شناسه خبر : 68494
یکشنبه 06 مرداد 1398 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار با جانباز ۷۰ درصد در مدینه که اصلا جنگ نرفته است!

کاروان جانبازان بالای ۷۰ درصد راهی زیارت دوره در مدینةالنبی شدند. در میان آنها جوانی ۳۴ ساله وجود دارد که حتی جنگ را ندیده است.

http://iqna.ir/files/fa/news/1398/5/6/1402572_667.jpeg

میهمان هتل موفنبیک مدینه النبی هستند وارد لابی هتل که شدم همه آنها منتظر بودند تا سوار اتوبوسها شوند. جانبازان و ایثارگرانی که چهره‌ای بشاش و پرانرژی دارند. سراغ مسئولشان را گرفتم با خوشرویی جواب دادند. مسئول کاروان تکاپوی زیادی دارد تا جانبازان بالای ۷۰ درصد برای زیارت دوره مدینه به موقع سوار اتوبوس ها شوند. در مسیر می‌گویند و می‌خندند و خاطرات جبهه را تازه می‌کنند. پس از چند دقیقه روحانی کاروان داخل اتوبوس شروع به سخنرانی می‌کند مشخص است که اولین مکان زیارتی کوه احد یا همان منطقه جنگ احد است مقدماتی را بازگو می‌کند تا پس از رسیدن و پیاده شدن همه اعضای کاروان در مورد غزوه احد که یکی از معروف ترین غزوات پیامبر است، سخن بگوید.

*جوانان امروز پای‌کارتر از رزمندگان صدر اسلام هستند

پس از توضیحات روحانی کاروان، زائران قبر حمزه عموی پیامبر و یارانش را زیارت کردند و عکس یادگاری گرفتند. پس از آن نوبت مسجد ذوقبلتین و خواندن نماز در این مسجد است. در مسیر به سمت جانباز قطع نخاعی رفتم نامش آقای ملک حسینی است از شهر اراک.خوش و بش کردیم و نظرش را در مورد جنگ احد که در صدر اسلام منجر به شهادت یاران پیامبر و مجروح شدن رسول خدا شد، پرسیدم. نکات جالبی گفت. وی می گوید: اگر بخواهم جنگ احد را با دفاع مقدس قیاس کنم حتما رزمنده های ما پای کارتر از صدر اسلام بودند و به هیچ عنوان فرمانده خود را تنها نمی گذاشتند قطعا جوانان امروز نیز از دهه شصت پای کارتر هستند نمونه آن را به خوبی می توانید در سیل اخیر مشاهده کنید که در خدمت رسانی و کمک به مردم پیشگام شدند. یک روز جنگ است روز دیگر سنگر تغییر می‌کند. به مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی اشاره دارد.

با همسر این جانباز به نام خانم بابایی باب سخن را باز کردم. وی معتقد است: همسر جانباز بودن عشق می خواهد اگر کسی عاشق باشد خستگی ندارد. همسرم آنقدر محبت دارد که نگاهش باعث می‌شود تمام خستگی از تن ما بیرون برود. دوست داشتم بالاتر از وظیفه برایش کاری انجام دهم.او می گوید: برادرش نیز مدافع حرم در فلوجه عراق بوده و شهید شده است. 

*دو نماز با دو قبله متفاوت

گفت‌وگو‌ها آنچنان مشغولمان کرده که متوجه نشدیم به مسجد ذوقبلتین رسیده‌ایم. روحانی کاروان توضیح می‌دهد که پیامبر به فرمان خدا هنگام نماز ظهر قبله مسلمانان را از بیت المقدس به سوی کعبه در مکه تغییر داد یعنی دو نماز با دو قبله متفاوت در یک روز برگزار شد. کاروانیان نیم ساعت فرصت دارند در این مسجد نماز بخوانند.

در مسیر زیارت از مکان های دیگر، اتوبوسم را عوض کردم تا با دیگر جانبازان نیز گفتگو کنم.

*حضور یک زن جانباز در میان کاروان

جالب است بدانید که یک زن در میان جانبازان بالای ۷۰ درصد حضور دارد. برای بقیه جانبازان تعریف می‌کند. به گوشم خورد که می‌گفت: در زمان جنگ، موج انفجار عملیات تروریستی پایش را از کار انداخته است بدون آنکه حتی بیهوش یا خونی از بدنش جاری شود.

*جانباز ۷۰  درصدی که جبهه نرفته است

خودم را به انتهای اتوبوس رساندم تا با یکی از جانبازان صحبت کنم ظاهرش میانسال و تا حدودی جوان نشان می‌دهد که روی ویلچر کنار همسرش نشسته است. کریم سواری اهل اهواز می‌گوید: جانباز قطع نخاعی هستم که در هویزه مجروح شدم و اکنون جزء جامعه ایثارگران قرار گرفته‌ام. ۱۰ سالم بود که سال ۷۴ مجروح شدم. تعجب کردم؛ توضیح داد: مین‌ها و بمب های عمل نکرده باقی مانده از جنگ باعث شد حتی پس از جنگ نیز به خیل جانبازان و ایثارگران بپیوندد.

مسجد قبا مقصد سوم و آخرین مکان برای زیارت است که خواندن نماز در آن ثواب به جا آوردن یک  عمره را دارد. پس از توضیحات روحانی کاروان در زیر آفتاب سوزان، همه برای رسیدن به مسجد از هم سبقت گرفتند.

*حاج قاسم سلیمانی ذخیره انقلاب است

اعضای کاروان به اتوبوس‌ها بازگشتند. در مسیر رفتن به هتل، حسین رستگار جانباز از رفسنجان کرمان به خاطرات جنگ و به وجود آمدن داعش و کار بزرگ و ایثارگری مدافعان حرم می پردازد.

او خاطراتش با حاج قاسم سلیمانی را که زمانی فرمانده اش در کرمان بود بازگو می کند و معتقد است: این سردار سپاه اسلام جزو ذخایر انقلاب است .

*جنگ احد شاخصی برای اطاعت پذیری از فرمانده

دست آخر به سراغ حسن طلابیگی از دیگر جانبازان بالای ۷۰ درصد از شهر مشهد رفتم. او عنوان می‌کند: جنگ احد شاخصی برای اطاعت پذیری است. شکست جبهه اسلام به دلیل عدم اطاعت از فرمانده بود. اگر آن زمان تنگه احد رها شد نباید گذاشت امروز تنگه‌های دیگر (مشکلات فرهنگی و اقتصادی و نظایر آن) رها شود و امر خود را به دستور فرمانده ترجیح داد که عاقبتش شکست خواهد بود.
 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi