شناسه خبر : 68012
دوشنبه 17 تير 1398 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات راه‌اندازی مرکز نگهداری جانبازان اعصاب و روان

محلی برای نگهداری شبانه روزی جانبازان اعصاب و روان تحت نظر پزشک راه اندازی خواهیم کرد تا جانبازان کارتن خواب اعصاب و روان و آن‌هایی که مشکلات مالی مانع شده تا بتوانند از خدمات پزشکی خوبی بهره مند شوند، در این مرکز درمان شوند و تا زمان تشخیص پزشک در این مرکز نگهداری می‌مانند.

مدیر عامل کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان گفت: محلی برای نگهداری شبانه‌روزی جانبازان اعصاب و روان تحت نظر پزشک راه‌اندازی خواهیم کرد تا جانبازان کارتن‌خواب اعصاب و روان بتوانند از خدمات پزشکی خوبی بهره‌مند شوند.

مشکلات راه‌اندازی مرکز نگهداری جانبازان اعصاب و روان

جانبازان اعصاب و روان درگیر مشکلات عدیده‌ای همچون تنش‌های عصبی، طلاق، اضطراب فرزندان، مشکلات مالی، اشتغال نامناسب، اختلال خواب، سرگیجه، سردرد، احساس از دست رفتن انرژی، خستگی، دردهای عضلانی مفصلی، عدم تمرکز حواس، یأس و ناامیدی، عدم احساس لذت از زندگی و افکار منفی دارند. به خاطر عدم ارتباط صحیح با جامعه به یک انسان سرخورده تبدیل می‌شوند. نمی‌توانند با اعضای خانواده سازگاری داشته باشند، گاهی بدرفتاری‌ها باعث می‌شود خانواده‌ها جانبازان را ترک کنند.برخی به خاطر ترک خانواده‌هایشان بی‌خانمان و یا کارتن خواب شده‌اند و برخی نیز به مصرف داروهای قوی مخدر و اعصاب و روان برای چند ساعت آرامش و رهایی از دردها معتاد شده‌‌اند.

بیش از یک سال از عمر تشکیل NGO به نام «کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌هایشان» می‌گذرد. این کانون که در واقع نخستین تشکل برای جانبازان اعصاب و روان است، تلاش دارد تا بخشی از مشکلات این قشر را حل کند. جواد فریدی اسکویی، مدیر عامل کانون و پروین آزاد هم رئیس هیأت مدیره آن است.

جواد فریدی اسکویی، مدیر عامل کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان با اشاره به برنامه جدید این کانون برای راه اندازی یک مرکز نگهداری گفت: از آنجایی که در میان جانبازان اعصاب و روان کشور جانبازانی داریم که به علت مشکلات عدیده روحی، از خانواده طرد شده‌اند یا جا و مکانی برای ماندن و شرایطی برای بستری شدن در بیمارستان‌ها ندارند. اقدام به تأسیس محلی برای نگهداری آنان گرفته‌ایم.

وی افزود: محلی برای نگهداری شبانه روزی جانبازان اعصاب و روان تحت نظر پزشک راه اندازی خواهیم کرد تا جانبازان کارتن خواب اعصاب و روان و آن‌هایی که مشکلات مالی مانع شده تا بتوانند از خدمات پزشکی خوبی بهره مند شوند، در این مرکز درمان شوند و تا زمان تشخیص پزشک در این مرکز نگهداری می‌مانند.

اسکویی با اشاره به انجام مقدمات راه اندازی این محل گفت: برای تأسیس چنین محلی مجوزهای تغییر کاربری گرفته شده و مشکلات آب و برق و ... بر طرف شده است. خیرین جهت پوشش مسائل مالی و جذب اعتبار قول همکاری داده‌اند و هرچند راه‌اندازی آن مستقلا و در املاک شخصی خودم انجام می‌شود اما مسئولین بنیاد شهید هم در صورت کسب مجوز ما از بهزیستی و راه اندازی مرکز قول همکاری داده اند.

وی در ادامه به مشکل اصلی راه اندازی مرکز نگهداری جانبازان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مشکل اصلی ما کسب مجوز از بهزیستی است که به دلیل آنکه مدرک تحصیلی من مرتبط با رشته‌های روانشناسی و مددکاری نیست این مجوز به من تعلق نمی‌گیرد. ما برای دریافت این مجوز تا کنون چند نفر را با مشخصات تعیین شده بهزیستی معرفی کرده‌ایم ولی بهزیستی آن‌ها را در مصاحبه رد کرده و مجوز اصلی را صادر نکرده است.

مدیر عامل کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان در ادامه تصریح کرد: توقع ما این است با توجه به اهداف راه اندازی این مرکز نگهداری برای جانبازان اعصاب و روان بهزیستی همکاری بهتری در این زمینه با ما داشته باشد.

منبع: tasnimnews
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi