شناسه خبر : 68123
شنبه 22 تير 1398 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از تجمع دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی

پیام دختران انقلاب، بازگشت زن به هویت ملی_اسلامی

تجمع دختران انقلاب در واکنش به هنجارشکنی و افسارگسیختگی برخی و نشان دادن اهمیت حجاب، در ورزشگاه شهید شیرودی میدان هفت تیر در بیستم تیر ماه انجام شد.

فاش نیوز - تجمع دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی میدان هفت تیر در بسیتم تیر ماه انجام شد.

  به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در هفته حجاب و عفاف، تجمع دختران انقلاب در واکنش به هنجارشکنی و افسارگسیختگی برخی زنان و دخترانی که روز به روز از هویت ایرانی _ اسلامی فاصله گرفته و کام تشنگان شهوات را سیراب می سازند، با شعار "حجاب، حافظ حریم خانواده" با حضور اقشارمختلف، خانواده معظم شهدا و ایثارگران عصر روز پنجشنبه بیستم تیر ماه در سالن شهید شیرودی تهران برگزار شد.

 میدان 7تیر را که  به سمت ورزشگاه شهید شیرودی سرازیر می شویم، خیابان کاملا در حصار بانوان محجبه ای است که شاید سال های سال است این پوشش و عفاف را یک جا به خود ندیده است! حتی فروشندگان و بوتیک داران نیز به تماشا آمده اند و مغازه داری زیرلب به همکارش می گوید: "آدم یاد اوایل انقلاب می افتد".

 به هرحال چهره امروز خیابان بسیار متفاوت از روزهای گذشته است.

به درب ورزشگاه که می رسم جای سوزن انداختن نیست. کمی که می ایستم طوماری را می بینم که بانوان درحال امضای آن هستند. طومار حکایت از خواسته زنان و بانوان محجبه از قوه قضاییه و مسوولان فرهنگی است که فکری به حال وضعیت اسفبار حجاب جامعه امروز داشته باشند. من نیز با توکل به خدا و امید به استجابت این خواسته، امضایم را پای نوشته می اندازم و نفسی عمیق می کشم.

داخل ورزشگاه نیز دست کمی از خیابان ندارد. با آنکه بسیار شلوغ است اما انتظامات سرسختی خود را دارند و به راحتی اجازه ورود نمی دهند. بخصوص برای خبرنگاران و عکاسان. کارت خبرنگاری خود را که نشان می دهم بازهم شک و شبهه دارند. از چندین کانال پرسش و پاسخ می گذرم، اما ارزشش را دارد که خود را به جایگاه ویژه خانواده شهدا برسانم.

 نگاهی به  عقربه های ساعتم می اندازم. هنوز دقایقی به چهار و نیم مانده، تمام صندلی ها اشغال شده. عده ای روی زمین و عده ای درحاشیه های سالن نشسته اند. اکثرا جوان هستند و نسل چهارمی و پنجمی. دخترک نوجوانی با لبخند، پرچم پرافتخار کشورم را درمیان دستانم جای می دهد. راستی که چقدر دلم تنگ بود برای چنین مجلس یکدستی.

در این مراسم در ایام دهه کرامت، با مداحی حاج محمود کریمی شور و شوق بسیاری به پا شد و در این میان شعارهای کوبنده عشق فقط عشق علی، رهبر فقط سیدعلی کاری کرده بود کارستان.

هر دختر مسلمان به نیابت از یک شهید خود را به این تجمع رسانده بود و پیام همه شان بیعت با رهبری و سرلوحه شعارشان حفظ ارزش های اسلام و یاد شهدا بود.

چشم که می گردانم بانویی عکس جوان شهیدی را در آغوش گرفته. با بال های دلم به سویش پر می کشم. او خود را معصومه اسعدی خواهرشهید "علی اسعدی" معرفی می کند که در عملیات کربلای4 به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

وی علت حضورش را در مراسم عفاف و حجاب چنین بیان می کند: جوانان ما به پای اسلام و ارزش های آن خون داده اند. به خدا دلم می سوزد وقتی به خیابان قدم می گذارم می بینیم خبری از این ارزش ها نیست. مسوولان فرهنگی کشور کجا هستند که بببنند چه بلایی سر خانواده ها آمده؟ هنوز حرف امام(ره) در خرداد 42 در گوشم زنگ می خورد که علمای اسلام به داد اسلام برسید. حالا هم ما فریاد می زنیم مسوولان فرهنگی به داد اسلام برسید، جوانان مملکت یک به یک از دست می روند. از کوتاهی عمل شماست که دشمنان جوانان را به نابودی می کشانند.

 این خواهرشهید عکس برادر را نشانم می دهد و می گوید: او برادر من نیست برادر "ایران" است.

شهادت غریبانه برادر، سال هاست دل خواهر را به خون نشانده که درمیان زجه هایی که دل سنگ را آب می کند، می گوید: از 14سالگی تا 20سالگی در جبهه بود. تمام جوانیش در جبهه گذشت و در بدترین شرایط با دست و پای قطع شده و با تنی مجروح به دست دشمن افتاد. قمقمه آبش را پاره کردند که نتواند آب بخورد و دست آخر هم به شهادت رسید. 11سال چشم انتظار آمدنش بودیم. 11سالی که نمی دانستیم اسیر است یا شهید شده. هرکسی درب خانه مان را می زد می گفتیم حتما علی آمده. دسته دسته شهید می آوردند استخوان هایشان را می دیدیم، تابوت ها را یک به یک می گشتیم به امید این که "علی" باشد اما پس از 11سال استخوان هایش برایمان آمد.

او خطاب به جوانان هنجارشکن می گوید: اگر شما جوان هستید و می خواهید جوانی کنید، برادرمن هم جوان بود اما جوانیش را برای حفظ دین و کشورش داد. شما هم جوانی کنید اما از راه درست.

فاطمه رمضانیان بانویی دیگر از خانواده ایثارگران است که به همراه دختر نوجوان خود به این مراسم آمده. بانو می گوید: دلم نمی خواهد خون شهدا پایمال شود و درجهان آخرت شرمنده حضرت زهرا(س) باشم. سربلندانه می گوییم "لبیک یا زهرا(س)". و دختر نوجوان در ادامه صحبت های مادرمی گوید: دختران انقلاب حقیقی فقط دختران جمهوری اسلامی ایران هستند ولاغیر.

 زهرا محمدی علت حضورش را دفاع از حجاب می داند و می گوید: من معتقدم که چادر هدیه ای از سوی حضرت زهرا(س) به من و امثال من است و اجازه نمی دهم کسی به حجاب من توهین کند و آن را به مسخره بگیرد.

 و پیام او برای زنان و دختران بدحجاب آن است که  فکر نکنید که ما در مقابل شما گارد گرفته ایم. بدحجابی شما ممکن است از سر ناآگاهی، انحراف و یا گول خوردن باشد. بنابراین ما شما را هیچگاه خارج از دایره یک زن مسلمان نمی دانیم اما حجاب یک اصل برای یک زن مسلمان است که امیدواریم رعایت کنید.

فریده قلیچ خانی دیگر شهروند تهرانی است. با آن که سن و سال بالایی دارد اما به گفته خودش همیشه پا به پای انقلاب دویده است. وی که اندیشه مثبتی دارد معتقد است روزی تمام دختران سرزمینم به اهمیت حجاب پی خواهند برد. او این لغزش ها را نشانه عدم آگاهی و از سویی عملکرد نادرست برخی می داند که با خشونت سعی در اعمال نظرخود دارند.

شروع مراسم با تلاوت آیاتی از سوره احزاب آغاز و با سرود ملی جمهوری اسلامی رسمیت می یابد.

 حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به عنوان سخنران با اشاره به اهمیت سوره احزاب در مقام و جایگاه مجاهدین، خطاب به بانوان  حاضر در این مراسم اظهار داشت: فریاد‌ها و حضور انقلابی شما پژواک و تجلی قدرت ولایت است که ساطع می‌شود. این روز‌ها در جامعه اسلامی بسیاری حرمت بانوی اسلامی را مورد اهانت قرار داده اند که باید شدیدترین و دقیق‌ ترین برخورد‌ها با آن‌ها صورت گیرد. کسانی که می‌خواهند قانون حجاب را در مجلس مورد بررسی قرار دهند باید به مردم معرفی و سپس مجازات شوند.

بخش بعدی برنامه تجلیل از خانواده شهدای شاخص مهدی باکری، کاوه، شیرودی، محمد بلباسی، متوسلیان، وصالی و شهید مدافع حرم رسول خلیلی و  مرحومه مرضیه دباغ بود که با تشویق و شادی بسیار حاضرین همراه شد.

دختر شهیده مرضیه دباغ در سخنرانی کوتاه خود این نکته را نیز یادآور شد که: دشمن عکس العمل ما را رصد و ارزیابی می‌کند. ما به عشق رهبر و مقتدای خود که پیرو ایشان هستیم آمده ایم؛ بنابراین باید الگوی اخلاقی باشیم و مواظب شعار و رفتارمان باشیم تا در تله دشمن نیفتیم.

در ادامه پدر شهید خلیلی نیز با اشاره به شهید متوسلیان گفت: من شاگرد حاج احمد متوسلیان هستم و در جنگ همراه ایشان بودم، امام در آن زمان فرمودند «بین شیعه و سنی فرقی نیست» و الان ما می‌گوییم بین خواهران چادری و خواهرانی که با روسری حجاب خود را حفظ می‌کنند فرقی نیست. ما باید خود را برای  ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

سپس امیر عباسی مداح اهل بیت، اشعاری در وصف آقا علی بن موسی الرضا(ع) قرائت کرده و در انتهای برنامه "حامد زمانی" خواننده ارزشی کشورمان نیز قطعه ای را اجرا نمود.

برنامه که پایان می یابد مسیر آمده را بازمی گردم. بازهم خیابان ها مملو از زنان و دخترکانی است که با دهان کجی به ارزش ها در خیابان ها جولان می دهند. بی اختیار به یاد حرف های خواهر شهید می افتم و دلتنگ می شوم. زمانی که هنوز کوچه و شهرمان از عطر و بوی شهدا عطرآگین است، عده اینگونه دل خانواده شهدا را می سوزانند.

اما نکته حایزاهمیت آن که ای کاش مسوولان و متولیان امور فرهنگی و همچنین وزارت کشور مجوز چنین تجمعاتی را به جای یک مکان سرپوشیده که اغلب هم از دید هنجارشکنان به دور است، درسطح شهر می دادند که یقینا بازتاب بهتری داشت.

یاعلی

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خدا لعنت کند کسانی را که به هرنحو خون ریخته شده برترین جوانان این مملکت را نادیده می گیرند و شاید برخی هایشان ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.
حجاب مصونیتی است در مقابل معصومیت دختران و بانوان ایران و اسلام.
خدا همه کج فکران و نااهلان و بی تدبیران را به راه حجاب و عفاف که راه انبیاء و ائمه معصومین است هدایت گرداند.
از سرکار خانم صنوبر محمدی هم بابت تهیه گزارش ممنونیم. خداوند به ایشان و همکارانشان در فاش نیوز خیر دنیاو و عقبا ارزانی بدارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi