شناسه خبر : 68282
شنبه 29 تير 1398 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توقیف نفتکش انگلیسی و موازنه تنش با آمریکا

مهدی محمدی

همه گزینه های امریکا باید به یک گزینه یعنی "پایان تروریسم اقتصادی" علیه ایران تقلیل پیدا کند. ایران کشوری نیست که بنشیند و مجازات اقتصادی مردمش را تماشا کند.

مهدی محمدی کارشناس مسایل سیاسی و هسته‌ای در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

۱-توقیف نفتکش انگلیسی آخرین گام ایران برای موازنه تنش با امریکا، هزینه مند کردن تحریم ها برای آن و تثبیت این راهبرد است که دوران فشار بدون هزینه بر ایران تمام شده است.

۲-واضح است که سطح تنش در حال رشد کردن است با این تفاوت که ایران بازی را طراحی کرده و ابتکار عمل را در دست دارد. درحالی که فشارهای امریکا به سقف رسیده، پرداخت هزینه آن تازه آغاز شده است. ایران امریکا را به ‘منطقه محاسبه نشده’ کشانده است.

۳-همه گزینه های امریکا باید به یک گزینه یعنی "پایان تروریسم اقتصادی" علیه ایران تقلیل پیدا کند. ایران کشوری نیست که بنشیند و مجازات اقتصادی مردمش را تماشا کند. فشار حداکثری، پاسخ حداکثری خواهد داشت.

۴-در موفقیت راهبرد ایران همین بس که ظرف کمتر از ۳ ماه هم محاسبات امریکا عوض شده و هم پیشنهادهای آن. ولی این هنوز کافی نیست. خبر بد برای امریکا این است که ایران هم دوام آورده و هم در حال واکنش نشان دادن است. این با امریکاست که چه زمانی و تا کجا عقب بنشیند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi