شناسه خبر : 68153
شنبه 22 تير 1398 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برخورداری مقاومت از قدرت تهاجمی و سلاح‌های منحصر به فرد

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت دارای قدرت تهاجمی و سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی است، گفت: امروز در تعداد و کیفیت موشک‌های نقطه‌زن که سلاح دقیقی است توسعه یافته پیدا کرده ایم.

سید حسن نصرالله جمعه 21 تیرماه در گفتگو با شبکه المنار به سئوالات مختلف درباره تحولات لبنان و منطقه از جمله سالگرد جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

نصرالله در ابتدای مصاحبه خود با  المنار، سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

او گفت: معادلات همچنان وجود دارد، تمام آنچه در جنگ جولای محقق شد (تمام  دستاوردها) همچنان موجود است،‌ بله تثبیت شده است و ما شاهد یکی از ثمرات این معادلات هستیم، لبنان از سیزده سال پیش در حالتی امنیتی به سر می‌برد که هیچ کس این امنیت را به آن نداده است.

نصرالله ادامه داد: امنیت لبنان مرهون وحدت لبنانی‌هاست، و مهمترین عنوان امروز موازنه بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به طور مشخص میان مقاومت مردمی و میان اسرائیل است که خود را قدرت بزرگی قلمداد می‌کند.

او گفت: این معادله ای است که اسرائیل به آن اعتراف می‌کند، وقتی ما می‌گوییم که پس از جنگ جولای، پیش از هرگونه تجاوز هزار بار به  عواقب آن فکر می‌کند، این مسئله‌ای است که هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

خدا را شکر که مقاومت امروز با وجود تحریم‌ها قوی‌تر از هر زمانی در گذشته است و طی 13 سال اخیر، مقاومت به شکل گسترده‌ در سطح کمی و کیفی پیشرفت کرده و این چیزی است که  اسرائیل به آن اعتراف می‌کند.

طی 13 سال اخیر توانمندی نیروی انسانی ما گسترش یافته و تعداد نیروهای ما چند برابر شده، قدرت هجومی ما افزایش یافته است، در حالی که سال 2006 قدرت هجومی ما محدود بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما امروز از توان هجومی کیفی و منحصر به فرد برخوردار هستیم و به انواع سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی مجهز شده ایم، ما یگان الرضوان و گردان‌های العباس که نیروهای زبده و متخصص در عملیات هجومی هستند، در اختیار داریم.

قدرت موشکی ما در زمینه تعداد و کیفیت توسعه یافته و این موشک‌های نقطه‌زن سلاح دقیقی است، در سال 2006 ما تعداد کمی از این سلاح‌ها نداریم، ولی امروز این سلاح قدرتمند و امکانات فراوانی در اختیار داریم.

ما اشراف اطلاعاتی بالایی در سطح زمینی، دریایی و هوایی داریم، مقاومت در تمام زمینه‌ها در زمینه نیرو و امکانات و تجربه پیشرفت کرده است،‌ ایمان و یقین ما به پیروزی الهی هم افزایش یافته است.

امروز ما قدرت تهاجمی و سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی در اختیار داریم و مقاومت در سطح کمی و کیفی پیشرفت کرده است.

او افزود: سران اسرائیل امروز در ترس و وحشت به سر می‌برند، مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمانی در گذشته  است،‌چه کسی می‌گوید که ما موشک ضد هواپیما در اختیار داریم و چه کسی می‌گوید که ما چه سلاح‌هایی داریم؟ ما سیاست ابهام سازنده را در این پرونده دنبال می‌کنیم.

دشمن پس از جنگ جولای هر اقدامی که برای بازسازی اعتماد به نفس خود انجام داد، شکست خورد، ارتش اسرائیل در حل افشای ضعف و سستی جبهه داخلی خود شکست خورده است،‌ این جبهه(داخلی) قبلا دور از جنگ‌ها بود، اما جنگ جولای، نبرد را به جبهه داخلی(رژیم صهیونیستی) منتقل کرد، امروز مقاومت قوی تر از هر زمانی قادر به هدف قرار دادن دشمن و متزلزل کردن جبهه داخلی آن است.

اسرائیل رزمایش‌های متعددی برای ترمیم و بازسازی جبهه داخلی خود برگزار کرده است، این مشکل همچنان پابرجاست، در نیروی زمینی اسرائیل به کاهش قدرت نیروهایشان اعتراف می‌کنند، همه می دانند که دیگر نیروی هوایی نمی‌تواند تکلیف نبرد را مشخص کند.

ما این نکته را  منکر نیستیم که ارتش اسرائیل رزمایش های بزرگی برگزار کرده و سلاح های پیشرفته ای هم به دست آورده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل را نصیحت می‌کنم که ادبیات بازگرداندن لبنان به عصر حجر را تکرار نکنند، این سخن، توهین به لبنان است.

در سال 2000 در بنت جبیل گفتم که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است و طی 13 سال، باور من به این سخن افزایش یافته است.

نصرالله (با اشاره به نقشه‌هایی که در روبرویش قرار دارد) تصریح کرد: در این نقشه، فلسطین اشغالی مشخص است، قسمت سفید رنگ،‌کرانه باختری و نوار غزه هم در قسمت پایینی قرار دارد،‌بخش اعظم مساحت در جنوب فلسطین قرار دارد، تمام شمال فلسطین اشغالی در تیررس آتش ما قرار  دارد،‌اما نقطه مهمتر نوار ساحلی است.

در نوار ساحل رژیم صهیونیستی، از اولین شهرک یعنی نتانیا تا شهر اشدود درمسیری به طول 70 کیلومتر و عرض 20 کیلومتر، این نوار در اتاق عملیات ما قرا ردارد، بخش بزرگی از شهرک‌های(صهیونیست نشین) در این منطقه قرار دارد.

نصرالله تصریح کرد: این نوار یا مربع،‌ بخش کوچکی به مساحت 1200 کیلومتر مربع است، تمام مراکز دولتی اسرائیل از جمله فرودگاه بن گورین و انبارهای تسلیحات و کارخانه پتروشیمی و بنادر تل آویو و اشدود در این مربع قرار دارد.

تصور کنید که مقاومتی که ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد که می‌تواند این منطقه را هدف قرار دهد، فقط تعدادی موشک برای شمال آن کافی است و ما تعدادی موشک هم به این نوار ساحلی شلیک می‌کنیم، آیا رژیم صهیونیستی تحمل این وضعیت را دارد؟ چه کسی طرف دیگر را به  عصر حجری برمی گرداند(اسرائیل یا مقاومت)

رژیم اسرائیل امروز قادر نیست هیچ جنگی را علیه لبنان به راه اندازد و بازداشته شده است، آنها گفتند که داشتن موشک های نقطه زن برای ما ممنوع است، ولی ما امروز این موشک ها را در اختیار داریم.

رژیم اسرائیل از هرگونه حمله هوایی به لبنان اجتناب می‌کند، زیرا از مقاومت می ترسد.
 

حزب الله قادر است حداقل ویرانی گسترده‌ای به اسرائیل وارد کند، رازی که اسرائیل نمی داند را من فاش نمی کنم مگر به وقتش و این حرفم را  اسرائیلی ها خوب می  دانند.
 

او ادامه داد: در موضوع الجلیل، برادران حرفه‌ای شده‌اند و چندین سناریو در اختیار دارند، ورود به الجلیل بخشی از طرح و نقشه جنگ است، روز جنگ ما اعلام خواهیم کرد که کدام بخش از طرح اجرا  خواهد شد.

بعید می دانم که اسرائیلی ها در نتیجه بازدارندگی که وجود دارد، جنگ جدیدی را به راه اندازند، آنها می‌دانند که ورود به جنگ با لبنان و هر جنگ جدید، پیامدهایش به مراتب بسیار بیشتر از جنگ جولای 2006 خواهد بود و این جنگ،‌اسرائیل را در پرتگاه زوال و نابودی قرار خواهد داد.

حزب الله از زمان تاسیسش متکی به شخص و فرد خاصی نبوده است، بلکه این خون شهداست که این مسیر را به پیش برده  است، حزب الله همانند یک موسسه و تشکیلات عمل می کند و این یکی از عوامل قدرت حزب الله است و من هم یکی از این افراد هستم.

نصرالله تصریح کرد: من به پیروزی در هر جنگ بزرگی در آینده یقین و اطمینان دارم، چند روز پیش توئیت آقای الحوثی را خواندم که محمد بن سلمان را مخاطب قرار داده و به او گفت اگر همه امکانات را در برابر ملت مجاهد و مظلوم در اختیار داشته باشی، بدان که خدا با ما است نه با تو.

عمر دست خداست و بر اساس منطق و زمان، من از جمله کسانی هستم که امیدواری زیادی دارند که در قدس نماز خواهند خواند.

رژیم اسرائیل به خاطر حمایت غربی و خیانت عربی به حیات خود  ادامه داده، ولی اعراب متاسفانه بی طرف نمی مانند.

همه به نقش رسانه ها در تمام زمینه ها واقف هستند، این رسانه ها نقش تاثیرگذاری در کسب دستاوردها و نتایج دارند، رسانه های مقاومت به سبب اخلاص دست اندرکاران و اعتبارشان، تاثیرگذاری بالایی دارند.


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما ایمان داریم که معامله قرن شکست خواهد خورد، این طرح عوامل و عناصر موفقیت را به همراه ندارد و عواملی در  داخل آن وجود دارد که سبب موفقیت آن نمی‌شود.

حتی یک فلسطینی یا مسلمان یا مسیحی و حتی عرب را پیدا نمی کنید که با دادن مقدسات اسلامی و مسیحی به اسرائیل موافقت کند و این نقطه ضعف اساسی در معامله قرن است.

استکبار آمریکایی آخرین تیر را بر تابوت معامله قرن زمانی شلیک کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد و تمام تلاش‌ها برای زنده کردن این مرده(معامله قرن) دنبال می‌شود.

آنها به سبب موضع متحد فلسطینیان  و ایستادگی ایران به عنوان تقریبا تنها حامی و پشتیبان فلسطین و همچنین پیروزی سوریه و شکست طرح‌شان، هرگز به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

برخی از رهبران معارضان سوریه به اسرائیل رفتند، اگر سوریه سقوط می‌کرد، چه  اتفاقی می‌افتاد؟ همچنین پیروزی در عراق، منجر به شکست معامله قرن می‌شود، یمن و به برکت شهدایش هم معامله قرن را به شکست می‌کشاند.

او افزود: هیچ کشور عربی قدرتمندی قادر نیست که معامله قرن را بر روی پشت خود حمل کند(بار سنگین را به دوش بکشد و تبعاتش را بپذیرد)،‌کدام یک از حکام عرب جرات حمل بار معامله قرن را دارند؟

عوامل شکست معامله قرن، آشفتگی و سرخوردگی اسرائیل و اینکه معامله قرن هیچ چشم اندازی ندارد، رسانه های متعددی به نقل از کوشنر(مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا) تاکید کرده بودند که کنفرانس بحرین شکست خورد.

فلسطینیان همچنان در معرض فشارهای گسترده‌ای و ارعاب و تشویق و ترغیب قرار دارند، تا اینکه آمریکا از رسیدن به هر گونه نتیجه ناامید شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi