شناسه خبر : 68542
چهارشنبه 09 مرداد 1398 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«محسن» اطلاعات فوق‌العاده‌ای از رزم داشت

«عیسی اسدی» همرزم شهید «سید محسن نقیبی» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این شهید اظهار داشت: روی سادات بودنش خیلی حساس بود و می‌گفت چون سادات در نظر مردم جایگاه خوبی دارند، نباید با کوچکترین خطا این وجهه را خراب کرد.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/5/8/767627_106.jpg

وی با اشاره به دوستی خود با شهید بیان کرد: دوستی و آشنایی ما به حضور در سپاه پاسداران بازمی‌گردد. حداقل روزی 2 ساعت با او بودم و هر روز مسیری را با هم طی می‌کردیم. ایشان در این 2 ساعت هرچند گلایه و ناراحتی‌ای از کار یا مسائل دیگر داشت ولی ابدا اهل غیبت نبود و حرف کسی را نمی‌زد.

همرزم شهید نقیبی تصریح کرد: از مشکلاتش باخبر بودم اما محسن کوه استقامت بود و همیشه به او می‌گفتم ما خودمان مشکلات داریم ولی وقتی تو را می‌بینیم که آنقدر آرام هستی ما حرفی برای گفتن نداریم.

اسدی ادامه داد: روی نماز اول وقت خیلی حساس بود و همیشه در نماز جماعت شرکت داشت. اطلاعات فوق العاده زیادی از رزم و تخصصش داشت. محسن کار فنی پرواز هم می‌کرد و شاید به ظاهر یک نیروی عادی بود ولی زمانی که با او صحبت می‌کردیم اصطلاحات پروازی را کامل می‌دانست و با آن آشنا بود. خصوصیات مثبت زیادی داشت که وقتی خبر شهادتش پخش شد همه گفتند لیاقت شهادت را داشت.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات شهید نقیبی ادامه داد: در مدت زمانی که داخل سرویس بودیم و تا سرکار برسیم خیلی‌ها استراحت می‌کردند و سرگرم کارهای دیگری بودند ولی شهید نقیبی خودش را به گفتن ذکر مشغول می‌کرد. بارها گفته بودیم که باهم جایی برویم ولی قبول نکرد، ترجیح می‌داد بعد از کار به خانه برود و در کنار خانواده باشد، می‌گفت ما ماموریت زیاد می‌رویم. با بچه‌هایش رفاقت داشت و ‌می‌دیدم که باهم به خرید و جاهای دیگر می‌روند، می‌خواست با این کار زمان‌هایی که در ماموریت است را جبران کند.

اسدی از آرزوی شهید نقیبی برای رسیدن به شهادت گفت و ادامه داد: خیلی درباره شهادت صحبت می‌کرد، من و شهید نقیبی در درگیری جاسوسان که شهریور سال 90 منجر به شهادت 12 نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد حضور داشتیم. من و محسن خمپاره زن بودیم و او در آن احوالاتش خیلی دوست داشت شهید شود. البته می‌گفت نه اینکه مشکلات باعث این شود که بخواهم شهید شوم، ولی آرزویش این بود و همیشه می‌گفت کاش همان موقع می‌رفتم. در مدت حضورش در سپاه پاسداران خطرات زیادی را از نزدیک دید و احتمالا مجروحیت هم داشت اما هیچ وقت درباره آن صحبتی نمی‌کرد.

وی در پایان گفت: محسن می‌توانست به این ماموریت نرود و ظاهرا خودش داوطلب شد.

لازم به ذکر است شهید «سید محسن نقیبی» از نیروهای یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که شامگاه شنبه 29 تیر در اثر حمله اشرار و ضد انقلاب در شهرستان سراوان و در نزدیکی مرز پاکستان به همراه بسیجی عبدالخالق درازهی به شهادت رسید. در این حادثه همچنین پاسداران محمد نوری و شمس الدین بوداق نیز مجروح شدند. شهید نقیبی اصالتا اهل کرمانشاه و ساکن تهران بود که پس از سال‌ها مجاهدت و شرکت در عملیات‌های مختلف سرانجام در راه دفاع از وطن به شهادت رسید. گروهک تروریستی «جیش النصر» مسوولیت این حادثه را برعهده گرفت. از شهید نقیبی یک فرزند پسر 17 ساله و یک دختر 13 ساله به یادگار مانده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi