شناسه خبر : 68157
شنبه 22 تير 1398 , 14:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری

ستاد کل نیروهای مسلح به منظور اطلاع رسانی دقیق و شفاف و رفع ابهامات، نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری را تشریح کرد.
به گزارش اداره کارگزینی اداره کل کارگزینی و اجرای حقوق معاونت نیروی انسانی ناجا، ستادکل نیروهای مسلح موارد زیر را به منظور رفع ابهام در خصوص نحوه استفاده از کسر خدمت فرزندان ایثارگران اعلام کرد:


1 – کسر خدمت سربازی برای ایثارگری می باشد که حد نصاب معافیت یک فرزند را ندارد لذا صدور کسری تنها برای یک فرزند قابل انجام می باشد.
تبصره: به منظور مساعدت به خانواده هایی که فرزند ذکور دو قلو و یا چند قلو دارند در صورتی که همزمان به خدمت سربازی اعزام گردند بنا به درخواست ایثارگر کسری خدمت قابل تقسیم بین آن ها می باشد.
2 – در صورتی که رزمنده¬ای در دو یا چند سازمان دارای سابقه جبهه و جانبازی کمتر از 25 % می¬ باشد و جمع آن مدت به حد نصاب معافیت یک فرزند می رسد می بایست هر یک از سازمان ها به طور مجزا مدت جبهه و جانبازی را به سازمان وظیفه عمومی منعکس تا در آن سازمان تجمیع گردد و در صورتی که جمع مدت جبهه و جانبازی به حد نصاب معافیت فرزند نرسیده و ایثارگر متقاضی بهره¬مندی از کسر خدمت برای فرزند خود باشد می بایست هر یک از سازمان ها به طور مجزا برای فرزند وی کسری خدمت صادر نمایند. ضمنا ثبت کسری خدمت دو فرزند برای والدین در دو سازمان مجزا امکان پذیر نمی باشد.
3 – برابر ابلاغیه شماره 97125478 – 97/3/13 که صدور کسر خدمت فرزندان غیر غایب ایثارگران به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی به مدت 12 روز، جایگزین بند «د» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه گردید، به منظور مساعدت به فرزندان ایثارگران دارای 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری، مشمولین واجد شرایط فوق تا پایان شهریور سال 98 می توانند از معافیت مذکور استفاده نمایند و پس از آن تنها وفق ماده 45 قانون وظیفه عمومی معافیت برمبنای 30 ماه سابقه رزمندگی خواهد بود.
4 – کلیه مشمولین وظیفه غایب که تا تاریخ 98/1/128 خود را برای اعزام به خدمت به سازمان وظیفه عمومی معرفی و پس از آن غیبت ننموده باشند، می توانند از کسری خدمت ایثارگری والدین استفاده نمایند لذا کسانی که بعد از معرفی خود تا تاریخ 12/01/98 مجددا در اعزام شرکت نکرده و غیبت نموده اند، در مشمول این مقررات نخواهند بود.
5 – صدور گواهی کسر خدمت، پس از اعزام به خدمت و تایید حضور مشمول در مراکز آموزش، قابل انجام خواهد بود و برای مشمولین قبل از اعزام، کسر خدمت قابل صدور و ثبت نمی باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi