شناسه خبر : 68535
سه شنبه 08 مرداد 1398 , 14:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به‌مناسبت شهادت جانباز «کاشف الحسینی»؛

عمامه گذاری جانباز نخاعی انقلاب به دست امام(ره)

سید محمدعلی کاشف الحسینی جانباز ۷۰ درصد دوران انقلاب اسلامی بود که پس از پایان تحصیلات حوزوی برای عمامه گذاری نزد امام رفت.

سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای «سید محمدعلی کاشف الحسینی» روزهای پر التهاب و پر شور توام با اتفاقات و ماجراهایی خاص بود. جوان مشهدی آن روزها 19 سال سن بیشتر نداشت اما پر از جوش و خروش انقلابی بود، روحیه حق‌جویی و حق‌طلبی کار دستش داده بود و او را به خاطر فعالیت‌های ضد حکومت پهلوی تا زندان‌های ساواک کشانده بود.

ماجرای عمامه گذاری جانباز قطع نخاعی دوران انقلاب به دست امام (ره)

مردم شهر مشهد نیز همچون شهرهای دیگر کشور به صحنه آمده بودند و تظاهرات‌های پی در پی علیه نظام شاهنشاهی در این شهر برگزار می‌شد. نکته مهم این تظاهرات‌ها حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع مردم تظاهرکنندگان مشهدی بود. روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی محمدعلی هم مثل دیگر مردم مشهد به خیابان‌ می‌آمد. روز دهم دی ماه سال 57 او خودش را به کانون تجمعات در چهارراه لشکر رساند، آنروز پس از سخنرانی آیت الله خامنه‌ای نیروهای ارتش به همراه نفربر در دل جمعیت پیشروی کردند. مردم به اطراف پراکنده ‎شدند و صدای شلیک و گلوله فضای چهارراه را پر کرد و مردم مجروح و شهید بر زمین افتادند. درگیری‌ها تا شب ادامه پیدا کرد و در این میان محمدعلی جوان نیز به شدت زخمی شد.

ماجرا از این قرار بود که گلوله‌ای به نزدیکی قلب او اصابت کرده و قطع نخاعش کرده بود، مردم محمدعلی مجروح را به بیمارستان رساندند، دکترها پس از اینکه فهمیدند جوان قطع نخاع شده، تلاش کردند گلوله را از بدن او بیرون بکشند اما گلوله پیدا نشد.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/5/8/767789_215.jpg

در بین شهدای بی‌شمار آن روز که سردخانه بیمارستان را پر از جنازه و تخت‌ها را مملو از مجروح کرده بود، سرنوشتی که برای  محمدعلی رقم خورد، مجروحیت و 40 سال ویلچرنشینی بود.

بعد از مجروحیت درسش را رها نکرد، علاقه‌اش به دروس دینی او را به حوزه علمیه کشاند. آن زمان دیگر انقلاب به پیروزی رسیده بود و امام خمینی سکاندار انقلاب بود. بعد از پایان تحصیلات و به مناسبت عمامه گذاری به همراه چندتن از طلبه‌ها نزد امام مشرف شد و عمامه گذاری‌اش را امام انجام داد.

ماجرای عمامه گذاری جانباز قطع نخاعی دوران انقلاب به دست امام (ره)

محمدعلی با جانبازی 70 درصد مدتی در روابط عمومی فرمانداری مشهد مشغول به کار شد و پس از بازنشستگی با انتخاب مردم به عنوان نماینده در دوره دوم شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شد. او همچنین با هدف پیگیری مشکلات و امور مربوط به جانبازان قطع نخاع وارد گروه پیگیری جانبازان قطع نخاع مشهد شد. سال‌های 62، 63 و 64 به عنوان معاون فرهنگی رئیس بنیاد شهید استان خراسان فعالیت کرد و همچنین چندین سال بازرس استاندار در مشهد بود. کاشف الحسینی پس از اخذ مدرک لیسانس در رشته ادبیات عرب، کارشناسی ارشد خود را رشته الهیات اخذ کرد.

کاشف الحسینی سرانجام روز دوشنبه ششم مرداد در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر او امروز در این شهر تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi