شناسه خبر : 68372
سه شنبه 01 مرداد 1398 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامی‌داشت سالروز شهادت «داریوش رضایی‌نژاد»+تیزر

مراسم گرامی‌داشت هشتمین سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای «داریوش رضایی‌نژاد»، روز پنج‌شنبه ۳ مرداد باحضور خانواده این شهید والامقام و عموم مردم، در مسجد جامع شهرستان «آبدانان» برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، شهید دانشمند هسته‌ای «داریوش رضایی‌نژاد» ۲۰ بهمن سال ۱۳۵۶ در شهرستان «آبدانان» متولد شد و در تیر سال ۱۳۷۳ دیپلم خود را در رشته ریاضی اخذ کرد. وی در مهر سال ۱۳۷۳ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه پذیرفته و وارد دانشگاه مالک‌اشتر اصفهان شد.

شهید رضایی‌نژاد به محض فارغ‌التحصیلی به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار و در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۸ در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه دولتی ارومیه پذیرفته و مشغول به ادامه تحصیل شد.

وی تیر سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به اسم «آرمیتا» شد و سال ۱۳۹۰ با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا، در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد؛ اما فرصت به پایان رساندن این مقطع تحصیلی را نیافت و در اول مرداد همان سال توسط سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) ترور شد و به شهادت رسید.

شهید رضایی‌نژاد در طول خدمت پربار خود، چندین مقاله در حوزه تخصصی خود نگاشت و بسیاری ازطرح‌های تحقیقاتی را رهبری و اجرا کرد. در پی همین فعالیت‌های علمی از دانشگاه‌های متعدد اروپایی جهت ادامه تحصیل و فعالیت پژوهشی از وی دعوت به عمل آمد؛ اما به رغم همه این فرصت‌ها، به همه آن‌ها «نه» گفت. وی همچنین مسئول اجرای بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi