شناسه خبر : 68417
پنجشنبه 03 مرداد 1398 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با ضعف مذاکره نکنید!

محمدرضا سابقی - بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان 

چرا مذاکره در این زمان و درست در حال حاضر با دولت آمریکا می تواند سودمند باشد؟ و برای کشور منافعی عزتمندانه داشته باشد.
 
 متاسفانه جریانی در کشور نفوذ دارد که وظیفه اش تطهیر دموکرات ها و تکفیر جمهوری خواهان آمریکاست، هربار که دموکرات ها روی کار می آیند، تمام منافع ملی را به پایشان می ریزد! جریانی که خود را وام دار دموکرات ها میداند!
 
تا نپذیریم آمریکای اوباما با آمریکای ترامپ جز در یک چیز هیچ تفاوتی ندارد و آن هم میزان خودرایی رئیس جمهور منتخب است، نخواهیم توانست تصمیمی منطقی اتخاذ کنیم. اگر با اوبامای وابسته و غیر مستقل می شد وارد مذاکره شد، قطعا" مذاکره با ترامپ خودرای، اقتصاد شناس و تاجر ورزیده، نتایجی پایدارتر نصیبمان می کند، بخصوص در این زمان و حال حاضر که بحمدالله قدرت تدافعی و نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بوته ی آزمایش سربلند بیرون آمده است. 

 فراموش نکنیم پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در موضع قدرت وارد مذاکره شد نه موضع ضعف...(تاریخ اسلام را ده ها بار، با تامل، از منابع معنبر و تفاسیر اندیشمندان متفکر بخوانیم). در شرایطی که نظام بانکی ما تحریم شده بود و ما نیاز به زمان برای اصلاح ساختارهای داخلی داشتیم تا با قدرت بر سر میز مذاکره برویم، بجای همکاری در تغییرات لازم و اصلاحات مورد نیاز، به مذاکرات از سر ضعف متوسل شدند!
 
 امروز که به واسطه ی برخی اقدامات موقت نظامی که بسیاری اش دستاوردهای تکنولوژیک با حمایت های دولت مهرورز و عزتمند قبل بود، برای مدتی محدود، به لطف الهی دست بالا را گرفته ایم، مست و مغرور پیروزی، در بلندا و افق تیر دشمن ایستاده و شادانه می رقصیم... فراموش نکنیم پیروزی های نظامی کوتاه مدت، دستاوردهایی مقتدرانه است ولی همیشگی نیست، تا اصلاحات داخلی در قوای کشور با منش امام روح الله و تدابیر مقام معظم رهبری صورت نگیرد، هیچ پادتنی برای مبارزه با تحریم نخواهیم داشت. کاش تا دیر نشده قدر این زمان محدود را برای مذاکره و گفتگوی عزتمند را بدانند و با تغییر و تعویض صحیح تیم مذاکره کننده، با طرف مقابل به طرح مسئله و تبیین مشترکات بپردازند.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
هزاران درود بر امام خمینی و فرزندان ایثارگرش..
و سلام خداوند مهربان بر شهیدان والامقام و گلگون کفن ایران بزرگ

با مقاله و نطرات نویسنده محترم کاملا موافقم.
اي مردم! من مواعظ و پند و اندرزهائي را كه پيامبران براي امتشان بازگو كرده بودند در ميان شما نشر دادم و وظيفه اي را كه اوصياي پيامبران نسبت به امت آنها بعد از مرگشان داشتند در مورد شما به انجام رساندم، با تازيانه ام شما را ادب كردم ولي به هيچ صراطي مستقيم نشديد، و يا نواهي پروردگار شما را به پيش راندم ولي جمع نشديد خدا خيرتان دهد! آيا منتظريد پيشوائي جز من با شما همراه گردد؟ و راه حق را به شما نشان دهد؟

آگاه باشيد آنچه از دنيا روي آورده بود پشت كرده و آنچه پشت كرده بود روي آورده است و بندگان نيكوكار و برگزيده خدا آماده رحيل گرديده اند و كمي از دنياي فاني را با آخرت كه در آن فنا نيست معاوضه كردند راستي برادران ما كه خونشان در صفين ريخت اگر امروز زنده نيستند چه زيان ديده اند، خوشا به حالشان كه نيستند تا از اين لقمه هاي گلوگير بخورند! و از اين آبهاي ناگوار بنوشند! به خدا سوگند آنها خدا را ملاقات كردند و پاداششان را داد و آنها را بعد از خوف در سراي امن خويش جايگزين ساخت. كجا هستند برادران من؟ همانها كه سواره به راه مي افتادند و در راه حق قدم برمي داشتند كجاست عمار؟ كجاست ابن تيهان؟ و كجاست ذوالشهادتين؟ و كجايند مانند آنان از برادرانشان كه پيمان بر جانبازي بستند، و سرهاي آنها براي ستمگران فرستاده شد؟! آنگاه دست به محاسن شريف زد مدتي بس طولاني گريست پس از آن فرمود: آه بر برادرانم همانها كه قرآن را تلاوت مي كردند و به كار مي بستند، در فرائض دقت مي كردند و آن را بپا مي داشتند، سنتها را زنده و بدعتها را مي راندند. دعوت به جهاد را مي پذيرفتند. و به رهبر خود اطمينان داشتند و صميمانه از او پيروي مي كردند. سپس با صداي بلند فرياد زد: بندگان خدا! جهاد... جهاد! آگاه باشيد من امروز لشكر به سوي اردوگاه حركت مي دهم! آنكس كه مي خواهد به سوي خدا كوچ كند همراه ما خارج گردد! نوف (راوی کننده روایت ) گفت: براي فرزندش حسين (ع) لشکری با 10 هزار نفر و براي قيس بن سعد ده هزار و براي ابوايوب انصاري ده هزار و براي ديگران هر كدام تعدادي ديگر تهيه فرمود. تصميم داشت به صفين باز گردد. و هنوز جمعه نگذشته بود كه ابن ملجم جنايتكار به امام ضربت زد لشكر برگشت و ما همچون گله اي بوديم كه شبان خود را از دست داده و گرگان از هر جانب به سرعت به آنها حمله ور شده بودند!
مذاکره از سر عزت.
چنانکه نفتکش گریس ۱ ، به آدریان دریا تغییر نام داد و با پرچم ایران عزتمندانه از جبل الطارق ، و از دست نحس دولت استعمارگر انگلیس آزاد گردید.
باید به سوی مذاکرات وتوافقات عزتمندانه پیش رفت.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi