شناسه خبر : 67971
شنبه 15 تير 1398 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن ۲۵ هزار نفری دختران انقلاب در مشهد

25 هزار نفر از دختران انقلاب به مناسبت هفته زن و همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه(س) و «روز دختران» در جشنی با عنوان «مه‌دخت» شرکت کردند.


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در حاشیه این جشن به ایرنا گفت: این جشن بزرگ به مناسبت آغاز دهه کرامت برگزار شده است که با استقبال خوب دختران و بانوان مشهدی نیز مواجه گشته است.
رؤیا حیدرزاده افزود: مراسم ویژه دهه کرامت در فضایی پرشور و نشاط و مومنانه برای بانوان در سطح خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است و دو هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح محلات شهرستانهای استان برای بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی درحال برگزاری است.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی افزود: در طول دهه کرامت ۲۱ پاتوق دخترانه در استان خراسان رضوی برای دختران بر پا می‌شود تا بتوان در همین چارچوب و در تمام بخش‌ها از نظرات و پیشنهادات این قشر از جامعه استفاده کرد. دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه مصادف با نخستین روز ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه و روز دختران آغاز می‌شود و تا 23 تیر ماه که مصادف است با یازدهم ذی القعده و سالروز میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با شعار خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع) ادامه دارد.
گلباران حرم مطهر رضوی
به مناسبت آغاز دهه کرامت
بانوان و دختران مشهدی روز پنجشنبه همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه و نخستین روز دهه کرامت به پابوسی حرم منور امام رضا(ع) برادر گرانقدر آن بانوی مکرمه رفته و این مکان قدسی را گلباران کردند.
بانوان و دختران مشهدی با شاخه‌های گل در دست از میدان شهدای این شهر به سوی حرم مطهر راه پیموده و در طول مسیر با ذکر سلام و صلوات بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت فاطمه معصومه فضایی معنوی آفریده و دیگر شهروندان مشهدی را با خود همراه کردند. این جمعیت مشتاق و مسرور هنگام ورود به حرم نورباران امام رضا(ع) نیز مورد استقبال خادمان بارگاه رضوی قرار گرفتند.
خادمان حرم مطهر در حالی که با دودکردن عود و سپند معنویت فضا را دوچندان کرده بودند و این گروه را تا رواق امام خمینی(ره) حرم همراهی کردند. سپس دختران و بانوان مشهدی در برابر پنجره فولاد بارگاه رضوی جمع شده و با نثار تقدیم شاخه‌های رنگارنگ گل ضمن تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) از پیشگاه حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) طلب رحمت و مغفرت نمودند.
آنان همچنین با اجتماع در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر از ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجرای گروه تواشیح و مداحی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) بهره‌مند شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi