شناسه خبر : 68530
سه شنبه 08 مرداد 1398 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس:

جامعه ۶ میلیونی جانبازان و معلولان چشم انتظار منابع

نماینده ایثارگر مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به جامعه شش میلیونی جانبازان و معلولان کشور انتقاد کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی را مانع بزرگی برای اجرای قانون مناسب سازی ساختمان ها و معابر برای جانبازان و معلولان در سراسر کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری نماینده ایثارگر مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی به جامعه شش میلیونی معلولان و جانبازان در سراسر کشور اظهار داشت:

از زمانی که شهید فیاض بخش از 39 سال پیش سازمان بهزیستی را تاسیس کرد دو هدف بیشتر نداشت که یکی بحث توانبخشی معلولان و کودکان و زنان بدسرپرست بود.

وی اضافه کرد: امروز سازمان بهزیستی 150 وظیفه بر عهده دارد که حتی از عهده 10 وظیفه آن به دلیل محدودیت منابع مالی بر نمی آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم اهمیت و نقش ویژه ای که در کشور برای جانبازان و معلولان در نظر گرفته شده است اما در عمل برای این 6 میلیون معلول که به اندازه جمعیت یک کشور اروپایی است اقدام موثری صورت نگرفته است.

دکتر خضری در ادامه سخنان خود در خصوص مناسب سازی ساختمان ها و معابر عمومی برای جانبازان و معلولان تصریح کرد: برای اجرای قانون جامع معلولان حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است که برای سال 96 یک هزار و صدمیلیارد تومان تصویب شد و برای سال 97 ، ریالی اختصاص نیافت و برای سال جاری یک هزار و صدمیلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تا کنون ریالی تخصیص نیافته است.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است فقط این مصوبات بر روی کاغذ باشد، هیچ فایده ای برای معلولان و جانبازان نخواهد داشت و با توجه به اینکه 15 آذر "روز جهانی افراد دارای معلولیت" است، تا کنون دو سال از تصویب مصوبات مجلس در این خصوص در برنامه ششم توسعه سپری شده است.

خضری خاطرنشان کرد: 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای اصلاح قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت لازم است و بر اساس مصوبه تلفیق، 11 هزار و 500 میلیارد تومان در طی اجرای برنامه پنجساله ششم اجرایی شود اما فعلا ریالی اختصاص نیافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی ادامه داد: الان در جامعه معلولان کشور بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر احتیاج به پرستار در دارند؛ در حالی که فقط 24 هزار نفر دارای ضایعات نخاعی و قطع نخاعی را توانسته ایم آن هم در حد 300 تا 400 هزار تومان ماهیانه پرداخت کنیم و ما بقی یک میلیون و 400 هزار نفر بلاتکلیف هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: سازمان بهزیستی در اجرای ماموریت های خود، با توجه به کمبود اعتبارات، فقط توانسته است 20 درصد از وظایف محوله را به سرانجام برساند و بقیه احتیاج به اختصاص اعتبارات مالی است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بنیاد مستضعفان با مسئولیت آقای فتاح می توانند کمک زیادی بکنند
رهبری معظم انقلاب :
""خاطرات دفاع مقدس ثروت ملی است ,
متعلق به آن شخص خاطره گو و راوی هم نیست ,مال همه است باید بگویند وباید بنویسند .
هر چه از دفاع مقد س بنویسید کم است ."

روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد
مبتلا گشتم درین بند و بلا کوشش آن حق‌گزاران یاد باد
5 ماه از سال گذشت از توزیع 14 هزار ملیارد ارز دولتی در سال 98 ,کمتر آمار وهزینه کرد ارایه می شود .
سلام مشکلات اقتصادی ومعشیتی کهنه سربازان دهه شصت دفاع مقدس کا کارت ایثار سربازی دارند وطبق کارت ایثار بیش از ۲۲ماه منطقه جنگی بوده اند و بیکار هستم و درآمد ی ندارم چکار باید بکنیم؟ آیا ایثار فقط شعار است کارت ایثار به مغازه ببریم یک دانه آدامس به ما میدهند بدلیل بیماری بیکار هستم بیماری اعصاب ولخته خون(امبولی خون )و.......۵۵ساله هستم از کرمان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi