شناسه خبر : 68111
پنجشنبه 20 تير 1398 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطلاعات شهدای اسیر ایرانی در اختیار پنتاگون

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح گفت: در مدت اخیر اردوگاه‌هایی که شهدای ما در اسارت در آن به شهادت رسیدند، ردیابی شده و در حال تلاش هستیم تا شهدایی که هنوز به کشور بازنگشتند را به میهن بازگردانیم، اما اطلاعات دقیق از محل و چگونگی شهادت در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

به گزارش فارس از خرمشهر، سردار سید محمد باقر‌زاده صبح امروز در حاشیه آئین استقبال و ورود پیکر ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مدت اخیر اردوگاه‌هایی که شهدای ما در اسارت در آن به شهادت رسیدند، ردیابی شده و در حال تلاش هستیم تا شهدایی که هنوز به کشور بازنگشتند را به میهن بازگردانیم.

وی افزود: این شهدا به صورت ضالمانه توسط دشمن به شهادت رسیدند، البته اطلاعات دقیقی از محل و نحوه شهادت این شهدا در دست نیست، اما اطلاعات دقیق از محل و چگونگی شهادت در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح گفت: زمانی که آمریکا، عراق را به اشغال درآورد تمام پرونده‌های وزارت دفاع این کشور از جمله مسائل جنگ را با خود برد و اکنون این اطلاعات برای انجام کارهای تحقیقاتی در دست دانشگاه‌های آمریکا است، در حالی که برای ردیابی در اختیار صلیب سرخ قرار نگرفت.

باقرزاده عنوان کرد: برای دریافت این اطلاعات اقداماتی صورت گرفته که از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مکاتباتی انجام گرفته، اما تاکنون از سوی آمریکا پاسخ مناسبی ارائه نشد.

وی اظهار کرد: عملیات تفحص پیکر شهدا علاوه بر استان‌های بصره، میسان، دیاله و اربیل که از استان‌های مرزی عراق هستند، در عمق این کشور نیز در حال انجام است.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح افزود: در مناطقی چون استان‌های دیاله و کردستان تلاش‌ها برای تفحص شهدا ادامه دار است که تعدادی از پیکر شهدا یافت شدند که برنامه استقبال و ورود آنها به میهن اعلام خواهد شد.

 

منبع: اکوفارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi