شناسه خبر : 68246
پنجشنبه 27 تير 1398 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین نشست تخصصی آلزایمر

به همت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان نخستین نشست آموزش پیشگیری و درمان "آلزایمر" در جانبازان نخاعی برگزارشد.

فاش نیوز - به همت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان نخستین نشست آموزش پیشگیری و درمان "آلزایمر" در جانبازان نخاعی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نخستین نشست تخصصی آموزش و پیشگیری و درمان "آلزایمر"  در جانبازان نخاعی، حاصل همکاری انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان، مرکز ضایعات نخاعی بنیادشهید، بیمارستان توانبخشی "رفیده" و همچنین پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی توانبخشی و بهزیستی، پیش از ظهر روز چهارشنبه در پژوهشکده مهندسی علوم پزشکی بهزیستی جانبازان برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرعامل، اعضای انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان و همچنین اعضای مرکز ضایعات نخاعی با هدف کاهش آسیب های نخاعی صورت گرفت.

حمید میرزاآقایی کارشناس بهداشت و آموزش آسیب های نخاعی درخصوص اهداف این نشست گفت: تلاش ما این است که برنامه های آموزشی را بین جانبازان نخاعی و حتی جامعه آسیب نخاعی گسترش دهیم.

وی همچنین ادامه داد: ما درسال گذشته چیزی حدود 50تا 70 کارگاه آموزشی برگزار کردیم که یکی از مشارکت کنندگان فعال، انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان بوده و هست. البته ما با مراکزی نظیر سازمان های فعال غیردولتی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و سازمان ها ارتباط مناسبی برقرار کرده ایم تا بتوانیم این برنامه ها را توسعه بیشتری دهیم.

 این کارشناس ضایعات نخاعی با توجه به نقش انجمن جانبازان نخاعی و تاثیر این قبیل برنامه ها بر روحیه جامعه هدف متذکر شد: جانبازان نخاعی توانمندی های گسترده ای دارند که اگر انجمن هایی نظیر انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ارتباطات خود را با دیگر مراکز گسترش دهند، می تواند چنین فضاهایی را پدید آورد.

 برپایی چنین برنامه هایی با دو هدف تجدید روحیه، تبادل افکار و همچنین نقل و انتقال تجربیات و از سویی گسترش سلامت جسم و روان برای این عزیزان است. به طوری که در سال های گذشته کلاس هایی را که در زمینه "درد" برگزار شد، چند تن از جانبازان که دردهای شدید جسمی داشتند اظهار داشتند این کلاس ها در کاهش دردهایشان موثر بوده زیرا حضور مستمر در این کلاس ها، خود به خود نگرش ما را نسبت به "درد" تغییر داده است.

 میرزاآقایی همچنین با اشاره به تامین هزینه مالی این قبیل برنامه ها از سوی بنیاد شهید نیز گفت: در حال حاضر مسئله اصلی بنیاد، بخش درمان جانبازان است و اولین دغدغه اش نیز تامین بودجه برای پرداخت بدهی درمان است که اگر این موضوع محقق شود، در بحث آموزش نیز این گونه فعالیت ها را توسعه خواهد داد.

 وی در خاتمه عنوان کرد: اگر این کلاس های آموزشی در فضای باز و در محیط های اردویی و با حضور همسران و فرزندان آنان در یک محیط فرح بخش و آرام برگزار شود، تعداد بیشتری ازجامعه جانبازان در این کلاس ها حضور خواهند یافت و قطعا" تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

در حاشیه:

* تجلیل و تقدیر انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان از جانباز نخاعی سیدعلی عمادی فعال و پیشکسوت عرصه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی انجام شد.

* حضور تعدادی از همسران جانبازان در این نشست و پرسش و پاسخ آنان، روایتگر حضور فعال بانوان در عرصه اجتماعی است.

* حضور دکتر راضیه سادات حسینی، دکترای تخصصی سالمندشناسی از دانشگاه شهیدبهشتی و توضیحات جامع ایشان از بیماری "آلزایمر"، روند این بیماری و چگونگی پیشگیری از آن، و همچنین پرسش و پاسخ جانبازان نخاعی دراین خصوص، از بخش های قابل توجه این نشست بود.

* مشاهده اولین نشست آموزشی پیشگیری و درمان "آلزایمر"درجانبازان نخاعی، در کانال مرکز ضایعات نخاعی، در سایت آپارات و همچنین در سایت انجمن جانبازان نخاعی برای علاقمندان قابل مشاهده است.

 

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi