شناسه خبر : 68589
جمعه 11 مرداد 1398 , 14:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ذاکرالشهدای استان اردبیل مهمان امام جواد (ع)

ذاکرالشهدای استان اردبیل مهمان سید و سالار شهیدان

مداح باصفا ، مخلص ، انقلابی و خوش الحان دربار اباعبدالله الحسین(ع) حاج محمد باقر منصوری در شب شهادت امام جواد (ع) داغی سنگین بر دل عاشقان و دلباختگان اهل البیت (ع) نهاد.

ذاکرالشهدای استان اردبیل مهمان سید و سالار شهیدان

به گزارش از اردبیل، ذاکرالشهدا حاج محمدباقر منصوری که شب گذشته برای مداحی در سوگ امام جواد (ع) به ارومیه رفته بود شامگاه به هنگام وضو به علت تشنج دارفانی را وداع گفته به ارباب بی کفنش پیوست.

حاج محمد محمّدباقر منصوری یکی از مداحان با استعداد و توانای استان اردبیل و منطقه‌ی آذربایجان در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای مذهبی که در محله امام جعفر صادق(ع) اردبیل سکونت داشت به دنیا آمد.

پدرش یونس منصوری از بازاریان اردبیل بوده و در مشاغل آردفروشی و برنج فروشی تاکنون امرار معاش می‌کرد و مادرش نیز فرزند روحانی و روضه خوان شهیر اردبیل، مرحوم حاج میر اسماعیل فاضل مجتهدی است، والدین وی نیز هر دو اصالتاً اهل اردبیل بوده و در محله‌ جمعه مسجد این شهر به دنیا آمده‌اند.

مرحوم منصوری از سن ۸ سالگی به تشویق مادرش شروع به مداحی کرد، به طوری که از دوران نوجوانی در محافل مختلف عزاداری و مناسبت‌های مذهبی، آوازه‌ی استعداد و صدای خوش او در اردبیل و استان‌های شمال‌غرب کشور پیچید.

دوران اوج حاج محمد باقر منصوری، دوران جوانی و نوجوانی بود که با صدای لطیف و روح‌نواز خود، مردم حسینی و مومن را به شوق و ذوق معنوی می‌آورد. مرحوم منصوری از جمله افرادی بود که صدایش با مفهوم شهید و شهادت و ایثار گره خورده و عجین شده بود و به خاطر قطعه‌های بسیار جذاب و معنوی که برای شهدا می‌خواند، مورد توجه مردم شهیدپرور استان اردبیل و همچنین سراسر کشور قرار گرفت.

اجراهای طوفانی وی در محضر رهبر معظم انقلاب، دریادواره های شهدا، اجتماع عظیم تاسوعای اردبیل و مجالس و محافل حسینی هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

download

منبع: خبرنگار صداوسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi