شناسه خبر : 68371
شنبه 12 مرداد 1398 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرهای خوش برای بانوان جانباز نخاعی

بانوان جانباز که قریب به اتفاق آنان مجرد هستند با مشکلاتی مانند از دست دادن والدین و تنهایی مواجه هستند. شاید بتوان گفت به گونه ای در جامعه رها شده اند و نگرانی و ترس از آینده مبهم، بزرگترین دغدغه این قشر است که ...

فاش نیوز - نماینده بانوان جانباز در انجمن جانبازان نخاعی از دیدار و گفت و گوی صبح دیروز خود با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت وی با درخواست های این قشر مظلوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، آمنه احمدی، نماینده و مسوول کمیته بانوان انجمن جانبازان نخاعی در باره نشست دیروز خود با حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، با اشاره به مسایل و مشکلات خاص بانوان جانباز نخاعی گفت: بنده به عنوان نماینده این بانوان در این دیدار چندین درخواست مربوط به مسایل و مشکلات بانوان جانباز را مطرح کردم که نماینده بنیاد شهید با گشاده رویی با اکثریت این درخواست ها موافقت کردند.

ابتدا بحث تأسیس آسایشگاه برای بانوان جانباز بود که ضروریست در یک استان (ترجیحاً استان تهران) که قابل دسترسی برای تمامی بانوان نیز می باشد برای 24بانوی نخاعی به صورت متمرکز دایر شود تا این عزیزان در مواقع ضرورت و نیاز، بتوانند برای اسکان موقت و یا دایم از این آسایشگاه استفاده کنند؛ که خوشبختانه آقای شهیدی با اختصاص بخشی از آسایشگاه بقیةالله به بانوان جانباز موافقت کردند.

جانباز احمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های این آسایشگاه نیز گفت: با توجه به افزایش مشکلات جسمانی بانوان جانباز انتظار می رود این مرکز دارای سالن استخر آب درمانی، فیزیوتراپی، سالن ورزشی و به طور کلی مجموعه ای مناسب بانوان که این عزیزان با فراغ بال از امکانات بتوانند استفاده کنند باشد.

  این بانوی جانباز و فعال فرهنگی در ادامه گفت: بانوان جانباز که قریب به اتفاق آنان مجرد هستند با مشکلاتی مانند از دست دادن والدین و تنهایی مواجه هستند. شاید بتوان گفت به گونه ای در جامعه رها شده اند و  نگرانی و ترس از آینده مبهم، بزرگترین دغدغه این قشر است که در این راستا احداث آسایشگاه خاص بانوان جانباز تاحدودی این نگرانی را مرتفع خواهدکرد.

وی افزود: دومین موضوعی که با حجت الاسلام شهیدی مطرح شد، مبحث اردوهای سیاحتی و زیارتی بانوان بود که در سال های اخیر کمرنگ تر شده. بنده با ارائه نامه ای به ایشان،  سفر به جزیره کیش و یا بندرانزلی را برای بانوان مطرح کردم که ایشان به علت کمبود بودجه بنیاد، برای سفر کیش اندکی تردید داشتند اما با سفر بانوان به بندرانزلی که بنیادشهید در آنجا هتل هایی دارد موافقت کردند و نامه موافقت راهم حضورا" به معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد ارجاع دادند و ایشان هم در این خصوص قول مساعد دادند.

آمنه احمدی اظهار داشت: موضوع بعدی، مبحث ویلچرهای برقی برای بانوان جانباز نخاعی بود که با توجه به دردهای عصبی و عضلانی شدید که با افزایش سن و وظایف خانه داری که برعهده این بانوان است تشدید می شود، دستور خرید و تخصیص 24عدد ویلچر برقی برای بانوان از طریق دکتر عباسپور نیز صادر شد.

مسوول کمیته بانوان انجمن جانبازان نخاعی همچنین یادآور شد: در برخوردی که با ریاست بنیادشهید داشتم ایشان با جان و دل صحبت ها و درد دل های مرا به عنوان نماینده بانوان جانباز شنیدند و اگر منصفانه بگویم، ایشان پای درخواست هایی که خدمتشان ارایه شد کتبا و با قاطعیت "اقدام شود" مرقوم فرمودند و با توجه به حسن نیت و نظر مساعدی که آقای شهیدی نسبت به بانوان جانباز از خود نشان دادند امیدوارم که این خواسته ها به زودی جامه عمل بپوشد.

وی درخاتمه تأکید کرد: در این مدت اجحاف های بسیاری در حق بانوان جانباز، بخصوص بانوان جانباز نخاعی صورت گرفته و به نوعی شاید بتوان گفت این بانوان تابه حال دیده نشده و یا نادیده گرفته شده اند؛ که این موضوع شاید به نوعی به عدم مطالبه گری این بانوان نیز برمی گردد؛ اما آنچه حایز اهمیت است این که انتظارات درحال حاضر زیاد و تجمیع شده است و در واقع می بایست جبران مافات شود.

قابل ذکر است: در حال حاضر 185 بانوی جانباز قطع نخاع، نابینا و قطع عضو درسطح کشور وجود دارد.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
این هم یکی دیگر از سیاست بازیهای این آقایان است!!!
که فقط با نقشه تفرقه بین ایثارگران طراحی شده است!!!

چظور می شود که چند روز قبل مدیرعامل انجمن جانبازان نخاغی بخاطربی توجهی آقای شهیدی استعفا می دهد ؟؟؟

و امروز جانبازان نخاغی خانم بعداز سالها بی توجهی اینطور مورد لطف قرار می گیرند!!!

روسای بنیاد شهید بدانید که شهید- جانباز و آزاده همه از یک خانواده اند و فرقی بین خانم و آقای آنها هم وجود ندارد

بنیاد شهید مقدس است و جای سیاست بازی نیست ...

تا کی برای حفظ پست و مقام تفرقه افکنی تا کی!!!
کاش همت و اراده این بانو را دیگران داشتند.
خدایی، بانو احمدی لیاقت مدیرعاملی انجمن را دارند چون مثل منتخب ما محافظه کارانه رفتار نمیکنند و از ترس از دست دادن موقعیت خودشان در مجموعه های بنیاد و جاهای دیگر منفعلانه رفتار نمیکنند.
بدا به حال کسانی که مدعیند و فقط شعار میدهند.
سلام علیکم.
آف ین به شما که بپون جار و جنجال پیگیر مشکلات بانوان جانباز نخاعی هستید. آنهم تا حصول نتیجه.

امیدواریم انجمن جانبازان قطع نخاعی ایران و مدیرعامل وابسته اش به بنیاد، از شما یادبگیرند تا مشکلات برادران نخاعی تان هم تا زنده هستندبرطرف کنند.
بروز وظهور تجمعی که استارت آن توسط خود جانبازان نخاعی زده شده است و همینک در خانه جانباز بشدت مورد اقبال قرارگرفته نتیجه اهمال و کم کاری منتخبین خودمان در انجمن میباشد.
گروهم که بخاطر درپیتی بودن یه نفر از دوستان شما از هم پاشید . والا کولاک می کردیم در کامنت نوشتن . نگاه کن تو رو برات یه نفر از تلاش بزرگ این خانم تشکر نکرده . اما راستشو بگید بعد من دلتون تنگ نمیشه برای یه خواننده پر و پا قرص تک تک مطالب سایت که با شور و احساسش کامنت می گذاشت و گاهی حرص بعضی ها را درمی آورد ؟
سلام وعرض ادب واحترام به سرکارخانم آمنه احمدی ،سرکارخانم احمدی خداوندبی نهایت مهربان را شاکرم که بانوان سرزمینمان ایران اسلامی چون شماهایی را که باعث فخرومباهات تمامی بانوان ایران اسلامی هستیدبلکه مایه فخرومباهات مردان سرزمینمان ایران اسلامی وانصافاً بایستی همگی خداوندبی نهایت قادروتوانا را شاکرباشیم ازطرفی از جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای شهیدی ریاست عالی بنیادشهیدوامورایثارگران ممنون ومتشکرم که با دستورات وپیگیرهای که ازفرمایشات سرکارخانم احمدی جانباز نخاعی دفاع مقدس معلوم است که تا بحال خدماتی در خور شاًن این شیرزنان ایران اسلامی صورت نپذیرفته وبازهم تاًکید میکنم که خداوندبی نهایت کریم راشاکرم که ریاست محترم بنیادشهیدوامورایثارگران دستورات لازم را درخصوص حق وحقوق قانونی بانوان جانباز را صادر فرموده در ادامه عرایضم ممنون ازسرکارخانم احمدی که مشگلاتشان را بیان فرموده ومتشکرم از جناب حجت الاسلام شهیدی که درجهت رفع مشگلات ودغدغه عزیزان دستورات لازم را صادر نموده ،خداوندبی نهایت مهربان را بخودش قسم میدهم هرکس در هرپست ومقام ومنصبی ودر هرلباسی صادقانه وبی منت برای ملت نجیب ایران اسلامی خدمت میکندخدواندبی نهایت کریم درپناه خودش حفظ فرماید،آمّین یارَبّ العالمین ،باتشکرمعلول دفاع مقدس
آمریکا واگلیس و....به بازماندگان جنگ جهانی اول مستمری وبهترین امکانات رامی دهند همین امروز
مابرای جانبازان وقطع نخایی های معززچه کارکرده ایم ؟
کشور ما جهان سومی است .
یا شاید انجا بعضی از فرامین اسلامی رعایت می شود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi