شناسه خبر : 68555
شنبه 12 مرداد 1398 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقرری‌های نشست فراکسیون ایثارگران مجلس با دولت

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از قول مساعد دولت برای حل مشکل بیمه و درمان ایثارگران از سوی رییس بنیاد شهید در روز چهارشنبه خبر داد.

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از قول مساعد دولت برای حل مشکل بیمه و درمان ایثارگران از سوی رییس بنیاد شهید در خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ما، محمود کریمی نماینده ایثارگر مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج نشست امروز نمایندگان ایثارگر مجلس با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص بیمه و درمان ایثارگران و مسائل جامعه ایثارگری خاطر نشان کرد: کلیات جلسه این بود که در ابتدا مشکلات و مسائل مربوط به حوزه ایثارگران از جمله موضوع بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران، شهریه دانشگاه ها (که پرداخت نشده و طلبی که این مراکز از دولت و بنیاد شهید پیدا کرده بودند و به خاطر آن موضوع شهریه ها را نمی پذیرند) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین درباره مسائل و موضوعات مربوط به ماده 38 و 39 که مرتبط با پرداختی ها به ایثارگران است و در این خصوص تبعیض آمیز عمل شده و عده ای هم هنوز تحت الشمول قرار نگرفته و تعیین تکلیف نشده اند، بحت و تبادل نظر شد.

 نماینده ایثارگر مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در این نشست موضوعات دیگری نیز ازجمله مشکلات مربوط به والدین شهدا با سن بالا و نیازشان به پرستاری مطرح شد و اضافه کرد که مهم ترین بحث مطروحه مربوط به بیمه تکمیلی و درمان بود.

وی سپس اظهار داشت: برای این موضوع با توجه به صحبت ها و گزارشی که آقای شهیدی ارائه داد، مقرر شد که بر اساس پیگیری های مجلس و دیگر سازمان ها و دستور رییس جمهور، جلسه ای با حضور وزرای مربوط و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه تامین منابع مالی بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران و جانبازان برگزار و سپس اقدام شود.

 سخنگوی فراکسیون ایثارگران متذکر شد: موضوع بعدی در این نشست، بحث ماده 38 و 39 بود که نماینده حوزه ایثارگران در ستاد کل توضیحات لازم را ارائه داد و سردار سعیدی و محرابیان مسئولان دو صندوق حمایت از ایثارگران در ستاد کل که در جلسه حضور داشتند، توضیحاتی دادند و مقرر شد جلسه جداگانه ای برای این مورد خاص تشکیل شود و موضوع به طور مبسوط بررسی شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی درخصوص جانبازان و رزمندگان معسر یادآور شد: با توجه به اینکه افراد بسیاری به عنوان رزمنده و جانباز معسر در کشور هستند و حدود 90 هزار نفر آنها تحت پوشش قرار دارند و تعدادی نیز (در حدود 10 هزار نفر) هنوز تحت پوشش قرار نگرفته اند، باید منابع آنها تامین شود و قرار شد جلسات با ساتا ادامه یابد.

 نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان افرادی هستند که موضوع تبصره ماده 39 بودند که از طریق یگان ها تحت پوشش قرار می گیرند و مقرر شد در یک جلسه موضوع تجمیع گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم برای هفته آینده هیئت رییسه فراکسیون ایثارگران را هماهنگ کنیم، این جلسه را مجدد خواهیم داشت و اگر نشود موضوع به بعد از تعطیلات مجلس موکول خواهد شد.

 سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص آشتی کنان مجلس با بنیاد، اظهار داشت: بحث آشتی کنان و این ها نبود، بلکه نقطه نظرات به صورت شفاف مطرح شد؛ ولی ما منتظر این هستیم تا ببینیم بالاخره از این قول و وعده دولت موضوعی عملی می شود یا خیر؛ چرا که آقایان گفته اند که می خواهند تصمیماتی بگیرند. ما هم به آنها اجازه می دهیم که تصمیمشان را بگیرند و اعلام کنند و ان شاالله بعد از آن اقدام می کنیم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
اجرای ماده 38برای تمام جانبازان بخصوص حالت اشتغال بگیران بنیادباحکم ازکارافتادگی کلی.
وکارمندان جانباز کارافتاده کلی .
در فروردین امسال به پزشک معالجم مراجعه کردم و دستور بستری و عمل جراحی در بیمارستان عرفان را صادر کرد.
متاسفانه بدلیل اینکه آن بیمارستان با بیمه دی قرارداد ندارد تا الآن موفق به تهیه هزینه درمان نشده ام.
از نمایندگان ملت می خواهم اگر قرار است کاری انجام دهند آنرا سریع به سرانجام برسانند نه ...
باسلام.
به استحضار می رساند حدود 4 سال پیش به ما اعلام کردند که برای ماده 38 هرچه سریعتر با تهیه مدارک وتشکیل پروند ماده فوق اقدام نمایید .ماهم باخوشحالی حدود 10روز باتلاش وجدیت وکلی هزینه کلیه مدارک لازمه حتی استعلام سوء پیشینه جمع اوری وبه سپاه امام رضا (ع) مشهد تحویل دادیم وباز باکلی الافی به بیمارستان امام حسین (ع) مشهد معرفی وباپرداخت کلی هزینه به پزشکان معرفی شدیم درپایان گفتند که شمابرید خودمان اطلاع می دیدم تاکنون که 4 سال سپری شده هنوز خبری نداده اند .این کارشان هم مثل هدیه ایثار که باخوشحالی مدارک راجمع اوری کردیم وبه واحد ایثارسپاه تحویل دادیم 30سال سپری شد هنوزکه اطلاع ندادند .برای ماده 38 جندروزپیش با بیمارستان امام حسین تماس گرفتم درجواب گفتند که جانبازان 25 درصد ازماده 38 کلا حذف شند به نظرشما درست است این حق الناس نیست ومن باید چکارکنم می توانم بجای شکایت کنم اکر راهی داره لطفا راهنمایی کنید .درضمن من دراول 40درصد داشتم بعداز مدتی شد32 درصد وسرانجام خودشان 25 درصد.درصد زدند تمام حال سن مارسیده به 52سال دوست دارم پیگیری کنم .کمک کنید واگر شماره ی از مسئولین تهران دراین خصوص دارید ارسال کنید .یک شماره هم می ده
چرا در موردبیعدالتی واجرا قانون ی مقطع رزمندگان که می بایست از ۹۶ اعمال شود ولی از فروردین ۹۸ اجرا گردیده سخن نمیگویید ایا ا ین بیعدالتی وتبعیض وظلم بعد سی سال شایسته رزمندگان بوده مسئولین عدالت عدالت عدالت
تا کی باید خواننده این اخبار دروغین وبدون عمل باشیم.ما فقط شاهد حرف وشعار از طرف بنیاد ونمایندگان وجدیدا سانا هستیم.اماخبری ازعمل نیست. به مادروغ نگوئید.ازشما ممنون میشویم
چرا بجای کمک معیشت حقوق حالت اشتغال یا حقوق وظیفه که بار روانی بهتری دارد و حق مسلم یک جانباز است پرداخت نمی شود.این دسته دسته کردن جانبازان تحت عناوین مختلف یکی معسر دیگری وظیفه بگیر و... چه معنی دارد. بهتر نیست بجای اینکه تحت عناوین مختلف پرداختهایی صورت گیرد تحت یک عنوان و آن هم با عنوان حق ایتارگری به همه جانبازان بنا بر امتیاز ایثارگریشان مبالغی پرداخت گردد یا تحت عناوین ازکارافتادگی و وظیفه فقط ولا غیر. جانبازان عزیزی هستند که از دو حقوق برخوردارند و عده دیگری از جانبازان شاغل دولتی نیز از امتیازات ایثارگری استفاده می کنند اما عده دیگری از جانبازان غیر شاغل دولتی مانند من با حدود دو سال سابقه جبهه موثر عملیاتی و دو بار مجروحیت از هیچ امتیاز مالی برخوردار نیستند. شما را به خدا این تبعیض ناروا را با قانون گذاری منصفانه و عادلانه رفع تا همه جانبازان به نسبت از حقوق برخوردار شوند نه اینکه تمام امتیازات فقط به عده ای از عزیزان تعلق گیرد.
در مورد تبصره ۴ ماده ۲ آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا(فرزندان شاهد و جانباز از تطبیق رشته تحصیلی با شغل مورد تصدی و نیز شرط معدل معاف و از نظر شرط شرکت در آزمون های استخدامی تابع قوانین و مقررات مصوب خود می باشند)یک سوال داشتم که اگر لطف بفرمایید و جواب دهید متشکر میشوم.
من کارمند رسمی یکی از ادارات دولتی قم و همچنین فرزند شهید هستم و در اواخر سال ۱۳۹۷ بعد از چندین سال کش و قوس بین اداره و سازمان امور استخدامی و معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری،چارت جدید کارمندان به ادارت استانها از جمله اداره ی متبوع بنده در استان قم ابلاغ شد.
پست سازمانی من در دوره چارت قبل متصدی امور مالی و کارپردازی بود که در چارت جدید تبدیل به کارشناس امور مالی و تدارکات میشد که از لحاظ حقوق و مزایا با چارت قبل تفاوت بالائی داشت.
اما در هنگام تخصیص پست،سازمان مرکزی اداره در تهران به دلیل اینکه مدرک من فوق دیپلم فیزیک بود،به همین نوشته بسنده کرد و به صورت کتبی اعلام کردند که رشته ی من به پست کارشناسی امور مالی مربوط نیست و برایم سرخود یک پست دیگر به اسم متصدی امور دفتری و بایگانی زدند.
آیا این نقض قانون حساب میشه؟
آیا میتونم به احتساب قانون جامع خدمات ایثارگران و آیین نامه ی فوق الذکر و قوانین دیگر.... به امور اداری به صورت کتبی موضوع را اعلام کنم؟؟
ممنون میشم اگه منو راهنمائی کنید
بنام خدا
با سلام
آقای پاکدل میفرماید هر جانبازی که حکم حقوقی ماده 38 خود میخواهد به آقای میر ساداتی مراجعه کند خوب جناب پاکدل ماکه شهرستان هستیم باید برای گرفتن حکم خود کلی هزینه کنیم . باز اشکال نداره . ما چند جانباز هستیم هروز به آقای میر ساداتی تماس میگیریم تلفن از دستمان عصبانی میشه واقای میر ساداتی جواب نمیدهد . این عدم پاسخ به تلفن یک مدل شده در بنیاد. میگین دروغه .مخابرات وصل میکنه اما جواب نیست. خوب چرا هر جانبازی حکمش به استان خودش نمی فرستید سخته یا بودجه نیست برای این کار .
جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد
بین حقوق جانبازان معسر ساتا و جانبازان معسر بنیاد یک اختلاف 1 میلیون تومانی به نفع بنیاد است.معلوم نیست چرا دولت منابع مالی ساتا را تامین نمیکند و یک نوع اختلاف بین جانبازان ایجاد کرده است.بهتر است قانون مصوب اجرا شود و همه جانبازان معسر تحت پوشش بنیاد قرار گیرند.ساتا طبق قانون فقط مسئول رسیدگی به رزمندگان است و به نوعی اجبارا دارد به جانبازان هم خدمات می دهد.بنیاد شهید که تحت نظارت دولت است بهتر است حقوق جانبازان معسر را تجمیع کند یا تحت پوشش خود قرار دهد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi