شناسه خبر : 68064
چهارشنبه 19 تير 1398 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با استفاده از سنوات ارفاقی

شرایط استفاده از آخرین حقوق در بازنشستگی استفاده کردن از سنوات ارفاقی و یا دادن درخواست است من با 30 سال کامل بازنشسته شدم. اگر درخواست استفاده از بازنشستگی جانبازان را می دادم آیا شامل دریافت آخرین حقوق در زمان شاغل بودن می شدم؟

-  بله برای استفاده از آخرین حقوق قبل از بازنشستگی برای زمان بازنشستگی باید متقاضی استفاده از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با استفاده از سنوات ارفاقی باشید.

***

جانباز ۵ درصد هستم و ۱۴ ماه از خدمت سربازیم را در جبهه بودم آیا فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ به من تعلق می گیرد؟ در ضمن مدت ۶ ماه است که باز نشسته شده ام و وقتی که برای تخفیف شهریه ثبت نام ارشد دخترم مراجعه کردم مسئولان دانشگاه گفتند به شما تعلق نمی گیرد لطفا راهنمایی کنید.

-  خیر، فوق العاده ایثارگری ماده 51 برای جانبازان 25 درصد و بالاتر است

***

 بنده جانباز ۴۰ درصدی  شیمیایی هستم که در سال ۷۳ در کمسیون نیروهای مسلع برایم ۴۰ درصد زدند ولی به بنده حالت اشتغال تعلق نگرفت و  از هیچ امکاناتی از نیرو های مسلع استفاده نکردم. حتی در سال ۷۸ که بنده را باز نشسته کردند حتی حق باز نشستگی هم ندادند. سوالم این است که کسیکه بیش از سی ماه جبهه ودارای ۴۰ درصد جانبازی داشته باشد حق ندارد از امکانات ای مرز بومیکه از آن جانانه دفاع نموده استفاده کند؟

-  درصد و نوع ضایعه شما قابل بررسی در کمیسیونهای بنیاد یا نیروهای مسلح برای تحت پوشش قرار گرفتن در قانون حالت اشتغال و یا قانون وظیفه می باشد ، مجددا"‌پیگیری کنید . البته از وضیعیت استخدامی خود نگفته اید .

اینستاگرام
سلام،بنده‌جانبازی‌هستم‌که‌درروزهای‌اول‌جنگ‌مجروح‌شدم،بنابر‌عقیده‌ وحالوهوای‌جنگ‌‌پیگیری‌نکردم،بعد‌ازآن‌مجروحیت‌چندین‌مرحله‌درمنطقه‌حاضر‌ودچار موج‌گرفتگی‌وجراحات‌کوچکی‌شدم،که‌درسال‌‌۸۹/۹۰بعدازکلی‌پیگیری‌حضرات‌لطف‌کرده‌ومنت‌نهاده‌و۵%مجروحیت‌درنظرگرفتند‌ که‌اگر‌شرح‌دهم‌خود‌شما‌باتجربه‌خودتان‌حداقل‌بالای۲۵%بمن‌مجروحیت‌ میدهید،الاایهالحال‌، دوسال‌است‌که‌کمک‌معیشت‌میگیرم، سوالم‌این‌است‌که‌نحوه‌بازنشتگی‌من‌چگونه‌است‌ درصورتیکه‌ شاغل‌دردستگاهای‌‌دولتی‌وخصوصی‌نبوده‌ام‌، حدود‌سه‌‌سالی‌است‌ که‌بعلت‌جراحات‌وموج‌گرفتگی‌‌و عوارض‌شیمیایی‌درمراکز‌درمانی‌بستری‌هستم،آ،دوبارهم‌به‌کنیسیون‌‌ رفته‌واز‌افزایش‌ درصد‌خبری‌ نبوده،ممنون‌میشوم‌ارشاد‌بفرمایید‌جزءتیروی‌ مقاومت‌مردمی‌درروزهای‌اول‌جنگو۲۰ماه‌حضوردرجبهه‌و چندماه‌هم‌بدون‌مدرک‌ درجبهه‌حضور داشتم‌که‌نتوانستم‌ثابت‌نمایم،اصلا‌ بازنشستگی‌بمن‌تعلق‌میگیزد‌یاخیر؟مننون‌وارادتمندشما
با سلام با توجه به برنامه دولت احمدی نژاد که ۵ سال را به کارکنان جانبازان بخشیدن و جز سنوات حساب شد و بنده جانباز و ایثارگر ۵٪هستم و سال ۹۰ بازنشسته شدم آیا میشه تقاضای برگشت بکار را بکنم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi