شناسه خبر : 68599
جمعه 11 مرداد 1398 , 17:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظرات متفاوت رئیس جدید اینستکس درباره ایران

برند اربل

رسانه های غربی برای تصویر سازی از جمهوری اسلامی ایران به کمک عوامل خود در اپوزیسیون های مختلف، تصویری به دور از حقیقت را برای مخاطبان خود ارائه می دهند.

در جهان امروز هیج گونه مرزی برای اطلاعات و تبلیغات وجود ندارد زیرا امکانات و تکنولوژی شرایطی را به وجود آورده است که می توانند از انواع اطلاعات استفاده کنند ده ها هزارساعت برنامه تلوزیونی وماهواره ی برای مردم جهان اطلاع رسانی می کند و صد ها نوع مطبوعات چاپ  می شود و برای استفاده در اختیار انسانها قرار می گیرد؛ به همین جهت است که دنیا ی امروز را جهان اطلاعات  می نامندولی متاسفانه قدرت رسانه ای برتر در اختیار دولت های سلطه گر واستکبار جهانی قرار دارند، اینان از این قدرت برای منافع مادی وسلطه ی خود شان بر دیگران استفاده  می کنند؛ به خصوص کشورهای غربی و امریکا با حراج اطلاعات گزینشی و هدفمند در صدد گرفتن امتیازات از کشورهای دیگر هستند.

بیشتر بخوانید

  این رسانه ها سنگین ترین تبلیغات منفی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران را اجرا می کنند و آن  را یک کشور خودکامه با مردمی بسیار فقیر و محدود نمایش دهد. در حالی که حقیقت امر از زبان کسانی که به ایران سفر کرده و یا در آن زندگی کرده اند بسیار متفاوت از آن چیزی است که رسانه ها می گویند.

"برند اربل" سفیر پیشین(بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) آلمان در ایران و رییس جدید ساز و کار مالی (اینستکس)و دیپلمات کهنه‌کار آلمانی با نظراتی متفاوت درباره قدرت و جامعه ایران دارد که به بخش از آنها اشاره می شود.

آقای اربل درباره برنامه هسته ای ایران می گوید: ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده است.

او همچنین بر این باور است که برنامه موشکی ایران به خاطر سیاست دوگانه غرب است و ایران بارای توقیت بنیه دفاعی خود برنامه موشکی را تقویت کرده است.

آقای اربل درباره وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران نیز معتقد است یهودی‌ها و مسیحی‌ها براحتی در ایران زندگی می‌کنند و تصویرهای منفی بیشتر ناشی از تبلیغات غرب است. او از نمایندگان مسیحی و یهودی در مجلس شورای اسلامی نقل می‌کند که آنها مطابق مذهبشان در ایران زندگی می‌کند.

او در جای دیگری درباره وضعیت زنان در ایران نیز گفته بود شما وقتی در ایران زندگی می‌کنید به هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید که زنان از مردان ارزش کمتری دارند بلکه احساس می‌شود زنان در ایران از مردان نقش تعیین کننده‌تری دارند: "در واقع زنان در جامعه مسلمان ایرانی از همان حق و احترام مردان برخوردارند".

این نظریه ها دقیقا نقطه مقابل تبلیغاتی است که در رسانه های مختلف بر علیه ایران انجام می شود. و این موارد تنها بخش های کوچکی  از حقایق پیشرفت‌های ایران  در طول 40 سال انقلاب اسلامی ست.

منبع: جام نیوز

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi