شناسه خبر : 68402
چهارشنبه 02 مرداد 1398 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین باید پاسخگوی شهدا در قیامت باشند

پدر شهید مدافع وطن گفت: برای اینکه حرف شهدا روی زمین نماند،همه هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند، اگر خانواده شهید مشکلی دارد باید کمک کنند. مسوولین هم همینطور اگر کاری از دستشان برمی‌آید و کوتاهی می‌کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

مسوولین باید پاسخگوی شهدا در روز قیامت باشند

شهید «سید محسن نقیبی» از نیروهای یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که شامگاه شنبه 29 تیر در اثر حمله اشرار و ضد انقلاب در شهرستان سراوان و در نزدیکی مرز پاکستان به همراه بسیجی عبدالخالق درازهی به شهادت رسید. در این حادثه همچنین پاسداران محمد نوری و شمس الدین بوداق نیز به شهادت رسیدند. شهید نقیبی اصالتا اهل کرمانشاه و ساکن تهران بود که پس از سال‌ها مجاهدت و شرکت در عملیات‌های مختلف سرانجام در راه دفاع از وطن به شهادت رسید. گروهک تروریستی «جیش النصر» مسوولیت این حادثه را برعهده گرفت. از شهید نقیبی یک فرزند پسر 17 ساله و یک دختر 13 ساله از او به یادگار مانده است.

سید علی محمد نقیبی پدر شهید سید محسن نقیبی در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهید که روز دوشنبه 31 تیر در معراج الشهدای تهران برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با برشمردن خصوصیات فرزندش اظهار داشت: محسن اخلاق بی‌نظیری داشت، گمان نمی‌کنم در بین هم سن و سالان خودش کسی را مثل او پیدا کنیم. اخلاق و رفتار و گفتارش نمونه بود. همه او را با اخلاق نیک می‌شناختند. همیشه خنده رو بود و مشکلات دیگران را تا جایی که می‌توانست حل می‌کرد. از نظر مادی وضعیت خوبی نداشت ولی سعی می‌کرد اگر کسی مشکلی دارد تا حد توان برطرف کند.

وی با اشاره به ورود فرزندش به سپاه پاسداران افزود: بعد از اتمام درس در دبیرستان برای رفتن به سپاه پاسداران اسم نوشت. مدتی به آموزش رفت و عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، از کرمانشاه به تهران منتقل شد و الان 25 سال می‌شود که در تهران است. تمام این سال‌ها در ماموریت بود تا اینکه آخرین ماموریتش در سراوان با شهادتش رقم خورد.

پدر شهید نقیبی با اشاره به حضور مداوم فرزندش در ماموریت‌های مختلف و خطراتی که او را تهدید می‌کرد گفت: مدام در خطر بود، کسی که به سپاه می‌آید امکان ندارد خطری او را تهدید نکند، من هم سپاهی بودم منتها من در کرمانشاه بودم و محسن در تهران، کسی که به سپاه پاسداران می‌آید باید همه خطرات را به جان بخرد، صبح رفتنش به کار با خودش است و برگشتش با خداست، اینطور نیست که کاری اداری و پشت میز نشینی داشته باشد، لباس سبزی که پاسداران به تن می‌کنند به برکت خون سرخ شهداست.

نقیبی با اشاره به پیش‌بینی شهادت فرزندش ادامه داد: هم خودش هم ما درباره شهادتش صحبت می‌کردیم، دوستان و آشنایان پیش‌بینی می‌کردند محسن یک روز شهید شود. ما 25 سال دوری محسن را تحمل کردیم، مدام می‌گفتیم این‌هفته محسن به کرمانشاه می‌آید، اما به خاطر ماموریت‌ها نمی‌توانست به ما سر بزند و امروز بعد از سه سال باید پیکرش را ببینیم.

وی به مسوولیت مردم و مسوولین در قبال خون شهدا اشاره کرد و گفت: ما خانواده شهدا و همه مردم در قبال شهدا مسوول هستیم. همه هر کاری از دستشان بر می‌آید برای اینکه حرف شهدا روی زمین نماند انجام دهند، اگر خانواده شهید مشکلی دارد باید کمک کنند. مسوولین هم همینطور اگر کاری از دستشان برمی‌آید و کوتاهی می‌کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

پدر شهید به آخرین صحبت‌های خود با پیکر فرزندش اشاره کرد و گفت: به محسن گفتم سلام من را به مادرمان حضرت زهرا (س) برسان. مادرش در خانه است و قلبش را عمل کردند. خواهرانش طاقت این داغ را ندارد. برادری داشت که از دنیا رفت و یک برادر مریض دیگر دارد و این داغ برای خانواده سخت است.

انتهای پیام/ 141

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام ، در طول تاریخ پس از اسلام که ایرانیان تحت ظلم و ستم فراوان توسط شاهان ساسانی قرار داشتند هنگامی که اعراب به ایران حمله کردند ایرانیان با آگاهی از شرع مقدس اسلام و عملکرد رسول اکرم (ص) با لشکر کشی آنان مقابله نکردند و اجازه دادند تا مسلمانان بر ساسانیان استیلا یابند اما بعد از مدتی غصب ولایت امیر المومنین (ع) با روی کار آمدن بنی امیه و پس از آن شهادت امامان معصوم (ع) و قیام ابومسلم خراسانی و سایر قیامها که هریک زمینه مادی و معنوی و گاهی بنام اسلام خواهی برپا شد عاقبت حکومت به بنی عباس رسید که آنها نیز با ثروت اندوزی و عیاشی و شراب خواری و انواع مفاسد اخلاقی و سپردن ولایات به افراد فاسد و نالایق در قالب اسلام ، وضعیت ایرانیان بسیار اسفناک شد و شورشها و قیامهای فراوانی از گوشه و کنار ایران بوقوع بپیوست تا توانستند به حکومت بنی امیه و بنی عباس پس از بیش از دویست سال ظلم و ستم و غارت پایان دهند. اکنون پس از انفلاب اسلامی هنوز رگه هایی از انواع سیاستهای بنی امیه و بنی عباس در مواردی همچون ثروت اندوزی و گماشتن افراد نالایق در پستهای حساس و عیاشی و غیره وجود دارد که ایرانیان غیور و انقلابی و ولایتمدار هرگز اجازه نمی دهند آن دوران تاریک و سراسر پر از ظلم و بیداد بازگشته و بر مردم حاکم شود.
در هر قیامی که بر علیه ظلم و بیداد ایجاد شود خون ایرانیان اصیل زمینه ساز بوده و هرگز سابق نداشته در طول تاریخ هر گونه حکومت ظالمی بتواند بدون قیام ایرانیان مسلط و به حکومت ادامه دهد. در حال حاضر پس از 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز عواملی از ظلم و ستم وجود دارند که بوسیله طمع عده ای به مال و ثروت گاهی حرکت انقلاب اسلامی را کند کردند اما هرگز قیام مردم ایران متوقف یا عقب گرد نداشته است لذا بطور طبیعی حکومتی که دهها سال تحت نفوذ اجانب و عوامل ظالم بوده سالها نیاز به پاکسازی و آگاهی بخشی به مردم برای شناسایی دشمنان انقلاب اسلامی دارد که در این رابطه خون هزاران جوان در تاریخ افتخارات ایرانیان دوست و دشمن را معرفی کرده تا مردم منحرف نشوند و در ادامه تاریخ سلحشوری تشیع
چراغهای هدایت راه حق و سرمنزل مقصود را نمایان کردند اما گاهی اوقات دشمنان داخلی و خارجی با قدرت سکه های طلا تلاش میکنند تا غصب ولایت امیر المومنین (ع) ادامه یابد و مردم گمراه شوند لیکن رهبری معظم انقلاب و نیروهای انقلابی که گوش به فرمان دارند به هیچیک از دشمنان داخلی و خارجی فرصت قدرت نمایی ندادند و همچنان پس از 14 قرن قدرت واقعی اسلام و تشیع را بنام ولایت امیرالمومنین (ع) گسترش و تا قیام نهایی حضرت بقیه الله (عج) ادامه و تکمیل خواهند کرد ان شاالله.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi