شناسه خبر : 68526
سه شنبه 08 مرداد 1398 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک مجاهد عراقی در دوران «صدام» پیکر شهدا را تفحص می‌کرد

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: یک مجاهد عراقی در دوران حکومت صدام، پیکر ۴۰ شهید را تفحص کرد و تحویل نیرو‌های ایرانی داد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین در بیان خاطره‌ای از استقبال امام خمینی (ره) از شهدای تازه تفحص شده، اظهار داشت: در دورانی که صدام در عراق حکومت می‌کرد. یک رزمنده مجاهد عراقی، از موانع عبور و پیکر ۴۰ شهید ایرانی را تفحص کرد و در مکانی قرار گذاشت تا پیکر آن‌ها را تحویل نیرو‌های ایرانی بدهد.

وی افزود: این مجاهد عراقی پیکر شهدا را از فاو با تراکتور تا هورالعظیم آورد. از آنجا هم پیکر‌ها را با قایق تا شط علی رساند. او در هنگام تحویل پیکر شهدا گفت: «زمانی که منتظر نیرو‌های ایرانی بودم، در یک سنگری رفتم تا کمی استراحت کنم. در آنجا خوابم برد. در عالم خواب امام خمینی (ره) را دیدم که کنار قایق و در بالین شهدا ایستاده است. به ایشان گفتم «اینجا منطقه پرخطری است. شما چرا اینجا آمده‌اید؟» امام (ره) پاسخ دادند «این‌ها فرزندان من و مظلوم هستند. خودم باید به استقبال می‌آمدم.»

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi