شناسه خبر : 68193
دوشنبه 24 تير 1398 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شامورتی‌بازی دنباله‌دار مقامات اروپایی


مسئول -بازنشسته- سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید اروپا از پیشنهاد کنفرانس رفع تنش میان ایران و آمریکا استقبال می‌کند.
فدریکا موگرینی که به عراق سفر کرده بود، گفت اتحادیه اروپا به طور کامل از پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای برای رفع تنش میان ایران و آمریکا استقبال می‌کند. موگرینی گفت عراق متحد هر دو طرف مناقشه، یعنی ایران و آمریکاست و می‌تواند نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف تنش بازی کند. او افزود، با مقام‌های عراق درباره نیاز به کاهش تنش‌ها و بازکردن کانال‌های گفت‌وگو، مذاکره کرده است.
به گزارش دویچه وله اتحادیه اروپا و عراق اخیراً تلاش مشترکی را برای برقراری آرامش در منطقه خلیج فارس آغاز کرده‌اند.در همین حال، لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: افزایش تنش‌ها می‌تواند موجب اتفاقات بدی شود. ایران با اقدام اخیر خود مبنی بر کاهش تعهدات برجامی، یک نگرانی عمده ایجاد کرده است. این یک واکنش بد در برابر تصمیم بد آمریکا برای خروج از برجام بود.
اظهارات دو مقام اروپایی نشان می‌دهد که آنها اصلاً نمی‌خواهند به روی نامبارک خود بیاورند که اختلاف سر چیست و مسئولیت خود آنها در این میان کدام است؟ مذاکرات فراوان در حد اشباع، پیش از توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران و کشورهای اروپایی انجام شده و طرفین به توافقی رسیده‌اند که از سوی آمریکا زیرپا گذاشته شده و اروپایی‌ها نیز با سکوت و عهدشکنی خود، با آمریکایی‌ها همراهی کرده‌اند. با این اوصاف، کنفرانس رفع تنش خاصیتی ندارد و اروپا به جای چنین پیشنهادهایی، باید حداقل تعهدات ضد تحریمی خود را به انجام رساند تا ایران روند کاهش تعهدات و خروج از برجام را ادامه ندهد. درباره سخنان وزیر خارجه فرانسه نیز باید گفت اکنون محل اعتراض ایران، اروپا و دولت‌هایی مانند فرانسه هستند و نه آمریکا که تکلیف خود را با عهدشکنی و اعلام خروج از برجام یکسره کرده است. اروپا یا در برجام می‌ماند که باید هزینه‌هایش را بپردازد و یا این که به تعهداتش عمل نمی‌کند- که نمی‌کند - و بنابراین باید شرمسار باشد، نه اینکه بگوید عهدشکن و طرف خسارت‌دیده، هر دو کار بدی کرده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi