شناسه خبر : 68491
یکشنبه 06 مرداد 1398 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داعش نسخه جدیدی از گروهک منافقین است

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (یک‌شنبه) در چهارمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ترور که با موضوع عملیات مرصاد برگزار شد، با اشاره به انگیزه تشکیل سازمان منافقین، اظهار داشت: این سازمان، در سال ۱۳۴۴ با انگیزه‌های مسلحانه تشکیل شد و در سال ۱۳۴۹ تمام هسته‌ اصلی سازمان لو رفته و اعدام شدند به جز «مسعود رجوی» که به او حکم حبس ابد داده شد.

منافقین موجب افزایش قدرت ارتش بعث عراق شدند

وی افزود: خیلی از دوستان انقلابی ما فریب شعارهای منافقین را خوردند و جذب آنها شدند؛ چراکه سیاست منافقین طوری بود که آن‌ها پل‌های پشت سر فرد تازه‌وارد به سازمان را خراب می‌کردند تا دیگر امکان برگشتن برای او وجود نداشته باشد.

امیر پوردستان با بیان اینکه تخلیه زاغه‌های مهمات از پادگان‌ها، یکی از اقدامات عمده منافقین در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: منافقین می‌خواستند خود را به امام خمینی (ره) نزدیک کنند؛ اما ایشان با هوشمندی این اجازه را به آنها ندادند.

وی با بیان این‌که ارتش بعث بعد از پیوستن منافقین قوت گرفت و آن‌ها با چشم بازتری حرکات خود را تنظیم می‌کردند، گفت: با پیوستن منافقین به آن‌ها ارتش عراق قوی‌تر شد؛ چرا که منافقین تمامی مکالمات ما را رصد می‌کردند و با کلیدواژه‌های رزمندگان ما آشنا بودند.

وی افزود: امروز منافقین هنوز هم از استرالیا و اروپا و آمریکا تماس می‌گیرند و جاسوسی تلفنی انجام می‌دهند. فکر نمی‌کنم هیچکس به اندازه منافقین در جاسوسی تلفنی متبحر باشد.

امیر پوردستان، ایفای نقش بلدچی و راهنما را یکی دیگر از کمک‌های منافقین به ارتش بعث دانست و گفت: منافقین حتی در بازجویی از اسرای ایرانی هم به صدام کمک می‌کردند و با وعده و نیرنگ، در حین بازجویی از اسرا، برخی از سربازان جوان کم سن و سال ما را جذب خود می‌کردند. همین اقدامات منافقین سبب شد که آن‌ها به فکر تشکیل ارتش آزادی‌بخش بیافتند.

وی ادامه داد: انواع و اقسام سلاح‌ها از برزیل تا ژاپن در اختیار ارتش آزادی‌بخش قرار گرفته بود و این ارتش 2 عملیات نسبتا موفق در مناطق فکه و مهران انجام داد و همین 2 عملیات باعث شد که آن‌ها تصور کنند می‌توانند تهران را هم بگیرند.

داعش نسخه جدیدی از منافقین است

رئیس مرکز مطالعات‌ راهبردی ارتش با بیان اینکه منافقین نفراتی بودند که در کفر خود بسیار محکم بودند و حقیقتا داعش امروز نسخه جدیدی از منافقین است، گفت: هیچ‌گاه نباید در فیلم‌هایمان دشمن را ضعیف و زبون نشان دهیم.

امیر پوردستان ادامه داد: من چند بار با برخی از منافقین دستگیرشده مصاحبه داشتم. بسیاری از منافقین دستگیرشده ۲ تا ۳ ساعت بعد از دستگیری می‌شکستند و از رفتار خودشان پشیمان می‌شدند چراکه می‌دیدند خبری از شکنجه‌‌‌ای که به آنها گفته شده بود، نیست. البته این اتفاق کم می‌افتاد چون به محض اینکه منافقین در معرض اسارت قرار می‌گرفتند یا سیانور می‌خوردند یا با نارنجک خودشان را منفجر می‌کردند و به خودشان این اجازه را نمی‌دادند که اسیر ما شوند.

وی‌افزود: در جریان عملیات مرصاد، ارتش عراق با پشتیبانی هوایی مسیر را تا سرپل‌ذهاب برای منافقین باز کرد و منافقین بعد از ورود به کرند و‌اسلام‌آباد غرب با سد مردم روبرو شدند و همین موضوع، فرصتی را در اختیار فرماندهان قرار داد تا یک جلسه‌ فوری را برای مقابله با این تجاوز انجام دهند و الحمدلله با هوشمندی فرماندهان و مقاومت مردم، منافقین ناکام ماندند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه عملیات مرصاد شکست خفت‌بار منافقین در عرصه نظامی بود خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد برکتی برای همکاری و وحدت بیشتر ارتش و سپاه شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi