شناسه خبر : 68069
سه شنبه 18 تير 1398 , 14:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امیدوارم روزی پرچم اسلام در جهان به اهتزاز درآید

«مسعود گلی‌پور» سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی از محلات جنوب شهر تهران به دنیا آمد. وی دوران تحصیل خود را تا اخذ مدرک دیپلم با رتبه ممتاز گذراند و پس از اتمام دوران نظام وظیفه، در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته زبان دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ این مقطع از زندگی «مسعود» مصادف با گسترش امواج خروشان انقلاب اسلامی بود و وی همچون سایر مردم، با پیوستن به این سیل عظیم، در پیچیدن طومار رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کرد.

«مسعود گلی‌پور» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با احساس مسئولیتی که نسبت به خون شهدا و تداوم راه آنان و رهبری انقلاب داشت، به پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و در تداوم این مسیر، مدتی جزو محافظین شهید عالی مقام «محمدعلی رجایی» قرار گرفت؛ سپس به منظور مبارزه با ضد انقلاب در اسفند سال ۱۳۵۸ در دادستانی انقلاب اسلامی مشغول خدمت شد.

به‌امید روزی که پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز درآید

اهمیت به نماز و روزه و انجام تکالیف مذهبی از خصوصیات اخلاقی وی بود، او همچنین یکی از عاشقان و دلباختگان حضرت امام خمینی (ره) بود.

چهره‌ای استوار و مستحکم و همیشه آرزوی شهادت در راه خدا را داشت. با شروع تجاوز رژیم بعث عراق به میهن اسلامی، به جبهه‌ها عزیمت کرد و با حضور در منطقه «سرپل ذهاب»، در آن شرایط سخت و طاقت‌فرسا مورد آزمون الهی قرار گرفت و در این نبردگاه، فرماندهی یکی از گروه‌های عملیاتی را به عهده گرفت و با مجاهدت‌ها و رشادت‌های فراوانی که از خود نشان داد، مانع نفوذ بیشتر دشمن زبون به میهن اسلامی شد.

«مسعود گلی‌پور» به راستی مصداق آیه شریفه «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» بود که پس از گذشت یک ماه از برافروخته شدن آتش کینه‌توزانه علیه انقلاب اسلامی، در مورخ ۳۰ مهر سال ۵۹ به آرزوی دیرینه خود که فیض عظمای شهادت بود نایل آمد و سر و جان در گرو محبوب و معشوق خود نهاد و به خیل عشاق راه یافت.

به‌امید روزی که پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز درآید

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «مسعود گلی‌پور»:

  • با سلام به امام امت خمینی کبیر رهبر عظیم رهبر انقلاب عظیم اسلامی این وصیت نامه را در حالی می نویسم که زیر رگبار از گلوله و خمپاره دشمن به سر می‌برم.
  • مادرعزیزم من به آرزوی دیرینه خود رسیدم آرزویی که از همان روزهای اول انقلاب در سر داشتم.
  • من راه خود را یافتم و به بالاترین درجه رسیدم به امید روزی که پرچم اسلام عزیز در سراسر جهان به اهتزاز درآید.
  • پدر و مادر عزیزم... برادران و خواهرانم را بیشتر با مسائل اسلامی و نماز و روزه آشنا کنید.
  • مقداری از اندوخته مرا بین فقرا و یتیمان تقسیم کنید و مقداری را هم خمس بدهید.

انتهای پیام/ 113

برچسب ها: مسعود گلی پور ، دادستانی ،  ،  ، ،

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi