شناسه خبر : 68200
سه شنبه 25 تير 1398 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا موسسات مالی بنیاد پاسخگو نیستند؟!

شفاف سازی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرط اصلی اصلاح وضعیت موجود در جامعه ایثارگری ست.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شفاف سازی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران را شرط اصلی اصلاح وضعیت موجود در جامعه ایثارگری دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده ایثارگر مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به اسناد بالادستی نظام، برنامه ششم توسعه کشور، قانون خدمات رسانی به ایثارگران و سایر مصوبات ایثارگری در خانه ملت یادآور شد: در حال حاضر جامعه ایثارگری مبتلا به مسائل مختلفی از قبیل دارو، درمان، مسکن و ... است در حالی که در مورد همه این موارد مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید به آقایان گفت، اگر قانون به درد نمی خورد پس آن را باید در تاقچه گذاشت! مثلا وضع خودروی ایثارگران که با وجود مصوبه قانونی به آن بی توجهی می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایثاگران افراد نجیبی هستند و هر آنچه که مورد مطالبه آنها است، در حوزه قانونی قرار دارد. آیا درست است که بنیاد با داشتن موسسات اقتصادی مانند کوثر، بانک دی و ... برای ارائه نکردن خدمات به آنها بهانه بیاورد؟

 حجت الاسلام سلیمی در ادامه یادآور شد: چرا مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد درآمدهای موسسات اقتصادی خود به خصوص " کوثر" به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی کنند؟ در حالی که هزاران میلیارد ریال گردش مالی در این چرخه وجود دارد و این درست نیست که مجلس در حالت بی خبری در مورد بیلان کار موسسات قرار داشته باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس دهم تاکید کرد: موسسه کوثر، بانک دی و بیمه دی به عنوان موسساتی که فعالیت اقتصادی دارند، دارای درآمدهای بالایی هستند و سود و زیان آنها باید به صورت شفاف برای جامعه ایثارگری اطلاع رسانی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار داشت: ایثارگران ولی نعمت ما هستند، چرا باید با آنها اینگونه برخورد شود؟ چرا برای همه و به خصوص برای نجومی بگیران، پول هست اما برای ایثارگران پول نیست؟!

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: آیا این رواست که ریخت و پاش برای شرکت هایی مانند شستا که صدها میلیون تومان پول می گیرند، پول هست اما برای جامعه ایثارگری پولی وجود ندارد؟

 پس چگونه و چرا وقتی آقایان به ایثارگران می رسند می گویند پول نداریم؟ چطور آن روزی که می خواستند آنها را به جنگ بفرستند، بحثی از بی پولی نبود ( هر چند که آنها به خاطر پول به جبهه و دفاع از اسلام و میهن نرفتند) اما امروز که نیازمند جزئی ترین مسائل معیشتی و دارو و درمان هستند، مورد بی توجهی قرار می گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایثارگران با جان و مال و تن خود از میهن اسلامی دفاع کردند، اما آقایان حتی حاضر نیستند از بیت المال، حق آنها را بدهند، هر چند که متاسفانه وضعیت ایثارگران وضعیت مناسبی نیست.

 وی با انتقاد از بنیاد شهید در موضوع بیمه تکمیلی متذکر شد: متاسفانه پاسکاری جانبازان در موضوع بیمه تکمیلی بین بنیاد و دستگاه های دولتی، ایثارگران را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است، چرا باید نگاه مسئولان به ایثارگران اینطور تصور شود که آنها موجوداتی اضافه هستند، هر چند که برخوردها به این صورت دارد پیش می رود. هر چند این نگاه به ایثارگران باید اصلاح و از خود بنیاد شهید باید آغاز شود و مسئولان اصلاح شوند.

 نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل مجلس برای همکاری در حوزه ایثارگری خبر داد و افزود: به شرطی که در طرف مقابل نیز شفافیت لازم وجود داشته باشد. وقتی ما می گوییم که همه چیز در سامانه شفافیت سازی باید وجود داشته باشد یعنی اینکه اول گفته شود، هر وزارتخانه، دستگاه، سازمان و ... چقدر درآمد دارد و همه شفاف سازی کنند، اما متاسفانه این موضوع گفته نمی شود و هنوز هم در هاله ای از ابهام وجود دارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام فاش نیوز ایاخبرتازه درباره معسرین که درنوبت هستیم برای کمک معیشت ایا اجرای میشه وسوال دوم ایا به بازنشسته های غیر شاغلین ایا فوقالعاده امتیاز منطقه عملیاتی شامل میشه چونکه نماینده کرمانشاه اقای جاسمی گفتن ایثارگران که درمنطقه عملیاتی حضوردارند چه بازنشسته های چه غیر ایا واقعیت دارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi