شناسه خبر : 68296
شنبه 29 تير 1398 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مطرح کرد:

جزییات احراز درصد جانبازی افراد در بنیاد شهید

کمیسیون پزشکی به مواردی ورود می‌کند که کمیسیون احراز تایید کرده باشد از این رو شاید این کمیسیون صحت مدارک و مستندات را تایید نکرده باشد و ربطی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید ندارد.

فاش نیوز - حمیدرضا حبیب اللهی مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به برخی انتقادات در حوزه احراز درصد جانبازی مجروحان جنگی، گفت: در خصوص تعیین درصد جانبازی باید به چند نکته توجه کرد ابتدا باید بدانیم که بحث احراز مجروحیت در واحدی به نام اداره کل پذیرش و احراز پیگیری می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه هر کسی می‌تواند با داشتن مدارک بالینی ادعای رزمندگی و مجروحیت داشته باشد، افزود: پس از بررسی مدارک بالینی فرد مدعی در کمیسیون احراز و تایید صحت صورت سانحه و شرایط تطبیق آن با مدت حضور فرد در جبهه و همچنین تایید صحت گواهی مجروحیتی که ارایه شده مطابق با مدارک بالینی وارد کمیسیون پزشکی خواهد شد.

اطلاع رسانی از پروسه بررسی درصد جانبازی به درستی انجام نشده است


حبیب اللهی با بیان اینکه متاسفانه اطلاع رسانی از پروسه بررسی درصد جانبازی به درستی صورت نگرفته و بسیاری از اعتراض‌ها به علت ضعف آگاهی است، تصریح کرد: کمیسیون پزشکی به مواردی ورود می‌کند که کمیسیون احراز تایید کرده باشد از این رو شاید این کمیسیون صحت مدارک و مستندات را تایید نکرده باشد و ربطی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید ندارد.


وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون پزشکی تعیین درصد شدت ضایعه صورت می‌گیرد نه تعیین شدت از کار افتادگی، گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که به علت ضعف اطلاع رسانی محل مناقشه و انتقادات شده است.
مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به طور مثال شاید کشاورزی با از دست مچ پای خود به طور کامل از کار افتاده شود، اما درصد جانبازی ناچیزی دریافت کند از این رو باید بدانیم که درصد کمیسیون پزشکی که به ضایعه تعلق گرفته است با میزان از کار افتادگی متفاوت خواهد بود.

نباید خدمات بنیاد شهید به جامعه هدف مبتنی بر درصد باشد


حبیب اللهی با بیان اینکه نباید خدمات بنیاد شهید به جامعه هدف مبتنی بر درصد باشد، گفت: خدمات باید بر اساس توانمندی افراد ارایه شود.


وی با بیان اینکه تطبیق میزان شدت ضایعه در کمیسیون پزشکی انجام می‌شود، افزود: اگر اطلاع رسانی در خصوص نحوه عملکرد و وظایف کمیسیون پزشکی بنیاد شهید شود بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.


مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای بررسی توانمندی جانبازان باید واحد و خدمات دیگری تعریف شود، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر همزمان با افزایش امکانات و منابع بسیاری از نواقص در خدمات رسانی به جانبازان کاهش یافته است.


وی در توضیح پروسه احراز درصد جانبازی گفت: طبق دستورالعملی که اخیرا صادر شده نزدیک‌ترین فاصله‌ای که جانباز می‌تواند به کمیسیون مراجعه کند ۳ سال بوده، زیرا در این سه سال ممکن است ضایعه شدت پیدا کرده باشد یا عوارض دیگری رخ داده باشد.


مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت جدیدی که به زودی ارایه خواهد شد خبر داد و گفت: به تازگی مراجعه معکوس به جانبازان از سوی بنیاد شهید پیگیری خواهد شد، زیرا تاکنون منتظر بودیم جانباز به ما مراجعه کند اکنون ما به جانبازانی که سالیان زیادی به بنیاد مراجعه نکردند سر زده و وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم به طور حتم بسیاری از درصد‌ها در این پروسه افزایش خواهد یافت.

منبع: میزان

منبع: میزان
اینستاگرام
جناب حبیب اللهی سلام
1..جانبازی که کارافتاده کلی شده بایستی همان پرونده برر سی و به در صدش اضافه می شود یا خیر؟
2..یا جانبازی یک بار کمسیون درصد رفنه 25 سال پیش ,بعدش چند مورد عمل سخت و نخاعی کرده چرا در صد وخدمات, همان روال فبلی است .راهنمایی فرمایید.
متشکرم
این نشان می دهد هنوز شما از قانون چیزی نفهمیدید قانون برای رفع ابهام شما درست شده ولو که مدارک بالینی نداشته باشند تعیین درصد مشخص نکنید ومورد قبول شما نیست قانون طبق برنامه ششم توسعه تبصره بند الف ماده 87- بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح ) احراز می‌گردد را به عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل پنج درصد ( 5% ) جانبازی به آنها تعلق می گیرد.اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی باشد آقا مگر شما فقط صلاحت تعیین درصد دارید قانون نیروهای مسلح رابرابر توضیح ماده 87 دارای صلاحیت دانسته یعنی واضح گفته ربطی به شما ندارد مگر سیب زمینی می فروشی چونه می زنی بهتر است بنیاد شهید این افراد در کمیسیون بنیاد را برای کار دیگری معرفی کند
انصاف این است که همه امتیازات جاتبازان 25% به جانبازان زیر25% نیز تسری داده شود و به همه رزمندگان متناسب با مدت حضور در جبهه درصد جانبازی اعطاء گردد .
زیرا به دلیل کهولت سن عوارض مجروحیت ها ، شدت یافته است و از سوی دیگر جانبازان زیادی هستند که با مجروحیت بالاتر، درصد کمتری به آنها اختصاص داده شده است .
در کمیسیون های پزشکی به آسیب های مغزی و اعصاب و روان توجهی نمی شود و درصد مربوطه داده نشده است .
در کمیسیون ها به جانبازانی که قبل از سال 83مراجعه کرده اند درصد های مناسب و به بعد از سال 83 حداکثر 5% جانبازی داده اند .
در قسمت پذیرش معمولا متصدیان مربوطه به درستی راهنمایی نمی کنند و پرونده را ناقص نگه می داند و فقط برای برخی از مجروحیت ها از بیمارستان ها مستندات اخذ می گنند .
و تبعیض در اختصاص درصد جانبازان به وضوح مشاهده می شود .
سلام شما اول تکلیف جانبازان ارتش که به بنیاد معرفی مشوند را معلوم کنید که در بنیاد سر گردان هستند
سلام اگر یکسا نسازی درصد انجام بشه این مشکل حل خواهد شد
مشکل مردم درکل کشور،،،بی اطلاعی ازقانون است!بخصوص درحوزه جانبازان!!!
با سلام
جناب آقای حبیب اللهی بنظر نمیاد سن شما به زمان بچه های جبهه و جنگ بخوره متاسفیم که امثال شماها در این مسند قرار گرفته اید و درد بچه های دجبهه و جنگ را نکشیده اید برادر.
بودیم و موج گرفتگی داریم و خدا را شاهد می گیرم با سن کم ود عملیات بدر و والفجر بودیم و سابقه موج گرفتگی بدون صورت سانحه وشیمیاییداریم و قبل از عید روز در بیمارستان سعادت اباد بستری بودم ولی دریغ از یک درصد .ساله است با بیست درصد از همه چیز هم خودم و هم خانواده من محروم هستند این عدالت نیست و باید درد اشنا به حرف ما گوش کند
سلام..این طرح خوبی هست که بنیادبه جانبازانی که به هرطریقی توانایی ندارندکه به بنیادبروندوازقوانین اطلاع ندارندسربزنند..پرونده این افرادمشخص هست که هیچ امتیازی نگرفتندوبعلت کم رویی ونداشتن اطلاع کافی ازقوانین خیلی ازامتیازات وحتی حقوق محروم هستند..امیدواریم که این طرح درحدشعارنباشدواجرایی بشودتاخیلی ازاین جانبازان بحق قانونی خودشان برسند،،مخصوصأجانبازان زیر25درصدغیرشاغل وحقوق...
فاش نیوزعزیز سلام : لطفا لطفا این مطلب را به گوش جناب شهیدی ناشنوا برسانید و آنهایی هم که مثل من حقیر ازاین موضوع رنج میبرند ودستشان به جایی نمیرسد تا سخن ودرد درونی خودرا بیان کند به این موضوع توجه و این موردرا دنبال نمایند تا شاید فرجی باشد وگوش شنوایی و دادرسی!؟ سلام علیکم: درشروع ثبت نام سهام عدالت! بنا به مصلحتی در دولت و برای ارج نهادن به زحمات کلیه خانواده شهدا وجانبازان و ایثارگران ، مبلغ تعیینی برای افراد10000000ریال تعیین گردید! بعداز انتطار طولانی 10سال بیشتر ؛ مبلغ حداقلی افراد جامعه نیز ، به جانبازان وخانواده آنها تعلق نگرفت وازسرصدقه مسئولین بنیاد و دولت نامحترم حسن روحانی ! مبلغ4120000 ریال برای ضعیف ترین و محتاج ترین جامعه یعنی جانبازان و ... تعیین گردید؛ آنهم با هزاران منّت و نق ونق؛ وباکمال بیشرمی وبی حیایی مسئول سهام بی عدالتی تخصیصی ؛ که فرمودند ما ازاین کارها نخواهیم کرد که حق !! نمیدانم کدام حق ؛ لابد حق ِ دزدان بیت المال را به ... فلانیها ؟بدهیم! عالی جناب آقای شهیدی ؛ خوابید ویا بیدار ؟شما آنجا برای چه وبرای چه کسی وازجق وحقوق کدام افراد دفاع میکنید!؟ این کدامین عدالت است ؟که به نام .... برگه سهام را 2برابر برای جانبازان اعلام ودر عمل بعداز10؛ 12سال ؛نصف آن را هم برای ما قائل نشدید ؛از خواب گرانِ گران بیدار و به خاطرخدایی ،اگردارید ومیشناسید از حق وحقوق جانبازان بینوا وبیچاره که دستشان به جایی نمیرسد دفاع نماییدو اگرانسانید و غیرت انسانی و ازهمه مهمتر (غیرت وشرف سیّدی ) دارید دراین مورد اقدام فرمایید./ 1398/05/02 کدملی 5198914916
هرکسی فقط بفکر خودش هست...کو اون بچه های شبهای عملیات؟..کو اون بچه های رعنای نقطه رهایی؟ خیلیاشون شهید شدند..خیلیاشون هم جانباز شدند خیلیاشون هم فراموش شدند ونتوانستند..این کمکهای حدالاقلی رادتبالش بروند و بگیرند..هرچه داد و فریاد هست مطمعنا مال انها نست..اینها را میشود درکمیسیونهای پزشکی با اون تجربه و تبحری که پزشکان بنیاد بخصوص روانشناسان دلرند....تشخیص دهد و بدون هدردادن وقت به انها رسیدگی کرد..چه بسیارافرادی هستند رنگ خاکریز و خط را ندیدند..عملیاتی راابدا نبودند..اما زودترازهمه..جانبازشدند استفاده کردند..اما اون جوونای رعنا..اگرازشون باقی نونده باشد..هنوز درخم یک کوچه اند..نتوانستند..نمیتوانند...و کسی هم بفکرشان نیست...چرا باید..انها را پیدا نکنند..و مورد دلجویی قرارنگیرند..درود به روان پاک شهدا..به کهنه سربازان واقعی..و داوطلبی که بدون هیچ مادیاتی چه اون موقع و چه این موقع ...بی ادعا..درحال مبارزه با بیماریهای ناشی از جنگ و بخصوص عملیاتها هستند..عملیاتها..همیشه مشتریان بخصوصی داشتند.
مدیرکل محترم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید کشور .سلام..شما جوانید وزمان جنگ نبودید.معلولین جنگ خیلی مظلوم وپاکند..مشکلاتشان را حل کنید ..این میزها که برروی خون شهدا بنا شده عمری ندارند..ازخدابترسید تادر محضر خداوشهدا شرمنده نباشید..خدانکند که مورد نفرین آ ن مظلومان قرار گیرید...!
باسلام جانبازی هستم در سال 61 دو بار به اسارت حرب کوموله گرفتار شدم ودر هنگام در گیری موج گرفتگی هم دارم اسارت بار اول در پرونده م قید شده بار اول که در اسارت بودم طی عملیاطی مشترک بین ارتش و سپاه مطقه از وجود ضد انقلاب پاکسازی شد و فرستی پیش امد تا از ایارت ازاد شوم هنگامی به مرخصی امدم هنگام برگشت مورد شناسای قرار گرفتم وباز اسیر شدم اسارت بار دم یک سال طول کشید تا اینکه یک شب از راه فاضلاب موفق به فرار شدم به دلیل موج گرفتگی وشکنجهای زمان اسارت خانه نشین شدم در زمانی به خدمت رفتم که برادر کوچکترم در منطقه عملیاتی اهواز بر اثر ترکش خمپاره مجروح ودر بیمارستانی در اهواز بستری بودن که بعد از مرخص شدن از بیمارستان بدون انکه به خانه بیاید عازم منطقه شدن ودر منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نایل امدن به دلیل مغفودی پروندام تابه حال هیچ درصدی برایم معین نکردن امسال با درخواست از دفتر مقام معظم رهبری پروندام پیدا َشده ولی اسارت بار دوم در پروندم قید نشده چون مدارکی نداشتم از معسولین عاجزانه در خواست دارم حال بعد از چهل سال که پروندام پیدا شده درصد این حقیر را معین نماید جهل سال با عصاب روانی تخریب شده بدون یک ریال درامد گفتنش با زبان اسانست موتولد 1341 هستم شمارا به مقدسات قسم میدم این حقیر را یاری نماید با کمال تشکر جانباز اسیر اعصاب و روان
سلام جناب دکتر حبیب اللهی بنده از اول ۵۹ وارد جهاد سازندگی شدم وبعد ازجنگ مثل سایر ایرانی عازم منطقه شدیم وسط رفتم ارتش سربازی بهمن ۶۰ خرداد۶۱ ۲ بار سخت مجروح ۳ ماه بستری ۳ ماه استراحت پ مرداد۶۱ ترخیص بانظرکمیسیون پ ارتش ۳۵ درصد ج سال ۸۴ پرونده آوردم بنیاد زنجان ۵ درصد کرده تو به خدا جنوب العمل ج پرونده هست وجدانن ق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi