شناسه خبر : 68228
چهارشنبه 26 تير 1398 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش بنیاد شهید به خبر «آمار نجومی رئیس بنیاد...»

بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال جوابیه ای، به خبر فاش نیوز درباره «آمار نجومی رئیس بنیاد از تعداد کل جانبازان کشور!» واکنش نشان داد.

فاش نیوز -  بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال جوابیه ای، به خبر فاش نیوز درباره «آمار نجومی رئیس بنیاد از تعداد کل جانبازان کشور!» واکنش نشان داد.

در این جوابیه که از سوی روابط عمومی این سازمان ارسال گردیده، تعداد جانبازان قطع نخاع و ۷۰ درصد کشور حدود ۹۰۰۰ نفر و تعداد ایثارگران و خانواده های آنان نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

متن کامل جوابیه بنیاد و تصویر آن به شرح ذیل است:

 

جناب آقای ساقی مدیرعامل محترم پایگاه خبری فاش نیوز

با سلام و احترام

با عنایت به انتشار مطلب «آمار نجومی رئیس بنیاد شهید از تعداد کل جانبازان کشور، در تاریخ 24/ 4 / 98 با توجه به اشتباه خبرنگار در اعلام آمار، تعداد جانبازان قطع نخاع و ۷۰ درصد کشور حدود ۹۰۰۰ نفر و تعداد ایثارگران و خانواده های آن عزیزان نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به اصلاح آن اقدام لازم صورت پذیرد. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم.

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی

در خبرهای منتشر شده در خبرگزاری ها از قول حجت الاسلام شهیدی آمده بود که «هم‌اکنون در کشور 3 میلیون و 400 هزار جانباز وجود دارد، .... از این تعداد 9 هزار نفر عزیزان جانباز قطع نخاعی هستند.»

در این خبرها بحثی از آمار خانواده ایثارگران در میان نبوده است و خبرگزاری های متعدد هم به همین صورت خبر را منتشر کرده اند و همچنین شبکه خبر نیز به همین صورت به طور مرتب خبر را زیرنویس می کرده است.

اینکه شخصی، هرکس هم که باشد، دچار اشتباه لفظی شود نشدنی و سزاوار نکوهش هم نیست، به شرط اینکه اطرافیان با عملکرد اشتباه خویش و بجای یک اصلاحیه و عذرخواهی کوچک که رسم بزرگواران است، نخواهند به شعور دیگران اهانت روا دارند و از این کار دریغ نورزند.

درثانی اگر موضوع فقط در حد یک اشتباه لفظی هم بوده باشد باز هم این ایراد وارد است که مگر بنیاد تعریف درستی از خانواده ایثارگران و آمار آنان را داردو اگر هم دارد، مگر آنان را تحت پوشش و خدمات رسانی قرار داده است که آن را رسانه ای می کند؟! تا اینجای کار هم باز قابل تحمل است اما وقتی فرد، این موضوع را مبنای این مطلب قرار می دهد که گویی تعداد ایثارگران و مخدومان بنیاد آنقدر زیاد است و آنقدر به آنان خدمات ارائه می شود که عزم ملی برای اداره امور آنان هم کم است! و می افزاید: «ما نیازمند امداد و یاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث ارائه خدمات به جانبازان هستیم.»

در اینجا گفتنی است که هدف فاش نیوز از تذکر رسانه ای این موضوع، نه برای مچ گیری و عیب جویی و تنها برای دفاع از حرمت و قداست موضوع ایثار و ایثارگران مظلوم و البته دلسوزانه بوده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خو د تلویزیون گاهی به غلط ( از نظر املایی ,واژه )خبری را مدام دیکته ,وزیر نویس می کند .
بعد با کلی تاخیر کارمنداش اصلاح می کنند .
باعرض ارادت واهداءصمیمانه ترین درودها به محضرجناب ساقی که خودازپیشکسوتان عرصه جهادوجانباز سرفراز دوران دفاع مقدس وهمچنین سلام وعرض ادب واحترام به تمامی همکاران جناب ساقی درسایت وزین فاش نیوز مطلب خواستی نداشته فقط خواستم تشکرویژه ای داشته باشم بخاطرتمامی زحمات بی منّتی که برای جامعه هدف خصوصاًجانبازان واقعی کشیده وعرایضمان را بدون سانسور درسایت منعکس نموده باتشکرمجددوآرزوی سلامتی وطول عمرباعزّت برای همه عزیزان ،سربازوظیفه دوران دفاع مقدس سیدعلی
ازمنفی ومثبت زدن ماهامشکلی حال خواهدشد؟!ماجانبازان بایدباهم ودرکنارهم باشیم رمزپیروزی فقط درهمین است ودفاع ازحق وحقوق همه ماولاغیر.
تمام این منفی زدن هاهمش دروغه وکاریک نفرهست.فاش نیوزسایت جانبازان وامیدماست.
در بنیاد شهید حقوق های نجومی را باید به گونه ای پوشش داد و یکی از راههای آن هم اعلام خدمت رسانی وتقاضای کمک است تا ملت بدانند شهیدی ها چقدر زحمت میکشند،چقدر از پول صرف بازنشستگان میشود و هزینه های سفر آقای شهیدی درهتل ها چقدر است بماند،ما جانبازان نباید در بوق وکرنا بدمیم که بنیاد توان خرید ویلچر سبک برای جانبازان نخاعی پیرمرد ندارد،بنیا د برای حل مشکل بیمه وبیمه تکمیلی ناتوان است،بنیاد درحال کاهش خدمات به جانبازان قطع نخاع است ، بخش فیزیو تراپی آسایشگاه ساری را دارند تعطیل میکنند ،آسایشگاه امام به شکل مخروبه ای درآمده،جانبازان قطع نخاع ودیگران نباید از مدیریت ضعیف فامیل دور نگران باشند زنگ سن کهنسالی جانبازان به صدا درآمده اما خدمات اصلا افزایش نیافته بلکه ضعیف تر شده.آقای شهیدی باید به جانبازانی که مهر سکوت بر لب دارند افتخار کنند
سلام. ازاطلاع رسانی دقیق وشفاف وصادقانه شماتشکر.
منظورفاش نیوزبوده.تشکر
با سلام
این خبر در سایت ... بود - رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تعداد شهدا و جانبازان کشور اظهار کرد: طبق آمار ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر شهید و ۵۸۳ هزار و ۶۴ جانباز داریم. حالا به دو دو تای بنده هم توجه کنید. قزارداد بیمه تکمیلی بنیاد برای والدین و خانواده شهدا، آزادگان و خانواده آنها ، جانبازان و خانواده آنها با بیمه دی از 96/7/1 تا 97/6/31 به تعداد 1700000 نفر بود. بعد از حذف شاغلین قرارداد از 97/8/1 تا 98/7/30 به تعداد 1233000 نفر بوده است. البته بعدا شاغلین به همان قرارداد اضافه شدند. والدین شهدا که در سن کهنسالی هستند. ما جانبازان و آزادگان هم که بچه هایمان بزرگ شدند و مشکل ازدواج و اشتغال دارند دیگه از بچه دارشدنمان گذشته است!! حالا بنیاد که بیانیه رسمی داده بگوید این عدد 3400000 نفر از کجا آمده ؟
کاش بنیاد در مقابل سایر مطالبات قانونی ایثارگران نیز واکنش نشان بدهد و پاسخ گو باشد
برای مثال :
آیا این بیمه تکمیلی ناقص ، شایسته ایثارگران است ؟
چرا معاونت حقوقی هیچ نظارتی بر اجرای قوانین ایثارگران ندارد ؟
چرا همه قوانین با تبعیض نوشته شده است و فقط گروهی خاص از ایثارگران شامل حمایت می شوند ؟
باور کنید همه ما گرفتار بنیاد هستیم من فرزند شهید خانواده ام بیماره والله هزینه درمان نمیتونم بدم میرم بنیاد میگم طبق قانون خدمات جامع و برنامه ششم افراد تحت تکفل فرزند شهید باید بیمه تکمیلی بشن میگن بله اما باید نفری 1480000 ومان حق بیمه بدی بعد قانون نشون میدم که رایگانه قانون گفته به عهده بنیاده در مورد شاغلین یه عهده دستگاه اجرایی و در مورد غیر شاغلین با بنیاده مسئول محترم منطقه لبخند میزنه درسته اما انجام نمیدیم به همین راحتی
بابا علنا" بنیاد فرزندان شهدا جز ایثارگران نمیدونه فقط شده شهریه دانشگاه وام مسکن ، بیمه درمان اونم تکمیلی برای فرزندان ایشان چه انتظاراتی دارید تو منطقه2 کارمند به فرزند شهید جلوی خود من گفت ایثارگر جانباز و ازاده است فرزندان ایشان هم مشمول خدمات بیمه تکمیلی در مورد شما فرزندان شهدا شهید که در قید حیات نیست شما ایثارگران درجه 2 هستید و در اولویت بنیاد نیستید ؟؟؟در حالیکه جانبازان هم خودشان خدمات میگیرند هم فرزندان انها خب ما چه گناهی داریم که فرزند شهید شدیم از اون طرف جامعه کل گرفتاری و مشکلات جامعه گرانی اجاره نشینی را از ما خانواده شهدا طلبکار هستند از این طرف بنیاد شده سوهان روح ما
سلام همان خبر درست است چون شما بی خبرید الان شمار زیادی از جانبازان ارتش که درصد جانبازی ارتش دارند در بنیاد هنوز درصد نگرفتن
سلام به ضربالمثل مازندرانیها موقع کار حسن برار موقع مزد حسن دزد
بنیاد شهید همسایه های ایثارگران را هم جزء آمار ایثارگران حساب کرده است!
مدیر جدید بنیاد شهید از چه روزی به جای آقای شهیدی بیمار می آید
با سلام واحترام. من اگه رییس بنیاد شهید باشم از این پتانسیل بزرگ یعنی این تعداد ایثارگر به نفع خانواده‌های بزرگ. ایثارگر چه کارهایی که انجام نمیدادم خدا شاهده با سه رقم سمت راست حقوق این همه حقوق بگیر میشود مشکلات بسیاری از ایثارگران را حل کرد بسیاری از ایثارگران خیر هستند که حاضر هستند کمک به بقیه کنند فقط باید از این پتانسیل استفاده کرد مگه احسان علیخانی برای زلزله زدگان این کارو نکرد. الان وارد بنیاد میشوید اکثر خدمات یه پاش میلنگه.
اقای شهیدی انسان صادقی است احتمالا امار واقعی را گفته
ولی نمی بایست می گفته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi