شناسه خبر : 68544
چهارشنبه 09 مرداد 1398 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنایت هولناک فرزندان ابولهب در بازار صعده

آل‌سعود در جنایتی دیگر با حمله به بازاری در صعده 41 غیر نظامی از جمله 16 کودک را به خاک و خون کشید.

فرزندان ابولهب در ادامه حملات وحشیانه خود به یمن بار دیگر صحنه‌ای هولناک خلق کردند. عربستان که به دنبال حملات موفق انصارالله به استان‌های جنوبی این کشور بسیار خشمگین است و توان رویارویی با انقلابیون یمن را ندارد این بار نیز همانند 51 ماه گذشته غیر نظامیان را هدف حملات خود قرار‌داد. به گزارش فارس، توپخانه ارتش سعودی بعد از ظهر دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار‌داد، کشتاری که 15 غیر‌نظامی از جمله چهار کودک در آن قربانی و بیش از 26 نفر که از جمله 12 کودک مجروح شدند. سرتیپ
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این حمله گفته ائتلاف سعودی این «جنایت» را پس از آن انجام داد که نیروهای یمنی یک پایگاه ائتلاف سعودی را با موشک «بدر اف» هدف قرار‌دادند. او تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن در قبال این جنایت دست بسته نخواهند بود و ما قدرت و نیروی خود را برای پاسخ به تجاوزات دشمن افزایش خواهیم داد.» سخنگو و رئیس‌هیئت ملی مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن هم گفته، «ارتکاب قتل‌عام ددمنشانه در حق غیرنظامیان اقدام وحشیانه‌ای است که با رفتار دولت عربستان در طول سال‌های حملاتش به یمن تحت حمایت آمریکا و انگلیس سرشته شده است.»
سازمان ملل مسئول است
سکوت و بعضا حتی همراهی مدعیان دفاع از حقوق بشر با جنایات سعودی آن هم به دلیل دلارهای نفتی این کشور اما به‌اندازه این جنایت دردناک است. راستا المحبشی رئیس‌اداره حقوقی انصارالله یمن به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز در استان صعده در شمال یمن واکنش نشان داد و گفت: «سازمان ملل مسئول قانونی و حقوقی تمامی جنایت‌هایی است که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی در یمن مرتکب می‌شوند. سازمان ملل نقش شاهد دروغین را ایفا می‌کند که از جلاد در برابر قربانی حمایت می‌کند. آمریکا هم با مشارکت در تمامی جنایات علیه یمن، از جمله از طریق حمایت سیاسی و پشتیبانی لجستیکی از ائتلاف سعودی، اصلی‌ترین جنایتکار در جنگ یمن محسوب می‌‏شود.» به گفته سخنگو و رئیس‌هیئت ملی مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن، ارتکاب قتل‌عام ددمنشانه در حق غیرنظامیان اقدام وحشیانه‌ای است که با رفتار دولت عربستان در طول سال‌های حملاتش به یمن تحت حمایت آمریکا و انگلیس سرشته شده است.
تلاش سعودی برای فرار از مسئولیت
اما واکنش سعودی‌ها هم به این جنایت قابل توجه است. در ابتدا شبکه العربیه در صفحه توییتر خود مدعی شد جنگنده‌های ائتلاف عربی اتاق عملیات نیروهای انصارالله را در یمن هدف قرار‌داده‌اند. در ذیل این خبر بسیاری از کاربران نوشتند که از کی تا حالا، بازاری که مردم عادی در آن رفت و آمد می‌کنند اتاق عملیات محسوب می‌شود؟ بلافاصله «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در گفت‌وگو با این شبکه ادعای جدیدی را مطرح کرد و ضمن پذیرش حمله به یک بازار در صعده، مدعی شد که این حمله کار حوثی‌ها بوده است! این مقام سعودی گفت که حوثی‌ها این بازار را گلوله‌باران کردند تا مردم یمن را در مقابل ائتلاف قرار دهند و سازمان‌های بین‌المللی باید پرده از واقعیت بردارند.
درخواست کمک وزارت بهداشت یمن
وزارت بهداشت یمن نیز در بیانیه‎ای «جنایت جدید» عربستان در صعده را محکوم کرد و خواستار شکست سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل در قبال این جنایات سعودی‌ها شد. وزارت بهداشت یمن با خطاب قرار‌دادن سازمان‌های بین‌المللی، از آنها برای انتقال مجروحان حمله به بازار «آل ثابت» درخواست کمک کرد و از آنها خواست تا به طور جدی وارد عمل شوند چرا که فرودگاه «صنعا» از ۵1 ماه گذشته تا‌کنون تعطیل است و محاصره یمن مانع از انتقال مجروحان برای مداوا به کشورهای دیگر می‌شود. وزارت بهداشت یمن همچنین رهبران کشورهای عربستان، امارات و آمریکا را مسئول ریخته شدن خون مردم یمن دانست.
سازمان ملل فقط هشدار داد
اما «آکیم اِستِینر»، مسئول برنامه توسعه سازمان ملل، ترجیح داد بدون اشاره به جنایات سعودی در یمن، صرفا درباره عواقب جنگ هشدار دهد. او هنگام بازدید از شهر بندری الحدیده یمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی گفت، جنگ علیه یمن بحران شدیدی ایجاد کرده است، در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون شهروند یمن با خطر قحطی و گرسنگی مواجه هستند...جامعه جهانی نباید چشمانش را بر‌روی بحرانی که مردم یمن با آن مواجه هستند ببندد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi