمادگی وجود دارد تا با پرداخت تسهیلات کم بهره به فرزندان شاهد و ایثارگر آنها را توانمند نموده و زمینه تولید و اشتغال این قشر فراهم شود.
وی ادامه داد: ایران مرهون و مدیون فداکاری جامعه ایثارگری و امروز حداقل انتظار آنها این است که فرزندشان با مدارج عالی دانشگاهی و یا تخصصی که دارند بیکار نباشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین برگزاری یادواره ها را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی ارزشمند توصیف و بیان کرد: اما در کنار آن اگر برای فرزند شهیدان و جانبازان اشتغال ایجاد شود بطور طور قطع ثواب دنیوی و اخروی آن بیشتر خواهد بود.

 

بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۰۸ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران را در سطح این استان زیرپوشش دارد. خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۱ شهید، ۴۳ هزار و ۲۱۹ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نیز در این نشست از وجود ۴۳۳ فرزند ایثارگر جویای کار در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ فرزند شهید که اغلب دارای مدارک عالی دانشگاهی می باشند همچنان جویای کار هستند.
محمد حسینعلی زاده افزود: پارسال در قالب چند نشست استانی و شهرستانی برای حل معضل اشتغال فرزندان ایثارگران ۲۳ نفر از این عزیزان در بخش خصوصی و هشت نفر در دوایر دولتی مشغول کار شدند اما با توجه به اینکه هر سال به جمعیت متقاضیان کار افزوده می شود از ادارات و بخش خصوصی تقاضا داریم همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در همین نشست گفت: هر دستگاهی که در حوزه استخدامی دستگاههای دولتی برای فرزندان ایثارگر طبق قانون عمل نکرده، معرفی تا با آن برخورد شود.
علی رستمی در ادامه همچنین اظهارداشت: از آنجا که بسیاری از مراسم در گلزار شهدای بهشت عسکری تربت حیدریه برگزار می شود، این مکان ظرفیت ایجاد یک مجموعه فرهنگی را دارد تا با مسقف شدن آن این برنامه ها بدون دغدغه در فصول زمستان و تابستان اجرا شوند.

 

وی در خصوص نیمی از هزینه این پروژه اعلام آمادگی و بیان کرد: بنیاد شهید، شورای شهر و شهرداری تربت حیدریه هم تلاش کنند با هزینه مبلغی کمتر از پنج میلیارد ریال این نیاز شهرستان نیز برطرف شود.
در ادامه نشست شورای ایثارگران تربت حیدریه رئیس بهزیستی این شهرستان هم از مناسب سازی نشدن ساختمانها انتقاد و بیان کرد: اداره بنیاد شهید که متولی جانبازان و جامعه ایثارگری است برای رفت و آمد این قشر مناسب سازی نشده و حتی فاقد آسانسور است لذا جانبازان ویلچیری و قطع نخاعی برای مراجعه به این اداره دچار مشکل هستند.
زهره اقبال نیا افزود: در سطح شهر تربت حیدریه به جز چند دستگاه دولتی بقیه ادارات و سازمانها برای جامعه معلولان و جانبازان مناسب سازی نشده اند و این موضوع را بارها اعلام کرده ایم.

 

تربت حیدریه ۶۷۵ شهید، ۱۴۱ آزاده و دو هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است. درصد ج انبازی ۶۹۰ نفر از جانبازات تربتی بالای ۲۵ درصد است.: مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
سلام هر سال هزاران نفر در ادارات دولتی و شرکت های اقماری دولتی استخدام میشوند که از این تعداد حدود 5 درصد سهمیه ایثارگران است. 5 درصد سهمیه ایثارگران در مناطق بد آب و هوا و نقاطی تعیین شده که حتی افراد بومی به علت مشکلات بسیار زیاد زندگی حاضر به اشتغال در آن مکانها نیستند اما انتظار دارند فرزند جانباز یا فرزند شهید که لازم است در خدمت خانواده باشند مجبورند صدها کیلومتر دورتر مشغول به کار شوند.
فرزندم با این ناجوانمردی در خصوص تقسیم پست های سهمیه ایثارگران مواجه شد و در حال حاضر در تهران و شرکت خصوصی مشغول به کار است لذا از مسئولان محترم تقاضا داریم در نحوه تقسیم پستهای مربوط به سهمیه ایثارگران رعایت جوانمردی و انصاف را داشته باشند تا فرزندان ایثارگران بتوانند ضمن خدمت در کنار خانواده قدری از هزینه های کمرشکن و بسیار سنگین زندگی را که از فقدان تدبیر تحمیل شده را تامین کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi