شناسه خبر : 68114
پنجشنبه 20 تير 1398 , 13:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفتار جالب فرمانده شهید ایرانی‌

شهید «جواد صراف» فرمانده گردان شهادت، رفتار جالبی را با جمعی از اسرای عراقی که تا لحظاتی پیش او و همرزمانش را با تانک هدف گرفته بودند نشان داد.

  رزمندگانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خود را به جبهه‌های جنگ رساندند تا یاری‌گر اسلام و کشور باشند خاطرات تلخ و شیرین زیادی از آن دوران را به خاطر دارند، خاطراتی که یادآوری آن گاه خنده را بر لب‌هایشان می‌نشاند و گاه چشم‌هایشان را پر از اشک و گلویشان را پر از بغض می‌کند. از جمله صحنه‌ها و لحظه‌های غرورآفرین دفاع مقدس به اسارت درآوردن نیروهای دشمن بود که نشان از قدرت نیروهای ایرانی در مقابل ارتش قدرتمند و مسلح رژیم بعث عراق داشت.

 «گردان شهادت» از گردان‌های معروف لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود. شهید جواد صراف یکی از فرماندهان این گردان خط‌شکن متولد مرداد سال ۱۳۴۰ در منطقه دولاب تهران بود که از دوران جوانی با جریان انقلاب اسلامی آشنا شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ رفت و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

به اعتراف همه بچه‌های رزمنده‌ای که با شهید صراف فرمانده گردان شهادت کار کرده‌اند این شهید در جسارت، دلاوری و مضافا روحیه شاد و پرانرژی در صحنه‌ی نبرد مشهور بود.

جواد در صحنه نبرد آن‌چنان روحیه داشت که انگار نه انگار به مصاف دشمن تا بن دندان مسلح می‌رود و به معنی واقعی کلمه مرگ را به بازی می‌گرفت.

«عملیات کربلای یک» در تیرماه ۶۵‌ یکی از میدان‌های سخت و حساس نبرد بود که فرمانده «صراف» این شهید گرانقدر ابهت دشمن را شکست. در تصاویر پیش رو مشخص است او با دشمنی که تا دقایقی پیش پشت تانک نشسته بود و با گلوله مستقیم تانک، نفر را شکار می‌کرد، گفت‌‌وگو می‌کند و در آخر به آنها یادآور می‌شود که خطری تهدیدشان نمی‌کند و می‌توانند لباس‌های خود را دربیاورند تا کمی خنک شوند و پاهایشان که داغ شده بود را از پوتین خارج کنند تا پاهایشان هوا بخورد. سپس کلمن آب یخ آماده و در ادامه از آنها پذیرایی می‌کند.

 تصاویر رویارویی سردار شهید جواد صراف با اسرای عراقی را می‌بینید.

رفتار دور از انتظار فرمانده شهید ایرانی با اسرای عراقی+ تصاویر

رفتار دور از انتظار فرمانده شهید ایرانی با اسرای عراقی+ تصاویر

رفتار دور از انتظار فرمانده شهید ایرانی با اسرای عراقی+ تصاویر

رفتار دور از انتظار فرمانده شهید ایرانی با اسرای عراقی+ تصاویر

رفتار دور از انتظار فرمانده شهید ایرانی با اسرای عراقی+ تصاویر

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi