شناسه خبر : 68412
پنجشنبه 03 مرداد 1398 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پخش لوح فشرده حاوی اسناد عملیات مرصاد

تصاویر و اسناد عملیات مرصاد به همت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در قالب لوح فشرده تهیه شده است که با همکاری ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها در نماز جمعه سراسر کشور (هفته جاری) پخش خواهد شد. همچنین تصاویر این عملیات در بیلبوردهای سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

از دیگر برنامه‌های سالروز عملیات مرصاد،برپایی نمایشگاهی  شامل تصاویر و اسناد عملیات، انعکاس خبر عملیات مرصاد در جراید، نقشه، کالک و فیلم عملیات و همچنین متن و فیلم مصاحبه با رزمندگان این عملیات در ۳۲ استان کشور است.

بر اساس این گزارش، شش روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، مقارن ساعت ۱۴:۳۰ سوم مرداد سال ۶۷ منافقین و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است، عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند. این عملیات «فروغ جاویدان» نام گرفت. رزمندگان و مردم به مقابله با منافقین برخاستند و سرانجام روز ۸ مرداد ۱۳۶۷ با پاکسازی منطقه اسلام‌آباد و کرند غرب از وجود اعضای مجاهدین خلق که با حمایت ارتش بعث وارد خاک ایران شده بودند، عملیات را به پیروزی رساند. این عملیات، «مرصاد» نام گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi