شناسه خبر : 68226
سه شنبه 25 تير 1398 , 16:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم تببین نقش سربازان در تاریخ کشور

اولین جلسه هم اندیشی و هماهنگی گنکره علمی، پژوهشی، فرهنگی «سرباز ایران» با حضور سرهنگ حمیدرضا سهیلی جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا، مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آجا برگزار شد. در این جلسه راه کارهای رسیدن به اهداف کنگره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

تببین نقش سربازان در تاریخ کشور/ کنگره ملی «سرباز ایران» برگزار می‌شود

سرهنگ حمیدرضا سهیلی در این جلسه اظهار داشت: سربازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در اعتلای پرچم کشور داشته‌اند و به صورت گمنام در لابه‌لای صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریده‌اند.

سرهنگ سهیلی عنوان کرد: حضور بیش از دو میلیون و 400 هزار سرباز در جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از سه هزار و 600  شهید نشان دهنده آن است که قشر عظیمی از جوانان این مرز و بوم با نام مقدس سرباز و دور از تمامی تعلقات دنیایی همچون قومیت و زبان فقط در زیر پرچم کشور در مقابل هجمه استکبار جهانی دفاعی جانانه کردند که برای ما مکتوم مانده است اما در درگاه الهی اجر و مزدی والا دارد. شهدای وظیفه در کشور که بیش از 18 ماه دوران سربازی خود را طی کردند فقط یک درصد شهیدان را تشکیل می‌دهند که نشان از آموزش و فرماندهی خوب آنان دارد.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده برای بصیرت افزایی در جامعه به ویژه نسل جوان و استفاده از نقطه مشترک جوان و سربازی، تصمیم برآن شده تا در کنگره‌ای سراسری، مزین به نام مقدس سرباز، گوشه‌ای از رشادت‌های سربازان را به تصویر بکشیم. سربازانی که چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن در سنگر جهاد فرهنگی و اقتصادی همواره در خط مقدم بوده و هستند.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا تصریح کرد: در گام نخست برای رسیدن به یک دستاورد علمی پژوهشی و گرفتن خروجی‌های مطلوب از تمامی دوستان در مراکز پژوهشی و دانشگاهی آجا دعوت کردیم تا در ابتدا نحوه ورود علمی به مسئله سرباز و سربازی را در تاریخ این سرزمین بررسی کنند و سپس به یک الگوی جوان ایرانی از سرباز در گام دوم انقلاب اسلامی برسند.

وی در پایان گفت: دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها در کنگره ملی سرباز ایران با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi