شناسه خبر : 68002
چهارشنبه 26 تير 1398 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی درباره خودرو جانبازان و مصوبه اخیر دولت؛

آش نخورده و دهن سوخته!

مصوبه اخیر هیئت وزیران درباره واردات خودرو جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ ابهامات و سئوالات فراوانی را در میان ایثارگران ایجاد کرده است...

فاش نیوزسخنگوی دولت مدتی قبل در حالی از مصوبه هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد که این مصوبه ابهاماتی را در میان این قشر ایجاد کرده است.

برپایه گزارش خبرگزاری ها، علی ربیعی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به 70 درصد می‌رسد (یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است) مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

این درحالیست که خبرگزاری ها به صورت کلی از اجازه به جانبازان 70درصد به بالا برای واردات خودروی خارجی با شرایط سال 87 تیتر زده اند.

ربیعی بعدا افزوده است: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت گفته است: توان یابان نیز اجازه داشتند خودرو‌هایی وارد کنند که ۵ سال ممنوعیت برای فروش خودرو‌های آنان در نظر گرفته شده بود، اما طبق مصوبه امروز این مدت به ۳ سال کاهش یافت.

اما اینطور که از ظاهر صحبت های سخنگوی دولت برمی آید این مصوبه یک اقدام تکمیلی برای بهره مندی آن دسته از جانبازانی است که اخیرا" به آمار جانبازان 70 درصد افزوده شده اند که البته در آمار اینان نیز ابهاماتی وجود دارد.

همچنین معلوم نیست دولت که حتما" مطلع است در سال 87 پس از بلایی که دلالان برسر جانبازان و امتیاز واردات خودروی آنان آوردند، با خواست و اصرار طیف وسیعی از خود جانبازان، این مجوز به مجوز واگذاری خودرو داخلی به جانبازان واجد شرایط جابجا شد، چرا باز چنین مصوبه ای را آن هم در این شرایط کشور و وضعیت ارزی به تصویب رسانده است؟!

از سوی دیگر یک عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی تأمل برانگیز، مصوبه اعطای مجوز واردات خودرو به جانبازان بالای 70 درصد را نوعی خدمت به جانبازان برای کاهش التهابات بازار خودرو عنوان کرد.

جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی که با آب و تاب از مصوبه مبهم دولت برای واردات 500  خودرو برای جانبازان بالای 70 درصد صحبت می کرد هدف دولت از این مصوبه را کاهش التهابات خودرویی در جامعه عنوان کرد!

وی همچنین در ادامه استدلال  های عجیب خود در دفاع از مصوبه دولت و بدون درنظر گرفتن اینکه اگر هم دولت در این شرایط، مصوبه اینچنینی دارد برای برطرف کردن نیاز مبرم جانبازان نیست که مشکلات عدیده جسمی حرکتی دارند می باشد گفت: جانبازانی که دارای نقدینگی هستند و می خواهند آن را به بازار خودرو هدایت کنند می توانند از این مصوبه بهره مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، بهره مندی جانبازان بالای 70 درصد از مصوبه واردات خودرو را فرصتی مناسب در شرایط فعلی بازار ملتهب خودرو دانست و تاکید کرد: در واقع با اجرای این مصوبه، چند اقدام اساسی انجام خواهد شد که بخشی مربوط به جهت دهی به نقدینگی جامعه است و بخش دیگر آن خدمتی به جانبازان عزیز است که  در شرایط و موقعیت های قبلی نتوانسته اند از این فرصت استفاده کنند.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که جانبازان بالای 70 درصد در کشور نزدیک به 9 هزار نفرهستند اما با این مصوبه فقط به 500 نفر امتیاز واردات خودرو تعلق می گیرد نیز گفت: این موضوع خود به خود اشکالی ندارد؛ چرا که دولت آن را در نظر دارد و بسیاری از جانبازان از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند اما اگر همین مقدار هم ظرفیت را پر کنند دوباره دولت پیگیری لازم را انجام می دهد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای این مصوبه، التهابات خودرویی را در بازار کاهش می دهد و سر جمع اش کار خوبی است اظهار داشت: به نظرم باید اجرای این مصوبه را در راستای خدمت به جانبازان و ایثارگران بدانیم و امیدواریم که دولت مصوبات بیشتری از این قبیل در آینده  داشته باشد!

10 سال از آخرین واگذاری خودرو به جانبازان گذشت

در حال حاضر بیش از 10 سال از آخرین واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70 درصد که مشکلات جسمی حرکتی شدید و نیاز مبرم به تصویب قانونی به منظور واگذاری خودرو مناسب دارند، می گذرد؛ ولی شاید به دلیل برداشت ها و تحلیل های سطحی و بی اطلاعی نمایندگان از مسایل مختلف جامعه و اقشار مختلف، از جمله جانبازان و ایثارگران، هیچ اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نگرفته است.

این درحالیست که دولت به راحتی می تواند با اختصاص سهمیه ای از خودروهای تولید داخل به جانبازان نخاعی که تعدادشان کمتر از 2000 نفر است، بخش کوچکی از بی عدالتی در حق آنان را برطرف کند؛ چرا که این گروه از جانبازان و البته گروهی از معلولان هم که شرایطی مشابه دارند، عملا" امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند و از سوبسیدها و یارانه های اعطایی هیچ سودی عایدشان نمی شود. البته با این توجه که چون ناچارند کرایه دربست و اختصاصی از خودروهای مسافرکش کرایه ای استفاده کنند، باید چندبرابر افراد عادی هزینه بپردازند.

 

مشکلات جانبازان وخانواده شهداء

جامعه ایثارگری در شرایط کنونی با چالش های فراوانی روبرو است که معیشت، درمان، اشتغال و... از جمله آنها می باشد.

حسین رحیمی مقدم، جانباز جنگ تحمیلی، با یادآوری ایثار و فداکاری های جانبازان، به خبرنگار ما گفت: تیروترکش وغم واندوه و دردهای سنگین وبیداری شب ها وهزاران مشکلات دیگر مال ما جانبازان و خانواده شهداء است اما پول و ثروت و امکانات مال جبهه نرفته های بی درد و آقازاده هاست.

به گفته این جانباز، دولت در اقدامی تامل برانگیز برای 500 نفر خودروی لاکچیری در نظر گرفته است در حالیکه بقیه جانبازان حتی درمانشان هم دچار بحران شده، آیا این عدالت است؟

یوسف پ، جانباز ویلچری که  در ارتش خدمت کرده است در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتما"این مصوبه برای از ما بهتران است که تمکن مالی دارند. اما آیا این درست است که به جانبازان شیمیایی ارتش که به بنیاد معرفی شده اند گفته می شود بودجه نداریم ولی در بوق و کرنا می کنید که می خواهید خودرو وارد کنید؟! بجای این کارها از خدا بترسید.

امان از تبعیض های نابجا و رانت خواری

عباس ک، جانباز قطع نخاعی با توصیه به دولتمردان و مسئولان به توجه هر چه بیشتر به جانبازان به خبرنگار فاش نیوز گفت:
 

متاسفانه مسئولان کار اشتباه را بنام کار خیر و کمک به جانباز جا می زنند و جامعه ایثارگران هم شاید بی توجه است و حتی شاید خوشحال از این رانت. واقعا از این مصیبت بارتر چیزی برای ما هست؟ کسانی که بدنبال غارت منابع ملی هستند چگونه می توانند پاسخگوی مشکلات ایثارگران باشند. آیا همه ما ایرانی مسلمان هستیم یا این که دین جدیدی بوجود آمده که متفاوت با احکام اسلام است؟!

احمد، جانباز یک پا قطع که به همراه همسر و پسرش برای مراجعه به بنیاد به خیابان آمده بود به خبرنگار ما گفت: در مورد خودرو خواستم به آقایان بگم شما نمایندگان محترم مجلس در دریف اول قانون گذاری هستید؛ بنابراین کمی به قانونی که خودتون تصویب می کنید بی طرفانه نگاه کنید.  بنده  در سال 62 مجروح شدم؛ تخلیه چشم با چهل درصد از کار افتادگی. به ما نه خودرو تعلق می گیرد نه حق پرستاری، نه خدماتی مانند هزینه های خواروبار. پس چرا آبروی ما را جلوی مردم می برید که چه خدماتی به ایثارگران دادیم؟! این مطلب را گفتم مردم بدانند که تمام اینها حرف و حدیث و شعار است؛ چون چندوقت دیگه این آقایان نیاز به رای من و تو دارند والسلام. باز هم دکان جدیدی باز کرده اند. آخه چطور جانبازانی که به سختی بار زندگی را بر دوش می کشند و با کمبودها دست و پنجه نرم می کنند می توانند با مجوزی که سی میلیون تومان تخفیف دارد در مقابل ماشینی که حد اقل 500میلیون تومان است اقدامی کنند.

سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان کی باز می شود

به گفته مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد، آن دسته از جانبازانی که تاکنون از امکان واردات خودرو استفاده نکرده‌اند، در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش می‌توانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده بهره‌مند گردند.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد گفت: آن دسته از جانبازان که تاکنون از امکان واردات خودرو استفاده نکرده‌اند در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش می‌توانند علاوه بر سود بازرگانی، از سایر معافیت‌های لحاظ شده بهره‌ مند شوند.

اما و اگرهای بنیاد و خودروی جانبازان

محمود تبریزی با اشاره به موافقت هیئت وزیران با اعمال معافیت در خصوص واردات خودروی سواری توسط جانبازان ۷۰ درصد گفت: هیئت وزیران با توجه به وضعیت جسمانی و نیاز جانبازان در سال ۱۳۸۷ با این معافیت موافقت کرده است و تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد جانبازان ۷۰ درصد از این خدمت در قالب واردات خودرو یا واگذاری امتیاز خود به خودروسازان داخلی و بهره‌مندی از خودروی داخلی با میزان معافیت قید شده در مصوبه مذکور بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مصوبه جانبازان ۷۰ درصد دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال و برای سایر جانبازان تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال از پرداخت سود بازرگانی معاف بودند و علاوه بر آن از پرداخت هزینه اسقاط خودروی فرسوده و ۵ درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی و ۵ درصد هزینه شماره‌ گذاری با رعایت ضوابط فنی و رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی بهره‌مند بودند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لغو بخشی از این معافیت‌ها در سال ۱۳۹۵ گفت: در این سال طی مصوبه‌ای بدون هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران بخشی از معافیت‌ها لغو شد و جانبازان عزیز می‌توانستند فقط از ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون ریال معافیت سود بازرگانی استفاده کنند.

تبریزی افزوده است: با پیگیری‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین پیگیری‌های معاونت تعاون و امور اجتماعی  و اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد از مراجع ذی‌ربط، این موضوع در خردادماه سال جاری مجدداً در هیئت محترم دولت مطرح و مصوب شد معافیت‌های لغو شده مجدداً اعمال شود تا آن دسته از جانبازان عزیزی که تاکنون از این امکان استفاده نکرده‌اند در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش بتوانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده از قبیل هزینه اسقاط خودروی فرسوده، ۵ درصد مجمع ارزش گمرکی، حقوق ورودی و هزینه شماره‌گذاری بهره‌مند شوند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تأکید کرد: خودروهای وارداتی باید تابع ضوابط فنی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند

مشکلات اساسی را حل کنید بقیه پیشکش

«بنیاد فقط برای انحراف افکار عمومی ایثارگران و مردم این گونه حرف ها  را سرهم می کند.» این را همسر یک جانباز به به همراه او به بنیاد مراجعه کرده است عنوان می کند و می گوید: این گونه مصوبات بجز نارضایتی عمومی ایثارگران و عموم مردم در این شرایط خاص، هیچ چیزی به دنبال ندارد. بنیاد انبوه مشکلات درمانی و بیمه ای و مالی، ماموریت تحصیلی باطل شده فرزندان جانبازان و... ایثارگران را پیگیری کند و به نتیجه برساند، بقیه موارد پیشکش. اگر هم به قول شما تعداد اندکی از جانبازان 70 درصد خودرو وارد نکرده اند به طریقی و بدون بوق و کرنا موضوع فیصله پیدا کند و احتیاج به این همه تبلیغات و بدبین کردن مردم به جانبازان ندارد. بسیاری از مردم در تهیه مایحتاج اولیه زندگی مانده اند مگر شما در هپروت زندگی می کنید؟

یک جانباز به حلقه گفتگوی ما وارد شده و بدون مقدمه می گوید: برای جانبازان 70% واقعی هر حمایتی شود حقشان است .ولی اینکه به جانبازان زیر25% حتی یک کارت مترو رایگان که در قانون مصوب شده نمی دهند، این کمال بی انصافی است

اما این جانباز که دل پری از ناملایمات روزگار دارد ادامه می دهد: میشه لطف کنید و خبر واردات خودرو رو به کلی فراموش کنید. متاسفانه بقال سر کوچه هم دیگه متلک بار جانبازان میکنه. لطف کنید خبر رو برای یک بار صحیح چاپ کنید قطعا کاسه ای زیر نیم کاسه هست ....

یاسر، جانباز 25 درصد نیز به خبرنگار ما گفت: ای کاش این سهمیه به کلیه جانبازان داده می شد؛ چون الحمدلله دولت که پول نداره به جانبازای زیر25 بدهد و هیچ کمکی هم به جانبازان زیر25 چه خودشان و چه خانواده هایشان نمی شود حداقل با دادن این چنین امتیازاتی می توانند کمکی به معیشتشان بکنند، چرا برای رزمندگان سهمیه خودرو درنظر نمی گیرند؟

جمال یاور زاده جانباز دوران دفاع مقدس صحبت های یاسر را اینچنین ادامه می دهد: هیچ کس درکشورنیست که نسبت به پیگیری قوانین مصوب و بهبود وضع زندگی جانبازان اقدام کند و شاید خیلی هستند که اصلا نمی خواهند این اتفاق بیفتد. مسئولان محترم چرا می خواهید جانبازان درحسرت حتی یک زندگی معمولی ازدنیا بروند. متاسفانه اصلا توجهی به خواسته ها و نیازهای جانبازان نمی شود. پنج سال یا شاید هم بیشترازبازنشستگی ما گذشته است ولی اصلا انگارکور و کرشده اند وفقط به فکرخود وبچه های خودشان هستند. حتما" باید ایثارگران هم مانند دیگران تجمع واعتراض کنند تا مردم ومسولان متوجه شوند چه بر سرمحافظان کشور آمده است.

محمد، جوان دهه شصتی که خود را مدافع حرم معرفی می کند معتقد است در صورتی مصوبه ورود خودرو از سوی جانبازان به خوبی اجرایی شود می تواند مصوبه خوبی باشد، اگر چه هر روز شرایط معیشتی جانبازان همانند سایر اقشار جامعه سخت تر می شود.

این جوان که خود از خانواده بزرگ ایثارگری است ادامه می دهد: اما در عمل دولت تاکنون نشان داده است که حتی به ابتدایی ترین وظایف خود در مورد درمان جانبازان و مصوبات بر زمین مانده دیگر بی تفاوت است.
این مصوبات تبعیض آمیز است و قطعا به همه جانبازان هم این مجوز داده نمی شود و فقط برای افراد خاص و ادامه رانت خواری ها در نظر گرفته شده است.

یک بازنشسته ایثارگر که خود را ح ک معرفی می کند نیز بدون مقدمه به خبرنگار ما می گوید: سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران که سال 95 تصویب شد وحتی اعضاء آن که شامل وزیر ونماینده و.......بودند انتخاب و دبیرخانه نیز تاسیس گردید وفقط در نهایت پاداش و حقوق هایی برای یه عده تعیین و از جیب ملت حقوق ومزایا دریافت کردند و با افتخار این سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران را در بوق وکرنا کردند و فقط جامعه را به رزمندگان و جانبازان بدبین کردند و درنهایت این سندی که اگر برای ما آبی نداشت ولی برای آقایان نان داشت، هیچ وقت اجرایی نشد و بعد از 3سال کماکان بایگانی شده و کسی نیست که بگوید برادر من تو این 30 سال مگر ما از شما چیری طلب کرده بودیم، اگر خودتان می خواهید برای جیب مبارکتان کاری انجام دهید چرا ملت را نسبت به ما بدبین می کنید؟ اگر قصدتان خدمت رسانی است، مردانه پشت قانونی که تصویب شده بایستید وآن را اجرایی کنید و ما ایثارگران که بارها مورد بی مهری قرار گرفته ایم باز هم می گوییم که ما را به خیر شما امیدی نیست ولطفا" شر نرسانید.

وام مسکن 130 میلیونی و خودرو وارداتی و بیمه تکمیلی و...همه برای خانواده محترم شهدا وجانبازان عزیز 70 درصدی که به حق وانصاف دولت هر کاری برای آنها وخانواده محترمشان انجام دهد باز هم کم است. ولی وجدانا" کاری به رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد نداشته باشید؛ چون با این مصوبات قانونی شما فقط باعث آزار آنها و خانواده هایشان می شوید.

 بطور مثال قرار بود به آنها وام خرید مسکن بدهید. حالا خانواده ای که مستاجر است و بعد از 3 سال بازیچه قانون شما شده و هربار به بنیاد و... مراجعه وجواب همراه با طعنه ای که (فعلا") خبری نیست را می شنود و دست از پا درازتر برمی گردد شما چه جوابی دارید؟

آیا می گوئید قانونی که مصوبه مجلس و شورای نگهبان قانون اساسی وابلاغیه دولت و دببرخانه اجرایی و شورایعالی سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران و ... است پشیزی ارزش ندارد.

یک دختر جانباز نیز در حالی که در مقابل سوال خبرنگار ما اشک در چشمانش حلقه زده است، خطاب به مسئولان می گوید: اگر شما ایثارگران را دوست دارید ماده ۳۸ را اجرا کنید و کمتر ابروی جانبازان را ببرید؛ نه اینکه همه اش شعار باشد.

وی ادامه می دهد: در شرایط کنونی کشور، تصویب این مصوبه واقعا" بردن آبروی جانبازان است. در سال 87 هم که مصوبه کردند، خیلی از جانبازان نتوانستند خودروی خارجی وارد کنند. چون خیلی ها از بی پولی و ناچاری حواله خود را به مبلغ 5 میلیون فروختند و به خیلی ها به جای خودروی خارجی خودرو داخلی دادند و سود آن را خودرو سازهای داخلی بردند و افراد خیلی خاص توانستند خودرو وارد کنند.

اگر به فکر جانبازان هستید به فکر معیشت آنان نیز باشید؛ نه اینکه با چنین مصوباتی که تصویب می کنید مردم فکر کنند چقدر وضع جانبازان خوب است که خودروی خارجی سوار می شوند.

امینی که به اتفاق دوستش احمد برای پیگیری کار خود به یکی از ادارات بنیاد در شرق تهران مراجعه کرده است به خبرنگار فاش نیوز می گوید: یادتان می آید با این ترفند، ایران خودور در آن سال ماشین های خارج از رده را که کسی نمی خرید، به جای جواز ورود ماشین جانبازان قالب کرد و دم در پارکیینگ های ایران خودرو دلال ها به قیمت پایین بازار از جانبازان می خریدند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
استاد اقتصاد درس خوانده در آمریکا میگفت کارخانه فورد هرسال دریک تاریخ معین بک دستگاه ماشین آخرین مدل را متناسب با شرایط مجروحین جنگی در اختیارشان میگذارد و ماشین سال قبل را که یکسال کارکرده با خود میبرد. مرگ بر آمریکا
در تمام بلادی که ما به آن بلاد کفر لقب داه ایم مشابه این قوانین فراوان است
ولی کو گوش شنوا و دیده عبرت بین
هیهات
باسلام وعرض احترام،به اسحضارمیرساند درسال1387مصوبه هئیت وزیران که متاًسفانه دارای نقص بود وازطرفی جانبازان70%بخاطرشرایط مالیشان نتوانسته خودرو وارد کنندومیشودگفت بیش از80%ناچارشدند مجوز ورود خودرو را به اندک مبلغی واگذارنموده وجهت یادآوری عزیزان خوب ست حضرات دولت تدبیر وامید نگاهی به مصوبه هئیت وزیران داشته چراکه درمصوبه قید شده هدیه دولت پرزیدنت احمدی نژاد به جانبازان70%واز طرفی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر(10)سال یک دستگاه خودرو ساخت داخل به قیمت تمام شده که60% هزینه خودرو را دولت و40%توسط جانبازآنهم بصورت اقساط حضرات ما نخواستیه خودروی خارجی واردکنیم چرا که توانش را نداریم ولی آقایون لطفاً به مصوبه مجلس ومرّ قانون عمل نموده چرا که ازآخرین واگذاری که سال1379بوده دیگرتا مورخه1398/4/26خودروی ساخت داخل با شرایطی که در بالا بهش اشاره داشته دولت به اصطلاح تدبیروامیدکه بایستی گفت تدبیرش زمینگیرمان نموده وامیدش هم جزنا امیدی چیزی برایمان به ارمغان نیاورده البته همانطورکه بارها عرضه داشته ام دولت جناب پرزیدنت روحانی دشمنی خاصی باجامعه هدف خصوصاً جانبازان تا این تاریخ1398/4/26از خود نشان داده ،جناب پرزیدنت روحانی لااقل بیاوبه قول خودتان در زمان مناظرها که خطاب به جناب قالیباف فرمودین اگرمن (روحانی)دراون زمون مردونگی رو در حق شما نمیکردم شما(قالیباف)الان اینجا نبودیدوحال جناب پرزیدنت روحانی که سالهای پایانی دولتتان نزدیک هست بیائید یک مردانگی هم در حق همه جانبازان واقعی نموده خصوصاً جانبازان70%که پا به سن گذاشته ایم وبنده خودم را مثال میزنم انصافاً با خودروی که (10)سال ازعمرش گذشته ودنده معمولی هست ودستی رانندگی میکنم لطفاً مردانگی را هم درحقمان روا داشته ودستور داده تا یک دستگاه خودروی ساخت داخل اتومات واگذارکنند انصافاً برایم سختست رانندگی چرا که علاوه براینکه پای راستم از ران قطع میباشددست راستم نیز فلج وهنگام رانندگی بایستی برای تعویض دنده از دست چپم استفاده کنم که همین امرشایدسبب تصادف گردد البته دیگر دوستان نیز وضعیتشان از حقیر بدتر میباشدواز70درصدها که بگذریم لطفاً وخواهشاً برای عزیزان جانبازان واقعی که دچار قطع عضوهستندحال باهردرصدی به این عزیزان هم لااقل برای یکبارهم که شده یکدستگاه خودرو باهمان شرایطی که برای جانبازان70%درقانون آمده است لطفاً واگذار نمائید وبا این کارتان نشان دهیدکه دشمنی باجانبازان نداشته وازطرفی از خود نام نیک به یادگار گذاشته باتشکرازجناب ساقی عزیز واینکه دیگر هیچوقت شمابزرگوار ودیگر همدردانمان را روی تخت بیمارستان نبینم آمّین یارَبّ العالمین،معلول دفاع مقدس
اتفاقا شما آش رو خوردین ،آشی که خودتون پختین .وقتی کروبی و همسرش که مدرک سوم راهنمایی داشت بر تمام ارکان بنیاد نظارت داشتن شما عزیزان ساکت بودید،و جنایاتشان را برملا نمیکردید.مرگ و میر جانبازان در زمان کروبی و همسرش یکی از بارزترین جنایات بشری بود که دم نزدید،لوازمی که به جانبازان میدادند بسیار قدیمی بود ویلچر ارتودی یادتان هست چند کیلو بود،حقوق چقدر بود،ساکت بودید وقتی شهیدی هم با فامیل بازی آمد باز هم ساکت بودید.الان با تمام وقاحت میگویند ویلچر ایرانی میدهیم باز ساکت هستید.چرا خود مسئولین با بنز تردد ممیکنند ولی ما ویلچرمان باید ایرانی باشد.هنوز وسائل نقلیه عمومی مناسب معلولین نداریمتا کی سکوت در برابر ظلم بنیاد شهیدی،از چه واهمه دارید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi