شناسه خبر : 68035
دوشنبه 17 تير 1398 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است

س - جانباز بیست درصد  و حدود یکسال و هفت روز سابقه حضور در جبهه به عنوان بسیجی را دارم. در حال حاضر فاقد شغلم و کمک مشیعتی در حدود 600 هزار تومان می گیرم خواستم بدانم آیا در آینده این کمک مشیعت بیشتر می شود؟.
در برنامه ششم قرار بود حداقل حقوق را یه کارمندان بدهند . آیا حداقل حقوق همین است، آیا این کمک معیشت در ساتا و بنیاد جانبازان به یک اندازه است ؟

1- کمک معیشت عدد ثابتی است و درصد تاثیری در آن ندارد. ضمنا نیروهای مسلح کمک معیشت را کامل پرداخت نمی کنند، چون جانباز هستید این کمک معیشت را از بنیاد مطالبه کنید که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت در هر سال می باشد .
2- در سال 97 12 میلیون و 420 هزار ریال است که هرساله با مصوبه هیات وزیران تغییر خواهد کرد. شما از بنیاد این حق را مطالبه کنید.

 

 

س - اینجانب متولد ۱۳۴۶/۵/۳ و  دارای یک سال و دوازده روز حضور داوطلبانه  در جبهه های حق علیه باطل را دارم که  شش ماه آن  قبل از قطعنامه ۵۹۸ بوده است لذا اینجانب  از کارکنان شرکت توزیع برق لرستان و در آخر سال ۱۳۹۴ بازنشسته شده ام حالا سئوال بنده این است که.آیا ایثارگری و مطالباتی که از شرکت برق دارم تعلق می گیرد؟

1- منظور شما از ایثارگری شفاف نیست. اگر منظورتان فوق العاده ایثارگری است ، متاسفانه در ماده 51 به دلیل اینکه وضعیت بازنشستگان شفاف نیست اقدامی در خصوص آنان انجام نگرفته است . مجلس باید وضعیت بازنشستگان را در دریافت این فوق العاده مشخص کند.
2- با توجه به زمان تصویب قانون جامع ، شما تا زمان بازنشستگی می توانید مطالبات فوق العاده ایثارگری خود را از سازمان تان پیگیری کنید.
3- دریافت مالیات کسر شده که شما از آن معاف بوده اید امکان دارد ولی پیگیری جدی می خواهد از طریق سازمان تان و سازمان مالیاتی اقدام کنید.
4-بیمه تکمیلی به شما تعلق می گیرد اگر از طرف صندوق مربوطه  بیمه تکمیلی نشده اید به بنیاد مراجعه کنید .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام...من جانباز 10 درصدم و فاقد شغل و بیمه..سال گذشته بر اثر بیماری صعب العلاج و کمیسیون پزشکی کمک معیشتی برایم مشخص کردند و گفتند که بر پایه حداقل حقوق کارمندی ولی امسال گفتند که بر اساس پایه حقوق کارگری محاسبه و پرداخت میشه..اگر بر اساس پایه حقوق کارمندی هست بنده بکجا میتونم شکایت ببرم تا احقاق حق کنم..با سپاس
سال ۶۴ جانباز۵درصدشدم امثال ۹۹کمک معیشت به من دادن پس اون سال‌های گذشته حق من پایمال شده تکلیفش چی میشود عجب عدالتی دارد اسلام
چرا کمک معیشتی که امسال ۹۹به من تعلق دادن پس سالهای گذشته ازسالی که تصویب شده پرداخت شود تکلیف سال‌های گذشته چی میشود پس باید ازسالی که تصویب شده این قانون یکجا بدن چقدربی عدالتی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi