شناسه خبر : 68210
سه شنبه 25 تير 1398 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق و سنوات یک بانوی فعال را بدهید!

فاطمه کاردی گلچهره - بنده همسر جانباز شیمیایی 35درصد بنیاد و 40 درصد سپاه که نامه از کارافتادگی در تمام امور در کمیسیون سپاه به ایشان تعلق گرفته و به مرور زمان دچار بیماری صعب العلاج شده اند.

 من همسر ایشان شاغل و کارگر یک شرکت هستم که به دلیل اشتغال حق پرستاری از فیش حقوقی همسرم بعد از استخدامم حذف گردید .با توجه به اینکه هزینه درمان و بیمارستان و داروی همسرم بالا بود و نیاز به کار داشتم.

 توسط استاندار محترم وقت در سال 72 در این شرکت استخدام شدم تا کمک خرجی برای خانواده باشم. در تمام سال های کاری به دلیل نگهداری از همسرم حتی یک ساعت اضافه کاری نمانده ام.

 شنیده ام که همسران جانباز برای حق نگهداری 2 ساعت زودتر ترخیص شده و به منزل برای نگهداری از جانباز میروند ولی در طول خدمت 26 ساله من و سن 50 من هیچ اجازه زود رفتن به من نداده اند. آیا در هنگام استفاده از سنوات ارفاقی در طول سال ها که از ساعت زود ترخیص شدن استفاده ننموده ام آیا اضافه کاری محسوب می شود؟ تا آن را از شرکت دریافت نمایم؟؟ ویا حق نگهداری از کجا باید دریافت کنم؟ با توجه به اینکه مادر خانه پرستار و زن خانه و هم کارگر کارخانه و هم پدر خانه بوده ام امتیازی برایم محسوب می شود؟؟؟؟

  در حال حاضر بنیاد برای استفاده از سنوات ارفاقی به من نامه داده ولی تامین اجتماعی قبول نمی کند. 8 ماه است که به دیوان عدالت اداری شکایت کردم ولی جوابی نیامده است.

مشکل دیگر و عمده من پسرم است که فوق لیسانس حقوق بین الملل دارد و اکنون دکتری نیز قبول شده ولی دیگر انگیزه ای برای درس ندارد چون هنوز از سوی بنیاد به اداره ای برای جذب معرفی نشده.

ایشان دارای همسر و فرزند هستند و خرج زندگی آنان با ما است.

لطفا راهنمایی کنین برای استخدام فرزندم چه کاری انجام دهم؟؟؟؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ماده24–همسرانشاهد،همسرانجانبازانپنجاهدرصد(51 )%وبالاتر،شیمیاییواعصابوروان(متوفییادرقیدحیات)وهمسرانآزادگانباسابقهاسارتپنجسال وبالاتر كه قبل از اسارت با آنان ازدواج نمودهاند، درصورت شاغلبودن میتوانند با پنج سال سنوات ارفاقی از امتیاز بازنشستگی پیش از موعد با دریافت حقوق و مزایای كامل بهرهمند گردن
تبصره2–همسرانشاغل جانبازانزیرپنجاه درصد(51 )%وآزادگانباسنوات اسارت كمتر از پنج سال براساس آییننامهای كه به پیشنهاد بنیاد به تصویب هیأت وزیران می رسد از یك تا پنج سال سنوات ارفاقی بازنشستگی بهرهمند میگردند.تبصره1–كلیه همسران شاهدشاغل،همانندهمسران جانبازان ازكاهش ساعت كاری برخوردار میگردند .تبصره8–رعایت شرطسنی مقرر در قوانین و مقررات بازنشستگی زودتر از موعد جانبازان الزامی نمیباشد
باسلام شاغل شدن شما هیچ ربطی به قطع حق پرستاری ندارد. پیگیری بفرماید یا حق هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا وایثارگران است امام خمینی (ره)
ماده26–دولت موظف است به منظورحمایتازسلامت جانبازان پنجاه درصد(51 )%وبالاتروجانبازاناعصابوروان وشیمیای یبهتشخیص كمیسیون پزشكی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت كاری كه از جانبازان مراقبت میشود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری برمبنای حداقل دستمزد ماهانه كارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید
با سلام
یکی از سازمانهایی که قوانین ایثارگران را با دقت بیشتری نسبت به سایر سازمانها اجرا می کند همین وزارت کشور و استانداری ها هستند و اگر کوتاهی مشاهده کردید می توانید از طریق اداره کل امور ایثارگران سازمان محل کار خودتان ، امور خود را پیگیری کنید .

در مورد کاهش ساعت کار همسران جانبازان زیر50%، در صورت ارکار افتادگی جانباز می توانید از 50دقیقه کاهش ساعت کار در روز استفاده کنید که قابل ذخیره و بازخرید هم نیست و فقط قابل استفاده است .
در مورد سنوات ارفاقی همسران جانباز ، تا کنون بنیاد فقط آمار جمع آوری کرده و هنوز در بودجه سنواتی بودجه ای پیش بینی نکرده است . و آرا صادره از دیوان متاسفانه تا کنون رد شده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi