شناسه خبر : 68450
شنبه 05 مرداد 1398 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین بهشت زهرا (س) بخوانند:

لزوم نصب پل عابر پیاده و پله برقی در ورودی مزار شهدا

بسیاری از زوار که وسیله ی حمل و نقل عمومی مترو را برای عزیمت و رفت و برگشت انتخاب می کنند هنگامی که از مترو ایستگاه حرم مطهر به سمت گلزار شهداء عزیمت می کنند

فاش نیوز- ورودی قطعه 29 مزار شهدای بهشت زهرای تهران، نیاز به گذر از خیابانی دارد که حدفاصل متروی حرم مطهر و مزار شهداست. در این خیابان پهن که حدودا" 5 - 6 باند دارد، معمولا ماشین ها در روزهای پنج شنبه که زائر بسیاری دارد، با سرعت بالایی در تردد هستند و اجازه عبور و مرور امن پیاده روندگان را از عرض خیابان نمی دهند!

 در نبود یک پل عابر پیاده پله برقی، زائران گلزار شهداء بهشت زهرا (س) تهران به جهت عدم برخورد با اتومبیل ها هراسان و سخت از عرض بلوار حدفاصل بین قطعه ۶۶ و کوی لاله ۶ روبروی قطعه 29 عبور می کنند.



 به گزارش خبرنگار فاش نیوز از گلزار شهداء بهشت زهرا ( س ) تهران، این مکان مقدس و تاریخی پنج شنبه ی هر هفته و حتی دیگر روزها زائران بسیاری را به خود می بیند که پای پیاده در گرما و سرما به جهت زیارت مزار شهداء و اهل قبور بر سر قرار عاشقانه ی خود حاضر می شوند. برای اینان دستیابی به این وصال نه نانی دارد و نه آبی بلکه تنها و تنها این عشق خالص و طلب بی قرارانه ی وجود ایشان است که وصال آنها با شهداء وطن و همچنین رفتگانشان را شکل می دهد. حال احترام به امنیت جانی این زوار که هر هفته عازم بهشت زهرا (س) هستند و در میان ایشان پدران و مادران پیر شهداء نیز دیده می شوند، حداقل ترین حقی می باشد که می بایستی از جانب مدیران بهشت زهرا ( س ) پذیرفته شود.

بسیاری از این زوار که وسیله ی حمل و نقل عمومی همچون مترو را برای عزیمت و رفت و برگشت انتخاب می کنند هنگامی که از مترو ایستگاه حرم مطهر به سمت گلزار شهداء عزیمت می کنند وقتی به خیابان اصلی جنب قطعه ۶۶ می رسند برای رفتن به آنسوی بلوار که کوی لاله ۶ و ورودی گلزار شهداء و قطعات ۲۹ و ۴۰ و ۴۴ و ۵۰ می باشد می بایستی از عرض خیابانی عبور کنند که همزمان اتومبیل های زیادی نیز با سرعت بسیار بالا در حال گذر از آن تقاطع می باشند و این همه باعث پدیدآمدن خطرات بسیاری برای عابران شده است که از هر سن و سالی در میانشان از کودک خردسال تا جوان و افراد مسن و پیرمرد و پیرزن دیده می شود.

حتی حدود ۸ سال پیش از کیوسک اطلاعاتی که مدتی در این مکان نصب بود، به صورت تلفنی به یکی از کارمندان واقع در ساختمان اداری بهشت زهرا (س) اطلاع داده شد و ایشان در جواب گفتند که《 میخواهیم سرعت گیر نصب کنیم .

نصب سرعت گیر عامل موثری در کاهش خطر برای این محل نبود؛ بماند که حتی آن سرعت گیر هم بعد از گذشت سال ها نصب نشد و دست آخر مجبور به انجام رسالت رسانه ای خود شدیم و از اینهمه نیت خیر در دل داریم.

 کافی است فقط یک بار دقایقی بر سر این تقاطع حاضر شوید تا خود ببینید چه صحنه هایی را شاهد خواهید بود و مردم با چه مشقت و اضطرابی از محل عبور می کنند. عکس هایی که ملاحظه می نمایید مربوط به عصر پنج شنبه ۳ مرداد ماه ۹۸ می باشد و تنها نمونه ای است از هزاران فریم دیگر.


به نظر می رسد که شهداء و پدران و مادران عزیز شهداء و خانواده های گرانقدر ایشان و همچنین زوار محترم گلزار شهداء و زائران اهل قبور در قطعات همجوار آنقدر به گردن مسئولین حق داشته باشند که تنها به جهت آسودگی در رفت و آمد و حفظ جان ایشان، یک پل عابر پیاده دارای پله برقی در این محل نصب شود. ان شاالله تعالی.



به قول فرمایش شهید جهان آرا: " مسئولیت فقط یک کلمه نیست ".

گزارش از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi