شناسه خبر : 68602
شنبه 12 مرداد 1398 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا همه جا دفتر حمایت از ایثارگران نداریم؟!

ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت خوب و با تدبیر سایت فاش نیوز

در پاسخ مطالب عزیز هموطن درخصوص تظلم خواهی جانبازان و دستور رئیس قوه قضاییه دفتر مخصوص جامعه هدف برادر بزرگوار مدیریت محترم سایت بخوبی میدانند و مطلع هستند ایجاد دفتر مخصوص نیاز به ستور قوه قضاییه ندارد چون قانون ایجاد دفاتر حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران سال هاست توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و سال هاست جهت اجرای آن و ایجاد دفتر مذکور به قوه قضاییه  و وزارت دادگستری ابلاغ گردیده اما متاسفانه ایجاد این دفاتر در بعضی شهرستان ها عملی شده در خیلی از شهرستانها و حتی مراکز بعضی استان ها به دلیل کوتاهی و بی اعتنایی بعضا" مسئولان محترم دادگستری ها به قانون ایثارگران و خانواده شهدا را از داشتن دفتر حمایت از ایثارگران محروم نموده اند که این امر باعث ظلم بزرگی در حق خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگران شده است ...

 طبق ماده ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دادگستری هر شهرستان موظف اند با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به راه اندازی دفاتر حمایت از ایثارگران اقدام نمایند... اگر این دفاتر ایجاد شود دیگر ایثارگران و خانواده شهدا در دادگستری ها سرگردان نمی شوند ... بعضا" ایثارگران و خانواده شهدا به دلیل نداشتن آگاهی به قوانین حقوقشان ضایع نمی گردد... اگر این دفاتر باشد جامعه ی هدف ما با مراجعه به دادگستری جهت هر کار قضایی اعم از گرفتن سوء پیشینه، تنظیم دادخواست و لایحه و ... مستقیما به دفتر مربوطه مراجعه خواهند داشت و مورد بی مهری و توهین و بدرفتاری بعضا کارکنان و قضات دادگستری قرار نخواهند گرفت با کمال تاسف چند سالی است که خانواده شهدا و ایثارگران توسط بعضا کارکنان و قضات حتی دادستان ها و ریاست دادگستری ها مورد بی مهری قرار می گیرند.

اگر در شهرستان ما این دفتر می بود قطعا جانباز محترم شیمیایی م . ک . ک امروز نیاز نبود برای استیفای حقوق قانونی خودش از ریاست محترم قوه قضاییه استمداد بطلبد چون وظایف مسئولان مستقر در دفاتر حمایت از ایثارگران رسیدگی مطلق به امور قضایی ایثارگران از شروع تا خاتمه ی پرونده ی قضایی شون می باشد... اما با کمال تاسف امروز شاهد هستیم بدلیل عدم توجه به خواسته ی جانبازان و خانواده ی شهدا در مدت دوسال متوالی هنوز ریاست محترم دادگستری شهرستان ما نیشابور به دلیل کمبود اتاق اجازه ی ایجاد این دفتر را صادر نفرموده اند و همچنان ما ایثارگران شهرستان نیشابور از داشتن دفتر حمایت از ایثارگران و خانواده شهدا طبق ماده ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران محروم هستیم و این محرومیت تا کی و چه زمانی و سالی ادامه خواهد داشت این امر تنها منوط به دستور و موافقت ریاست محترم دادگستری خواهد بود.
یاحق

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ای بابا مرده شور دفتر حمایت قضایی از ایثارگران را ببرند کارها را خرابتر می کنند.تعدادی لیسانسیه حقوق یا وکلای کارنه بلد را در اختیار دارند و مشکل ایجاد می کنند نروید سراغشان.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi