شناسه خبر : 68307
شنبه 29 تير 1398 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیاتی که به تمام اهداف خود رسید

۱۶۶ روز پس از شروع مرحله مقدماتی و ۱۰۳ روز پس از مرحله اول عملیات والفجر در جبهه‌های جنوب، در نیمه شب ۲۹ تیر ۶۲ عملیات وسیع والفجر ۲ با رمز یا الله به منظور تصرف ارتفاعات استراتژیک کینگ و پادگان حاج عمران عراق و همچنین با هدف خارج ساختن شهر‌های کردنشین کشور از تیررس آتش دشمن، تحت فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهداء آغاز شد.

عملیاتی که به تمام اهداف خود رسید

در این عملیات علاوه بر به دست آمدن نتایج فوق محور مهم ارتباطی پیرانشهر به رواندوز تا عمق ۱۸ کیلومتری خاک عراق، ارتفاعات ۲۵۱۹، ۲۱۲۰، ۱۹۷۰، ارتفاعات بسیار مهم کینگ عراق به همراه ۶۰ پایگاه مختلف اطراف آن، مناطق زینو، چقر، کوه سارسول و برزین گیردو، تپه خالان، قله‌های ۲ هزار متری کدو، تنگه استراتژیک دربند، گمرک مرزی عراق، تنگة چومان مصطفی و قلابه و ارتفاعات ۲۰۶۲ مشرف به رایات دربند نیز از تصرف دشمن درآمد.

از نتایج دیگر این عملیات، انهدام پنج فروند هواپیما، ۱۰ فروند هلی‌کوپتر، تعداد بیش از ۴۰ دستگاه تانک و نفربر، انهدام ۴۵ دستگاه خودرو حامل مهمات و انهدام ده‌ها دستگاه خودرو و چندین قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین می‌توان نام برد.

قوای دشمن در این عملیات بیش از ۶ هزار نفر کشته و زخمی از خود به جای گذاشت و همچنین بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن به اسارت درآمدند.

عملیاتی که به تمام اهداف خود رسید

انهدام گردان کماندوئی طارق، تیپ کماندوی ویژه صدام، گردان یک از تیپ ۹۱ کماندوئی، دو گروهان از تیپ ۶۱ نیرو‌های مخصوص عراق، انهدام گردان ۱ و ۳ از تیپ ۹۸ پیاده عراق، گردان ۳ از تیپ ۹۸ پیاده عراق، گردان ۳ از تیپ ۶۵ نیروی مخصوص و گردان ۲ از تیپ ۵ پیاده، یک گروهان کماندویی از تیپ ۶۰۴ پیاده و یک گروهان کماندوئی از تیپ ۹۱ پیاده عراق به مقدار ۷۰ درصد و یک گردان از تیپ ۶۶ نیروی مخصوص حدود ۶۰ درصد از دیگر دستاورد‌های عملیات والفجر ۲ بود.

در میان غنایم به دست آمده از ماشین جنگی صدام، ۲۰ دستگاه تانک و نفربر، ۱۲ دستگاه انواع توپ، ۵۰ دستگاه خودروی نظامی، چندین دستگاه لودر و بولدوزر به همراه تعدادی تیربار و خمپاره‌انداز ۱۳۰، ۸۰ و ۶۰ میلی‌متری به چشم می‌خورد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi