شناسه خبر : 68513
شنبه 19 مرداد 1398 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آشتی کنان نمایندگان مجلس با رئیس بنیاد برگزار شد!

نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) به مجلس آشتی کنان مجلس و بنیاد تبدیل شد.

فاش نیوز - نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) به مجلس آشتی کنان مجلس و بنیاد تبدیل شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، پس از مدت ها آتشباری و نامه پراکنی برای برکناری رئیس بنیاد شهید از سوی نمایندگان مجلس، نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) به مجلس آشتی کنان مجلس و بنیاد تبدیل شد.

در این نشست که حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، مسائل و مطالبات جامعه ایثارگری از جمله بیمه تکمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در راستای حل معضلات ناشی از عدم اجرای کامل بیمه تکمیلی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) دیدار و گفت و گو کردند.

 بر پایه این گزارش، در این نشست مشترک که به نوعی آشتی کنان نمایندگان ایثارگر مجلس با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم آمادگی قوه مقننه برای تعامل هر چه بیشتر با بنیاد شهید در جهت اجرای مصوبات قانونی و تامین اعتبارات مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران را اعلام کرد.

 حجت الاسلام شهیدی نیز در این نشست طی سخنانی از دستور رئیس جمهور به معاون اول و برخی از وزرا برای حل و فصل معضل بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: قرار شد در روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت و درمان نشستی با موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران برگزار شود و این دستور رئیس جمهور برای حل و فصل بیمه تکمیلی ایثارگران به شمار می رود.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این خصوص گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است و بدون تعامل و هماهنگی با مجلس این موضوع (بیمه تکمیلی) قابل حل و فصل نخواهد بود و از مجلس تقاضا می کنیم که تعامل بیشتری با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشد تا ما بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را اخذ کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به بدهی سنگین بنیاد شهید به بیمه ایران و بیمه دی خاطرنشان کرد: متاسفانه بدهی بنیاد به این دو بیمه بسیار زیاد است و باید با کمک مجلس این مسئله را حل و فصل کنیم تا در ادامه راه برای درمان ایثارگران با مشکل برخورد نکنیم.

 رئیس بنیاد شهید در خصوص شایعات کناره گیری از ریاست بنیاد شهید خاطرنشان کرد: اگر نتوانم در بنیاد شهید بمانم، وظیفه شرعی خود می دانم که کناره گیری کنم و علاقه خاصی به این میز ندارم، اما امیدوارم در خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران باشم.

وی اضافه کرد: اگرچه مدتی مریض احوال بودم اما تلاش می کنم از این به بعد زمان بیشتری در خدمت ایثارگران باشم و امیدوارم در هفته آینده باز هم در خدمت فراکسیون ایثارگران مجلس باشم تا معضل کمبود اعتبارات در این بخش حل و فصل شود.

 

خودروی جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص مصوبه دولت در مورد خودروهای جانبازان متذکر شد: جانبازانی که قبلا خودرو دریافت کرده اند، بر اساس قانون به آنها خودرویی تعلق نخواهد گرفت و برای بار اولی ها نیز مصوبه ای در دولت به تصویب رسیده است که بر اساس آن از این امتیاز بهره مند شوند.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به بودجه سال آینده کشور تاکید کرد: امیدوارم معضل بیمه تکمیلی ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده که در آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، معضل بیمه تکمیلی ایثارگران به طور کلی حل و فصل شود.

 در این نشست حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم اظهار امیدواری کرد که با تعامل هر چه بیشتر مجلس و بنیاد شهید مشکلات ناشی از بیمه تکمیلی ایثارگران برطرف شود.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در این نشست تاکید کرد: ما اصلا" با بنیاد شهید مشکلی نداریم و هدفمان حل و فصل مسائل ایثارگران است.

همچنین در حاشیه این نشست امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان با مصافحه و روبوسی با حجت الاسلام شهیدی، آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با بنیاد شهید برای حل مشکلات ایثارگران اعلام کرد.

 در این نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) نیز طی سخنانی پیشنهاد کرد: باید به صورت تضامنی مسائل درمانی ایثارگران را حل و فصل کنیم و این مسئولیت را از بنیاد شهید بر عهده بیمه دیگری(ایران) واگذار کنیم تا فقط بنیاد شهید به عنوان نماینده دولت بر آن نظارت کند، نه اینکه هم مجری و هم ناظر باشد، چرا که در غیر این صورت این معضل کماکان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این نشست مشترک، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس آمادگی نمایندگان ایثارگر را برای تصویب طرح ها و لوایح قانونی برای حل و فصل بیمه ایثارگران اعلام کرد.

گزارش از محمد معرفی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام به تمامی زحمت کشان فاش نیوز بخصوص اقای ساقی ...بازم هم وعده سرخرمن !!!!بازهم به سال دیگر موکل شد !!!چرا؟//چرا یکی نیست که باگذشت31سال ازپایان جنگ مشکل مارزمندگان وجانبازان زیر25درصد هارا حل کند ..هرسال دریغ از پارسال ...ایا این سخنان همچون سخنان قبل روی کاغذ خواهد مان یا نه اقای ساقی پیگیر این ماجرا خواهند شد؟؟؟رزمندگان را دریابید31سال استکه دردمیکشند وچشم انتظار یاری مسولین هستند اما هیچ خبری که درد این عزیزان را درمان کند نشده ....دلیل این بی توجهی به این شیرمردان8سال جنگ چیست وچکسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمند وداوطلب27ماه جنگ
با سلام خدمت همه عزیزان
باز در مورد عدم اجرای قانون 39 و 39 قولی داده نشد
سلام.بیمه دی منحل شودواگرمجددابه بیمه ایران برگردیم مشکلات بیمه تکمیلی مابه خودی خود درست خواهدشد.مشکل ماناتوانی بیمه دی میباشد.
ما معسران صدقه بگیران ساتا را به بنیاد شهید ملحق کنند تا از حالت صدقه بگیری خارج شویم اگر معسر هستیم یارانه ما را مثل کمیته و بهزیستس زیاد کنند
نمایندگان پر ادعا در مقابل شهیدی شکست خوردند ،،،نتیجه جلسه کمبود بودجه،،،،نمایندگان جرات نداشتند سوال کنند سود و درامد ۱۸۰ شرکت بنیاد کجا میرود ،،،این همه مدیر با حقوقهای نجومی در بنیاد چه میکنند،،،،باید به حال نمایندگان گریست
اجرای ماده 38برای تمام جانبازان خصوصا حالت اشتغال بنیادراخواستاریم.
با پیشنهاد بنیاد یک تبعیض و بی عدالتی که برضد خانواده های جانبازان مظلوم زیر 25% و رزمندگان است در حال بررسی است !!!

بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "رونق تولید" و به جهت ترغیب ایثارگران به اشتغال مولد و حمایت از طرح های اشتغال زایی و همچنین محدودیت های استخدامی در دستگاه‌ها، پیشنهاد افزودن یک تبصره به ماده (۵۶) این قانون را به دولت ارائه کرده است.

براساس این پیشنهاد "والدین، همسران و فرزان شهدا، جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسران آزادگان یکسال اسارت و بالاتر، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر به ماخذ ۷ برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار از پرداخت مالیات معاف می شوند".
این پیشنهاد هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

نکته قابل توجه:
در حالیکه در ماده 56 کلیه جانبازان بدون ذکر در صد، معاف از مالیات هستند و طبق برنامه ششم رزمندگان با سابقه 12 ماه نیز به این ماده اضافه شده اند ،
لذا لازم است در این لایحه نیز همسران و فرزندان همه جانبازان بدون ذکر درصد، اضافه شو ند
و همچنین همسران و فرزندان رزمندگان با 12 ماه سابقه نیز باید اضافه شوند .
هم اکنون با توجه مشکلات جسمی این گروه از ایثارگران ، همسران و یا فرزندان اشتغال بکار دارند و عادلانه است که در جهت کمک به معیشت خانواده ایثارگران ، از مالیات معاف شوند .
این ظلم مستمر به جانبازان را اگر اصلاح نشود، نخواهیم بخشید
قبلا جانبازان زیر مجموعه بنیاد جانبازان و مشتضعفان بودند چرا بنیاد مستضعفان فعلی به جانبازان کمک نمیکند خوب است مسئولین با آقای فتاح رئیس جدید بنیاد مذاکره کنند
فقط یه نفر حرف حسابی زد رئیس تامین اجتماعی نیروهای مسلح {ساتا} در مورد بیمه تکمیلی که می بایست این مسئولیت به بیمه ایران داده شود مثل گذشته به بیمه ایران انتقال داده شود و بنیاد نقش نظارتی داشته باشد وگر نه با ماشااله ایشااله و وعده سر خرمن و شعار کار درست نمی شود ، به عمل کار برآید به سخنرانی نیست در سایر موارد هم از مجلس گرفته تا بنیاد و سایر دستگاه ها مسئولین ... بایستی شفاف و روشن عمل شود خصوصا در بخش قانون گزاری و ضمانت بر اجرای قانون در غیر این صورت هر کس قانون را به نفع خودش تفسیر می کند و این وسط کلاه سر ایثارگران گذاشته می شود اصلا هر چه آب گل آلود باشد فضای اختلاس و فساد مالی هم برای یک سری افراد مهیا می شود . به عنوان مثال در رابطه با بیمه تکمیلی فعلی که مشکل ساز شده و اکثر مراکز درمانی و داروخانه ها لغو قرارداد کرده اند بنیاد هم بدهی به بیمه ایران و دی و کم بودن بودجه را علت اصلی عنوان می کند اگ واقعا راست می گویند و مرد عمل هستند من بی سواد یک راه کار مناسب پیشنهاد می دهم و آن اینکه مگر طبق قانون و همه جا اعلام نمی کنند 100% بیمه و درمان جانبازان و خانواده رایگان است داروخانه ها که داروی تجویز شده پزشکان را یا اعلام میکنند نداریم یا کامل نمی دهند ، بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بنیاد هم به علت بدهی بنیاد اکثرا لغو قرار داد می کنند حق هم دارند می ماند چند تا بیمارستان و درمانگاه که مربوط می شود به خود بنیاد همه جانبازان هم که نمی توانند به آنجا مراجعه کنند بعد تازه وقتی زمینه رقابت هم نباشد کیفیت هم پایین می آید و هر جور دلشان بخواد خدمات می دهند و اما راه کار در این مقطع از زمان که تکنولوژی پیشرفت کرده کارت ملی هوشمند کارت جانبازی هوشمند حتی جانبازان زیر 25% که جدیدا همه دارای کارت جانبازی هوشمند هستند همه خدمات به راحتی از طریق همین کارت ها قابل ارایه است از جمله بیمه تکمیلی و حتی بیمه پایه هیچ کسی هم نمی تواند سوئ استفاده ای کند بعضا می گفتند دارو را جانبازان می فروشند که البته این هم دروغی بیش نیست با این روش شما می توانید مدیریت کنید حتی از طریق کارت ایثارگری یا ملی که هر دو هوشمند هستند رست کنید چه کسی دارو اضافی می گیرد یا به قول شما میفروشد این یک نمونه بود که من بی سواد مثال زدم حتما شما که تحصیلات عالیه و تخصص دارید راه های بهتری هم دارید پس لطفا آب را گل آلود نکنید بسم االه این گوی و این هم میدان .
حاج آقا نوروزی ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان که صد بار قول دادی چی شد پس؟
شنیدن صدای خُرد شدن استخوان مجروحین زیر تانک درزمان جنگ والان در زير پاي مسئولين جناب آقاي شهيدي باز تو بردي مجلس با اينهمه وقت گزراني و ساعتها بحث وجلسه باخت . اقاي نوروزي وساير عزيزان خسته نباشيد
سلام شما ها با هم ساختید وای بحال ما که هیج قانونی در مورد ما اجرا نمیشه
امیدواریم آشتی کنان بنیادونمایدنگان مجلس به ضرروسانسورحق وحقوق جانبازان نشود..
سلام رزمندگان از بی عدالتی وظلم وتبعیض که درحق شلن اعمال کردین وتاریخ احرا ۹۸قراردادین واسفند ۹۷ باتوجه به قانون یمقطع بالاتر رزمندگان که میتوانستن ۳۵ سال خدمت کنن عمدا اکثر رزمندگان از این حق محروم کردین باید مارا باز گرادنید واین بی عدالتی وحق الناس قابل بخشش نیست واگزارتان می کنیم به خدا
اجرای ماده 38 جانبازان حالت اشتغال که به جزء بنیاد از هیچ جای دیگر حقوق دریافت نمی کنند بسیجی و سرباز وظیفه که در جبهه و جنگ دفاع مقدس مجروح شده اند خواستار اعمال ماده 38 مطابق با شیوه نامه اجرایی نیرو های مسلح نه در حد شعار بلکه در عمل ثابت کنید ما جانبازان در راستای قانون از شما انتظار داریم نه بیشتر نه کمتر اگر می خواهید تو بوق و کرنا کنید بعد هم نصفه نیمه اجراء کنید نکنید سنگین ترین برای یکی از دوستان در فیش حقوقیش حق مسکن را کم کردن و جمعا حدود 200 تومانی نسبت به قبل اضافه شده و مثلا برایش ماده 38 اعمال شده پس فردا هم میایید ژست می گیرین و افتخار هم می کنید که ما ماده 38 را اجرا کردیم اگر اینگونه اجرا کنید واقعا حق الناس است خدا از حق الله میگذرد ولی از حق الناس خیر . جانباز و رزمنده دفاع مقدس
بیمه ایران،دی،و..........همه وهمه حذف!ومسقیمأبه بنیادشهیدواگذارشود.والسلام.
۳۰بیل همدیگه رو چرب کردن ن ن!!!جانباز مهم نیست!!!!! این عزیزان وبزرگواران مجلسی وطرف مقابل فقط وفقط برای رایزنی اومدن و نون به هم قرض میدن(ازنوع سیاسی)! هرمشکلی ، چه درحوزه جانبازی و یاهرحوزه دیگه رو میشه یک روزه حل کرد،پس چرااین مفت خورهای سیاسی بعداز۴۰سال گیرکردن؟! جواب:چون بقای عمرسیاسی شون به این معطلی ها وصله و...!!!
سلام اوقات خوش بنظرتون کسی هست به داد مستمری بگیران برسد؟؟؟ پدرم فوت شدند و جانباز 25 درصد هستند. تنها درامدمون مستمری بنیاده. برای عروسی داداشم مجبور شدیم وام بگیریم که بخش زیادی از این حقوق می ره برای کسر اون وامه. حالا اینا یه بحثه. بنیاد دیگه بیمه طلاییش کار نمی کنه مادرم مشکل قلبی دارن و تقریبا هر ماه هزینه های درمانشون حدود 200 تومن میشه. خدایی با این تورم و اون حقوق نجومی ای که ما می گیریم با بقیش هم میشه بخوریم و هر ماه هی دستمون جلو یه عده دراز نباشه؟ واقعا این حق ماست. هر چند روز یه بار به خودم می گم کااااااااااااااااااش بابام جبهه نمی رفت و همون کارگاه نجاریشو نگه می داشت و کارشو می کرد. الان اونقدری داشتیم که وقتی می ریم بنیاد تهدیدمون نکنن که همین ماهی صدها تلیارد تومنی که دارن به ما یک نفر می دن :))) رو دولتیا می خواستن قطع کنن. ( حالا راست و دروغش پای همونی که گفته)..... این خیلی بده که از سکوت خانواده های جانبازا و ترس ابروشون نهایت سو استفاده رو ببرن. بابای ما اگر تو جنگ شیمیایی اعصاب شده بود و بر اساس گفته خودش موج هم گرفته بودش (ولی برای موجش اقدامی نکرد) ترکشای این عصبانیتشو ما و مادرمون خوردیم که مادرم الان گوشاش سنگینه و ما هم بجز کتک خوردن و عصبانیتای بابام خاطره جذاب دیگه ای ازش نداریم...(بد نیست بقیه جانبازای اعصاب این بخش از حرفامو بخونن شاید یه کم جلو خودشونو بگیرن و لازم نباشه هر چند وقت یه بار همسایه هاشون به داد خانوادشون برسن و ارومشون کنن.... اگر هم بدتون اومد از حرفم مهم نیست چون شما باید برای زندگی خودتون تصمیم می گرفتین و نباید زن و بچه هاتون زخم فداکاری شما رو بخورن) و بماند که نمی خوام خیلی مسائل رو باز کنم (و خود اون جانبازای اعصابم خیلیاشو نمی دونن چون اون لحظه عصبانیتشون و کارهاشون و حرفاشونو یادشون نمی مونه که بد نیست یه بار بخوان که خانواده هاشون اون حریم رو بشکنن و توی هوشیاریشون بقیه مسایلی رو که من نگفتمو بگن بهشون). چون الانم اسمی ازم نمیاد اینا رو گفتم و گرنه ابرومون برامون مهمه هنوزم. در کل بد نیست به داد این مستمری بگیرایی برسین که خیلی خیلی دوست داشتن فداکار فداکار بمونن و برای همینم درصدهای کمی گرفتن و حالا خانواده هاشون مستمری بگیر شدن... در ضمن حق دارین پیاممو هر جوری که صلاح بود عوض کنین که کسی ارزده خاطر نشه . اگر هم شد حقیقت تلخی رو مطرح کردم که شاید بهتره یه روزی بدونن.
ما فرزندان جانباز چه گناهی کردیم که ماموریت آموزشی ما را حذف کردند؟؟؟؟
زندگی ما را نابود کردند.
خدا لعنتشان کند.
سلام چه آشتی کنانی چوبی بازی های شما را باید مردم بخورن چرا باید بی عدالتی باشه چرا باید حقمان به خاطر شما مسئولین ضایع شود یه مقطع تخصیلی چه ارزشی داشته اکثر رزمندگان که بیش از یک سال قانون برایشان هم اجرا شده بود لغو وبازنشسته کردین ایا شما مسئولین می دانید در حق هزاران رزمنده تبعیض و ظلم کردین و تاریخ اجرا سال ۹۸ قرار دادین ما دلمون از دست شما خونه حقمان راباز گردانید و این تبعیض هرگز قابل بخشش نیست رزمنده بسیجی جا مانده از عدالت
ایثارگر عزیز و بردار جانباز به این گونه جلسات خوش بین و دل خوش نباشید ،
این گونه جلسات در حقیقت تجدیدقوا و نفس گیری آقایان نماینده هست که به نفع خودشان موج سواری کنند ؛همه آگاه هستید بعد از این همه سال که از انقلاب گذشته ،نه مجلس و نه دیگر مسئولین هیچ کاری برای ما انجام نداده اند .
بدبخت بودیم حالا که شما آشتی کردین بدبخت تر شدیم !!!
سردارشریفی گفتن برای 30هزارنفرازجانبازان بسیجی حکم زدن که پاداش پایان بزنشستگیشونو بگیرن الان ماه گذشته پس کی پرداخت می کنن.خودرو برای جانبازان25 درصد کی قراره بدن.همش میگن 50 درصدها مگه چندمیلیون جانباز50 درصدهست که هنوز تموم نشدهو40 ساله فقط به جانبازای 50 درصدخودرو می دن پس کی توبت 25 درصدا میشه مگه چند سال دیگه زنده هستنوکه هی وعده سرخرمن میدین.لطفا به وعده هاتون عمل کنیدنماینده های مجلس نه اینکه موقع انتخابات وعده های توخالی بدین
نه سلامی نه علیکی چی شدجناب نوروزی رئیس به اصطلاح فراکسیون ایثارگران چه رانتی بهت داده شد چه منصبی بهت پیشنهادشدچراکه هم خودمیدانی وهم دیگران درمجلس آینده جایی نداری نه شما نه امثال شما شماها که به اندک مال دنیا خریده میشین اصلاً ازاولش هم معلوم بود بازی دادن جامعه هدف ولی جناب نوروزی ودیگران در واقع باختی وباختین خودفروختگان نه دراین دنیا ونه دردنیای جاویدان جایی ندارن حال هرچندکه شایدایمانی به روز رستاخیز وخداوندعزو وجل نداشته ولی آیا پنداشته که تاریخ درباره اتان چه خواهدنوشت وآیندگان چگونه قضاوتتان خواهندکردازطرفی ازسوی جامعه هدف فعلی هم که جزلعن ونفرین چیزی بدست نیاورده جز مقداری زر و زور چندروزه شایدم چندساعته شایدم به ساعت نکشیده ،نقشه کش واقعی از روز ازل دستتان را خوانده ونقشه اتان را نقش برآب و...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi