شناسه خبر : 68322
یکشنبه 30 تير 1398 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حال اسرا را که می فهمد!؟

علی ابوالقاسمی - سلام به دکتر حبیب اللهی آقای دکتر حداقل در موارد آزادگان جانباز کمی بیشترتحقیق و دقت و بررسی بکنیدبرای مثال یک رزمنده که بابدن مجروح اسیر شده و در کمترین شرایط درمان قرارگرفته و سال ها ازکمترین ویتامین محروم بوده و در اسارت انواع مشکلات پوستی وگوارشی و درد اندام براثر کتک و شکنجه های سخت دشمن برای مثال درزمستان سرد اسیر مجبور بکنند زیرآب سرد برود الان که پابه سن شده ایم انواع و اقسام سردرد و پاو دست و کمر درد از یک طرف از نبود خوراک صحیح و کافی نبودن ونوع خود خوراک تمام اسراء مشکل معده را دارند یا درمورد تخلیه ادرار به دلیل آزار واذیت دشمن ومحدودبودن زمان ونداشتن دسترسی به تخلیه ادرار مشکل پروستات دارند مشکل خارش و ریزش مو و پوست وزخم شدن جاهای ضعیف بدن بدلیل نبود بهداشت وغیره.

 ولی متاسفانه در کمیسیون بنیاد برای یک مجروح جنگی که داخل کشوردرمان شده بامجروح داخل زندانهای عراق نوع مجروحیت که هردو یک درصد دارد بله به ازای هر سال اسارت هم به خاطر کتک و سختی ها وشکنجه کبودهایک ضریب درصدی تعین شده است ولی همیشه یک درخت شکسته را زودتر آسیب باد و طوفان ازبین خواهد برد

شما تصور کنید صدای بلند بلنگو داخل محله شما که شاید چند دقیقه طول بکشد اعصاب و آرامش شما را بهم بزند ولی دشمن ازساعت 6 صبح تا12شب گاهی وقت ها بر اثر فراموشی یااذیت کردن خصوصا" زمان حمله ایران این صدای ناهنجار بلندگو 24ساعته آن هم عربی و فارسی گاهی وقت ها متوجه نمی شدیم ولی دائم توی سرمامثل آهنگری صدایش بود.

خیلی ازمسائل اسارت رانمی شود بازگو کرد. از ریختن تاید در دیگ غذا جهت اسهال گرفتن اسراء گرفته تاترزیق آمپول و غیره شاید شما ندانیدکه استفاده کردن از دمپایی اولین آسب رفتن ناخن شصت پای اسراء

درگوشت قریب 90درصد بچه ها این مشکل را هنوز دارند ولی جای حساب نمی شود هنگامی که پای بنده به جای نخواسته برخورد می کند باید کلی درد و عذاب رات حمل بکنم یا خیلی از بچه ها هنوز مشکل تخلیه مدفوع و ادرار را دارند ای کاش شما ازهر اردوگاه اسرای درعراق چندتا اسیر قدیمی را جهت مشاور گرفتن کمک می گرفتید به هرحال بنده نوعی الان بیش از 10سال هست که دیگه کمیسیون نرفتم ولی الان هرکدام از آزادگان حداقل بیش از 20 سال زودتر پیر شده اند آقادکترخیلی از مشکلات را بنده نمی توانم اینجاشرح بدهم شایدهمین راهم به عرض شمانرسدولی مادر این سایت حداقل کمی خالی می شویم با گفتن مشکلات.

متاسفانه دولت و مجلس و مسئولین کشور فقط قوانین تصویب می کنند ولی هچ وقت پیگیری نمی کنند که آیا قانون اجرای می شود یا درست اجرایی می شود فعلا" به فکر این هستندکه تعریف و تمجید در سخرانی ها زمان نیاز و انتخابات وغیره این قشر ایثارگران رابه زبان خواهند آورد خصوصا" برای قشررزمنده چندسال و ماه وجانبازان درصدپایین که دیگه مشکلات بیداد میکنه. بیش از7سال اسارت با بدن مجروح از چند ناحیه 55درصد الان هم خانه نشین شده ام حتی استخر هم نمی توانم بروم گذشته از مشکل جسمی ازترس اینکه آب وارد گوشم می شود مشکل عفونت شروع می شودگاهی وقتها از همین پنبه گذاشتن در گوشم کلی عذاب می کشم آقا دکتر بنده درخدمت هستم.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
حق را همه ی جانبازان می گویند ولی کو گوش شنوا....!!؟
حالا یک مثال میزنم:
بنده با این درصد بالا
شاغل هستم بصورت رسمی ونزدیک بازنشستگی
طبق مدارک بیمارستانی وگواهی مجروحیت وکمیسیون پزشکی نیاز مبرم به سمعک دارم
ولی طی سالهای گذشته حدود 35سال قبل تا الآن که این متن را می نویسم نتوانسته ام یک بار این وسیله ضروی را تهیه کنم. جز با پول جیب مبارک خودم....!!!
حالا می پرسید چرا؟
میگویم:
هربار که به بنیاد استان ومحل زندگیم می روم می گویند خرید پروتز واروتز جانبازان برشاغل برعهده ی دستگاه مربوطه است وما فقط به سایر جانبازان {جانبازان غیر شاغل} خدمات می دهیم.
به اداره محل کارم مراجعه می کنم می گویند ما هم قانون ودستورالعمل خاصی برای خرید یا پرداخت هزینه نداریم هم اعتبار نداریم و اصلا" خرید پروتز واروتز جانبازان برعهده ی ما نیست.
به بیمه تکمیلی جانبازان رجوع کردم گفتند طبق قراداد موجود برعهده ی ما نیست.
این شد کل داستان ما.....
که مجبورم هرچند سال کلی برای خرید این وسیله ضروری از جیب خودم واز نان بچه هایم کم کنم تا بتوانم هزینه بالای خرید آن را تامین کنم.
حالا کو گوش شنوا....!!!؟؟
نکند مسئولین امر سمعک ندارند....!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi