شناسه خبر : 68629
دوشنبه 28 مرداد 1398 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات نشست مشترک رایزنی مجلس و رئیس بنیاد شهید و مسئول تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(بخش نخست)

بیمه تکمیلی و بهداشت‌ و درمان ایثارگران

جزئیات نشست مشترک نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که در محل کمیسیون قضایی مجلس برگزار گردیده است.

فاش نیوز -  نشست مشترک نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در چارچوب تعامل مجلس و بنیاد شهید برای حل معضلات جامعه ایثارگری، اوایل مردادماه در محل کمیسیون قضائی مجلس برگزار شد.

فاش نیوز همان زمان خبر این نشست را منتشر کرد و اکنون برای اطلاع کاربران عزیز، جزئیات کامل این دیدار که از روی فایل صوتی این دیدار پیاده شده، منتشر می شود.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامد گویی به حاضران، به بیان مطالب خود به این شرح پرداخته است:

 ساماندهی بیمه تکمیلی سرلوحه کار ما است

امروز مسائل خاصی در رابطه با ایثارگران و رزمندگان در سرلوحه کار قرار دارد بنابر این اگر بحث نیروهای مسلح و دوستانمان در ساتا به خاطر رزمندگان است و اگر بحث بنیاد شهید است آقایان دعوت و شرف حضور دارند که به خاطر خانواده های شهدا و جانبازان و آزادگان است که در این مجلس هستند.

 

تامین اعتبارات هزینه های بهداشتی و درمانی

علی اکبرکریمی، سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس (با قرائت جدول برنامه های نشست مشترک بنیاد و نمایندگان ایثارگر): بنده هم به سهم خودم از حضور ارزشمند همه عزیزان تشکر می کنم؛ به ویژه از آقای شهیدی و سایر همکاران ایشان که از بنیاد شهید تشریف آورده اند، همینطور از عزیزانی که از سایر نهادها و دستگاه ها در این نشست حضور دارند تشکر می کنم.

مدتی است که فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به خصوص آقای نوروزی به عنوان رییس و بنده به عنوان سخنگو با رسانه ها در انعکاس مشکلات و مطالبات ایثارگران ارتباط داریم وشاهد مراجعات بسیار زیاد ایثارگران هستیم. ضمن اینکه به ویژه همه نمایندگان به خصوص آنهایی که سبقه ایثارگری دارند و در شهرستان ها و حوزه های انتخابیه شان شاهد حضور مردم هستند.

من در این جا می خواهم به چند نمونه از مشکلاتی که جامعه ایثارگری به آن مبتلا است اشاره کنم. اگر چه متاسفانه هنوز برای این موضوعات  هم نتوانسته ایم راه حلی پیدا کنیم و پاسخگو باشیم. بنابر این فلسفه برگزاری تشست این است که در مورد موضوعات به صورت مضاعف گفتگو شود.

 

بیمه تکمیلی ایثارگران

مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل آنها همچنان پا برجاست در حالی که در ماده قانونی 13 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، این موضوع را داریم که تامین صد درصد هزینه های بهداشتی و درمانی در قالب بیمه سلامت، همگانی یا بیمه خاص برای خانواده های شاهد، جانبازان و ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها پیش بینی شده و برعهده دولت گذاشته شده است و هر سال هم باید اعتبارات آن تامین شود.

بعد از تصمیمی که دولت اتخاذ کرد، وضعیت  بیمه تکمیلی اینطور شد که متمرکز و مانند گذشته استمرار داشته باشد. اما در ماه های اخیر ما گزارشات  زیادی داشتیم مبنی بر اینکه بسیاری از مراکز درمانی و داروخانه ها از پذیرش ایثارگران خوداری می کنند و اعلام کرده اند که قراردادشان را با بیمه دی که متولی بیمه تکمیلی است، فسخ کرده اند و عملاً از پذیرش ایثارگران خودداری می کنند.

یا به طور مثال تعدادی از ایثارگران که به مراکز درمانی مراجعه و هزینه های خود  را پرداخته کرده اند  با وجود اینکه  طلبکار هستند، اما نمی توانند طلب خود را دریافت کنند.

اگر چه متاسفانه وعده هایی برای پرداخت ها در آینده به آنها داده شده اما همچنان در بلاتکلیفی قرار دارتد. این موضوع واقعاً محل سوال است و به نظر می رسد موضوعی است که اول از همه باید در مورد آن صحبت کنیم.

 

مواد 38 و 39

بحث دوم مربوط به مواد 38 و 39 ایثارگران که به عنوان کمک معیشت، حقوق و مزایای پرسنل وظیفه به نیروهای داوطلب مانند نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، ارتش و کمیته امداد و نیروهای دیگر پرداخت می شود. اگر چه در این چارچوب نوع رفتار و تصمیم تبعیض آمیز در مورد افراد مختلفی که شرایط  آن را  دارند، محل اعتراض است.

بسیاری از آنها می گویند: اگر قرار است مبالغی به عنوان کمک معیشت پرداخت شود، باید بدور از تبعیض باشد نه اینکه به یک عده ای داده شود و به عده ای دیگر پرداخت نشود. متاسفانه این موضوع به نوعی تبعیض تبدیل شده است و محل اعتراض دارد. در این خصوص ما چندین مورد مراجعات از سوی بسیجیان بازنشسته و سربازانی که در ارتش مشغول خدمت بوده اند را داشته ایم و به موضوعی برای اعتراض آنها تبدیل شده است.

 

جامعه ایثارگری نگران بهداشت و درمان است

یحیی کمالی پور، نماینده جیرفت: من هم خیر مقدم عرض می کنم و خدا قوت می گویم به عنوان یک عضو از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با موقعیت هایی مواجه هستیم. از اینکه 48 هزار میلیارد تومان کسری در بودجه سپاه پاسداران، بازنشستگان نیروهای مسلح و نیروی انتظامی (که به حق حافظ امنیت هستند و به دولت کمک می کند) وجود دارد متاسفم. در حالی که بیش از 83 درصد بدنه نیروی انتظامی زیر خط فقر و  بسیاری از آنها از ایثارگران هستند، ایثارگرانی که در حقیقت چراغ راه آینده کارکنان این نیروها هستند.

عرض کنم در وهله اول چیزی حدود هفت هزار میلیارد بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما وقتی توجه می کنید می بینید همه اینها سه میلیارد می شود. متاسفانه الان یک ناهماهنگی و یک نارضایتی در بین ایثارگران و نیروهای نظامی بوجود آمده است و بسیاری از آنها حقوق  های زیر دو میلیون دریافت می کنند.

اما در رابطه با بحث بنیاد شهید، انتظار ما از آقای شهیدی این است که با وجود همه کمبودهایی که هست و ما سپاسگزار هستیم در همین حدی که دولت به او پول می دهد ایشان به ایثارگران خدمات رسانی کند. اما واقعیت امر این است که در خدمت رسانی به ایثارگران نسبت به دستگاه های دیگر عقب ماندگی زیادی وجود دارد اگر چه بعضی از مشکلات قابل حل است.

 بحث ما این است که حداقل جانبازان و نیروهایی که در بحث بهداشت و درمان با مشکلاتی مواجه هستند (و البته تعداد کمی هستند و این قشر بیشتر در چشم دیده می شوند) تا حقوق و مزایای بعضی از یگان ها منطیق شود. بنابر این باید تمرکز را روی این موضوع بگذاریم چرا که حتی حضورشان در بیمارستان ها و جاهای مختلف باعث می شود که دل همه مردم را به درد بیاورند.

بنابر این ما باید کمبودها را شناسایی و ساماندهی کنیم و اگر لازم باشد با رئیس جمهور همدل و همصدا شویم و بنیاد و فراکسیون ایثارگران نسبت به این قضیه اقدام عاجل و زیر بنایی انجام دهد. ما در کمیسیون تلقیق متوجه شدیم که وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی آنقدر درگیر مشکلات هستند که حتی اگر در برخی از آنها رقمی جابجا شود شاید تا چند روز بعد از آن متوجه موضوع شده و به کمیسیون مراجعه می کنند.

اما واقغیت این است که نیروهای انقلابی  که جان خود را کف دستشان گذاشته اند و افتخاری برای جمهوری اسلامی هستند با مشکلات فراوانی روبرو  هستند. ما باید با تامین اعتبارات مورد نیاز مشکلات را حل کنیم اگر چه قبول داریم و این موضوع را درک می کنیم که تعلیق نیرو در بحث بازنشستگان و همسان سازی به چه اعتبارات هنگفتی نیاز دارد.

ولی یک بار اگر انجام شود قطعا مشکلات  حل می شود در جامعه هم نمی توانیم بپذیرم که چرا 480 هزار میلیارد تومان هزینه جاری هست و مثلاً تامین 48هزار میلیارد تومان چگونه باید میسر باشد.

سال گذشته خود حضرت آقا وارد صحنه شد و مبلغ 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه گذاشت و این دو میلیارد دلار که با ارز آزاد بود باعث شد که مشکل حل شود. الان به نظر می رسد که جلسه ای با مسئولان سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و مجموعه این گروه ها بگذاریم و از هم اکنون اعتیارات برای همه آنها تامین شود.

متاسفانه در حال حاضر اعتبارات کم شده است و همه ما درگیر با مشکلات هستیم و دشمن به نیروهای انقلابی نیشخند می زند. از طرفی در شرایط فعلی جوانان وضعیت ایثارگران را می بینند و این موضوع ممکن است ما را با مشکلاتی در اینده روبرو کند.

ما قبل از اینکه فراکسیون ایثارگران را در مجلس چهارم تشکیل بدهیم به 14 یا 15 کشور دنیا رفتیم تا وضعیت مدافعان آنها را در جنگ جهانی دوم و سایر جنگ های منطقه ای مورد بررسی قرار دهیم و متوجه شدیم که ایثارگران آنها جزو بهترین افراد جامعه و مورد تکریم قراردارند.

خود من که در هنگام مجروحیت برای معالجه به کشوری اروپایی رفته بودم وقتی فهمیدند که یک جانباز هستم بیشترین امکانات را در اختیار من گذاشتند که از جمله آن تردد و عبور و مرور حتی از مناطق ممنوعه بود. این است که از همه می خواهیم که دست به دست بدهند و یک اعتبار مناسب را برای ایثارگران فراهم کنند تا مشکلاتشان  حل و فصل شود.

 

احمدی لاشکی، نماینده چالوس: عرض سلام و احترام و آدب دارم خیر مقدم خدمت حجت الاسلام و المسلمین آقای شهیدی و هیئت همراه و به همکارانم و سایر مهمانانی که دعوت شدند خدا قوت می گویم.  

آقای شهیدی با توجه به اینکه بنده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هستم مهم ترین دغدغه ای که دارم  موضوع مدارس مربوط به بنیاد شهید و اختلاف با  آموزش و پرورش بود. با اینکه در مورد آموزش و پرورش از نظر بودجه نگاه ویژه ای وجود دارد و همکاران من جلسه ویژه ای در مورد موضوع در هفته گذشته داشتند بنیاد شهید هم با بودجه ای حدود 13 هزار میلیارد تومان که حدود 97 درصد بودجه جاری است با مشکلات عدیده ای روبرو است.

این موضوع قطعا از آن موضوعاتی است که دولت باید نگاه و توان ویژه ای به آن داشته باشد و امیدوارم که در بودجه سال 99 اهتمام ویزه ای نسبت به آن در بودجه بنیاد و تامین اعتبارات مورد نیاز آن داشته باشد. به هر حال جلساتی برگزار شد و امیدواریم  مدارسی که متعلق به بنیاد شهید و در اختیار آموزش و پرورش است اجاره بهای آنها به بنیاد پرداخت شود.

اما نکنه دومی که کمیسیون آموزش در رابطه با استان ها دارد  موضوع شهریه در دانشگاه آزاد است که آنچه برآورد شده جیزی حدود دو هزار میلیارد تومان بدهی بنیاد به سایر دانشگاه ها دارد. من یک خواهش از حضرتعالی و تیم حقوقی بنیاد شهید دارم که در رابطه با سهمیه ها به جای اینکه از لحاظ سراسری و البته لحاظ تراز علمی ظرفیت آنها قبل از اینکه تکمیل شود و نهایتا در دانشگاه پیام نور مشکلاتی داشته باشیم باید به گونه ای مدیریت شود که این همه دانشگاه از بنیاد شهید مطالبه نداشته باشد. بنابراین از جنابعالی خواهش می کنم که کمیته ویژه ای برای برطرف کردن این نواقص و بابت مطالبات دانشگاه و شرایط ویژه ای که بنیاد با آن مواجه است تشکیل شود.

یک نکته دیگر که می خواهم مزاحم شما شوم این است که برخی از اعضای خانواده های معظم شهدا که به ما مراجعه می کنند مجرد و ازدواج نکرده اند و منبعی هم برای درآمد ندارند. سوال من این است که ایا ما در این رابطه می توانیم با بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتباتی داشته باشیم؟

 

سهراب گیلانی، نماینده شوشتر: خدمت همکاران و سروران عزیز خیر مقدم عرض می کنم. من به اختصار مطالبم را عرض می کنم. مطلب اول بحث درمان والدین شهدا است چرا که برای نگهداری آنها به دلیل کهولت سن باید فکر جدی شود. مساله دوم قول ها، نامه ها و مکاتباتی است که با بنیاد می کنیم نگذارید آن قدر طول بکشد که خانواده های ایثارگر مستاصل شوند. موضوع سوم بحث استخدام فرزندان شاهد است.

دولت قطعا می تواند استخدام فراگیر کند و پیشنهاد من این است که با کار ویژه در استان هایی که پر شهید و پر ایثارگر است برای رفع معضل اشتغال و مسکن اقدام اساسی انجام شود و استراتژی ویژه‌ای داشته باشید و ما هم حتما کمک می کنیم.

موضوع دیگر این است که کار فرهنگی انجام نمی شود و اگر هم می شود کاری کلیشه ای و تکراری است. به طور مثال در ایام شهادت ها یک عده به غبار روبی مزار شهدا و یا دید و بازدید ها می روند. در حالی که در این مورد باید یک کار اساسی انجام شود و این موضوع مستلزم تحول جدیدی است .

خانواده های شهدا الگوهای ما هستند و قطعا دشمن نسبت به آنها تمایل بیشتری پیدا کرده است. اگر خدای ناکرده از لحاظ تحلیلی دچار تزلزل هایی شوند همه ما مسئول هستبم. موضوع دیگر که می خواهم عرض کنم مساله مدیریت بنیاد شهید در استان و شهرستان ها است.

ببینید ما بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی می دانیم چرا که برای انقلابی ترین انسان ها یعنی شهید، جانباز، ایثارگر و ... تشکیل شده است.

بنابر این می طلبد که مدیریت، یک نگاه جدی و نو به این موضوع داشته باشد. من در خیلی از جاها که بررسی کردم متوجه شدم که این توان و ظرفیت در مدیران بنیاد نیست، نه اینکه خدای ناخواسته آدم های بدی باشند بلکه توانایی آنها به همین اندازه است و مثل این است که گفته شود که فقط  از درون سازمان باید اشخاص را تعیین کرد.

جناب آقای شهیدی، ما در شهرستان ها ظرفیت های بسیار زیادی داریم. خیرینی داریم که خود را برای این گونه مسائل می کشند و بیشتر از توانایی یک وزارتخانه کمک می کنند. آدم های یسیار خوبی داریم که حاضرند پای کار بیایند . اما مدیران بنیاد این توانایی را ندارند که بیایند و آنها را جمع و از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده کنند. اما متاسفانه این ظرفیت ها در این مدیریت ها نیست.

خواهش می کنم اجازه بدهید که یک بررسی مجدد شود و افراد توانمند و دارای سابقه صلاحیت شناسایی و مدیر شوند تا بتوانند مساله را جمع کنند. مطمئم باشید من خودم در شهرستان شوشتر و گتوند که نماینده آنها هستم به شما بگویم از شما چیزی نمی خواهند.

همچنان که در حوزه بهداشت و درمان 300میلیارد تومان هزینه شده است حداقل بیست تا 30 میلیارد تومان آن از خیرین است. مثلا در بحث مدرسه سازی بیش از 11 مدرسه ساخته شده است. ما آدم های زیادی داریم و خواهش من این است که در تحول های مدیریتی با نگاه نو و فرهنگی و با حفظ سلامت خانواده ها دقت و عنایت بیشتری داشته باشید.

 

فرهاد تجری، نماینده سرپل ذهاب: به آقای شهیدی و همکاران محترمشان خیر مقدم عرض می کنم و به سایر همکاران در حوزه ایثارگری خدا قوت می گویم. همانطور که اشاره کردم انتظار داشتیم در قالب یک تیم قوی که در استان کرمانشاه داشتیم یک طرح دو فوریتی در رابطه با بهداشت و درمان ایثارگران به مجلس آورده شود.

متاسفانه با خلا هایی که در قانون ایجاد شده است بنیاد به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات ایثارگران براید و در رابطه با سایر وزارتخانه ها موضوع همینطور است. متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان جامعه ایثارگری ما به خصوص جانبازان دچار مشکلات فراوانی شده اند. توقع ما این است که در این مورد بنیاد در دولت محکم بایستد و از حق و حقوق ایثارگران دفاع کند.

در مورد بیمه البرز متاسفانه بنیاد شهید تاکنون پاسخگو نبوده است. انتظار می رفت که با توجه به اینکه حقوق مکتسبه ای در حوزه ایثارگری دارد و حقوق ایثارگری آن نباید ضایع می شد دست به اقداماتی بزند. اما متاسفانه عدم متولی گری صحیح بنیاد باعث شده است که با وجود قوانین ایثارگری این حقوق ضایع شود.

من احساس می کنم مجلس این آمادگی را دارد که قانون را در جهت استیفای هر چه بیشتر حقوق ایثارگران اصلاح کند.

 

قاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه: از ریاست و مجموعه بنیاد به جهت زحماتی که می کشند تشکر می کنم اما این کافی نیست و آن رضایتمندی که برای عزیزان ایثارگر  باید باشد هنوز در سراسر کشور فراهم نشده است. من فکر می کنم که سیاست یک بام و دو هوا است ما واقعا نمی دانیم با چه کسی باید صحبت کنیم و مشکلات این عزیزان ایثارگر را در میان بگذاریم.

اگر چه دوستان عزیزی از سازمان نیروهای مسلح و جاهای دیگر در این جلسه حضور دارند ولی آنچه مهم است این است که بگویم یک فرد باید به تمام علایق خود  پشت پا بزند و برای دفاع به جبهه بشتابد و الان که سالم یا مجروح شده است با توجه به شرایطی که دارد نیازمند کمک است اما نتوان به او کمک کرد.

متاسفانه بخش زیادی از جانبازان ما نگران موضوع درمان هستند زمانی که این امر در دست بنیاد بود راضی بودند اما الان که وضعیت درمان نابسامان شده است این نگرانی در بین ایثارگران بیشتر شده است. ما هم نگران این عزیزان هستیم و نیاید بگذاریم در پیچ و خم مشکلات گرفتار شوند. من فکر می کنم که یک هماهنگی و همدلی یاعث خواهد شد که این مشکلات در سطح کشور برطرف شود.

غلام‌محمد زارعی، نماینده بویر احمد: من فقط می خواهم دو جمله در  مورد افزایش حقوق و دستمزدها در سال 98  و تاثیر آن بر جامعه ایثارگری و معسرین سخن بگویم که این رقم چگونه برای جامعه ایثارگری تاثبر گذاشته است. این مبلغ مانند سایر گروه های جامعه که به آنها تعلق داریم اضافه شده است. چرا که وقتی قانونی تصویب می شود برای همه اقشار جامعه قابل اجرا است و جامعه ایثارگران هم از آن مستثنی نیست، هر چند که ما ادعا داشته باشیم که می خواهیم به آنها کمک کنیم.

ببینید مثلا موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران یکسال و نیم است که همه ما درگیر آن هستیم و همیشه هم شرمنده این بندگان خدا هستیم. در مورد افزایش حقوق معسرین هم در کمیسیون های تخصصی این آمادگی را داریم که این عزیزان به حق و حقوق خودشان برسند.

ادامه دارد ...

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خواسته همه ماازمسوولین .بیمه دی منحل گردد. خسته شدیم.
فقط دروغ ؛ دروغ ؛ دروغ ؛ در شهرستان ها علنا مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات به جانبازان و افراد تحت پوشش آنها طفره رفته و با اعلام بدهکاری بنیاد به بیمه از ارائه خدمات معذورند!!!!! بعد از گذشت 4 دهه و مواجهه نزدیک جانبازان برای لقای الهی مسئولین بنیاد با تفکری انقلابی دارند زمان این لقای الهی را نزدیکتر میکنند ؛ با تشکر از مسئولین ضد انقلابی بنیاد که جانبازان را در این سال های نهایی تنها میگذارند. این برنامه حاصل دهه ها تلاش صد انقلابی این عناصر بد احوال میباشد ؛ از روزی که خدمات دندان نداشتند به بهانه گرانی ؛ ندادن زمین به بهانه اقتصادی و تحت تملک گرفتن زمینهای مصادره ای رژیم ستم شاهی برای بعضی اعضای خاص ؛ ......مسلم بدانید که اگر تغییری صورت بگیرد برای بیمه مثل این چند سال که بیمه دی دمار از روزگار جانبازان در آورده بهتر نخواهد شد.
همش حرف حرف حرف تکرار خدا عمل داشته باشید
با سلام اقای شهیدی
امیدواریم قبل از پایان قرارداد دی، شرکت بیمه جدید و مفاد قرارداد جدید اماده انعقاد باشد و جانبازان در این میان باز هم قربانی نشوند در سالهای گذشته چندین ماه هم جانبازان به دلیل بلاتکلیفی قرارداد ها ، معطل می مانند و بسیاری از درمانگاه ها آزاد حساب می کردند.
همچنین موضوع بسیار مهم درمان دندان و عینک را هم در قرارداد لحاظ کنید .
جانباازن به میانگین سنی 55 سال رسیده و نیاز به درمان دندان دادند و چشمهایشان نیاز به عینک دارد .
بیمه دی چند ماهه که با هیچ بیمارستانی در کرج قرارداد نداره به همین خاطر عمل پدرم به تعویق افتاده فقط حرف میزنن و شعار میدن متاسفانه از عمل خبری نیست ...
بهتره در بیمارستان خاتم النباء کارشو پیگیری کند، بقیه بیمارستانها یا بیمه پایه نداند و یا تکمیلی و یا هر دو
اکثریت شهرستان ها با این معضل به دلیل شکم گنده آقا دزده ها روبرو هستند و مسئولین جانبازان و مخصوصا مسائل درمانی اشان را به امان دزد ها رها کرده اند.
نمیشه که همه از سراسر کشور بلند شوند تشریف بیاورند تهران برای درمان؛ همه چیز فقط تهران؟ هزینه یک مسافرت درون شهری میدونید چنده؟ جانباز بیمار با همراهش و هزینه استقرار تا درمان میدونید چند تموم میشه ؛ .......
چرا بيمه تكميلى عده اي از جانبازان ويا خانواده آنها را مسدود شده است كه نه بنياد نه بيمه دى جواب گو نيستن هر كدام ازجواب دادن خوددارى كرده و پاسكارى مى كنند به يكديگر خواهشاً در صورت امكان از مسءولين در اين مورد پرسش شو بلتشكر ازححمات شما عزيزان/
نه نمیشه چون دوسال پیش دکتر براش پلاتین گذاشته الان پلاتین جابه جا شده باید همون دکتر مجددا عمل کنه
کاملا درسته
من هم یک نصفه روز سرگردان شدم تا درست شد

از مسئولین محترم درخواست داریم به خاطر حرمت خون شهدا و جانبازان نام بنیاد شهید را از بیمه دی حذف کنید و تمام رانت هایی که بنیاد به این شرکت بی کفایت میدهد حذف نمایید .
تا گند دزدی های بیمه دی در نیامده لطفا این بیمه بی کفایت منحل شود
بیمه دی پول نمیدهد به هیچکسی ،دکتر و داردخانه و بیمه شده برود بمیرد ،،دارو هست آزاد ،پول داری بگیر ،،کارت ایثارگری برای چیست لطفا توضیح دهید ،بعنوان کارت شناسایی قبلش ندارند
باسلام جانبازشیمیائی۷۰درصدم شما رابه خدا به رئیس مجلس و رئیس بنیادکشور و رییس جمهور وسایر ژست بگیرهای ریاستی بفرمایید لااقل وجه داروها وبستری شدن دربیمارستانها را بدهند چون نه داروخانه ونه آزمایشگاه ونه درمانگاه ها ونه اطباء بیمه درمانی و بویژه تکمیلی دی را قبول نمی کنند ودیگر آبروئی برای ما در مواجه شدن با این مراکز نمانده وعلتش ندادن پول این مراکز هست. شمارابه خدابیش ازاین ماراتحقیر نکنید.
سلام ، با عرض تشکر و قدردانی از ایثارگران معزز و دلسوزانی که هر لحظه پیگیر مشکلات ایثارگران هستند زیرا اهمیت و اثرات مثبت در رسیدگی و مراقبت از ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت را بخوبی دانسته و درک کردند.
همانگونه که مستحضر میباشید ایثارگران بطور عمده از بی عملی مسئولان شاکی هستند که بجای عمل فقط حرف میزنند و قول میدهند و اغلب با بهانه گیری بی مورد و ادعاهای غیر قابل قبول و نخ نما باعث رنجش بیشتر ایثارگران هستند که رفع این مشکل نیاز به بودجه ندارد بلکه اصلاح در عمل و پرهیز از حرف و قول بی عمل فقط نیاز به صداقت و حقیقت دارد.
اکثریت ایثارگران مستحضر میباشند که عده ای ضد انقلاب چطور در سالهای گذشته نسبت به شهدا و جانبازان و خانواده مکرم مدافعان حرم اساعه ادب کردند تا حدی که بطور علنی در روزنامه های زنجیره ای مطالبی منتشر شد که قلوب تمام شیعیان و مسلمانان به درد آمد و رهبر معظم انقلاب و فرماندهان بزرگوار در مقابل هجمه کفار و ضد انقلاب بارها از شهدا و جانبازان و خانواده های معزز مدافع حرم با حضور در منزل ایشان تکریم و دلجویی بعمل آوردند تا توطئه فتنه گران در نطفه خاموش گردد.
مسئولان کم کم متوجه شدند بی اعتناعی به اقشار عظیم ایثارگران که اقشار عظیم مردم و جوانان را به دنبال دارند مساوی با عدم حمایت از آنان است و بی اقبالی فعلی که به شکل نارضایتی گسترده و عمومی نمود پیدا کرده واکنش و عکس العمل به بی اعتناعی نسبت به ایثارگران و در بعضی موارد کارشکنی و ضدیت برخی مسئولان با ایثارگران است.
علیرغم بی اعتناعی مسئولان نسبت به برخی امور و خدمت رسانی به ایثارگران دلایل و جنبه های مادی دارد لیکن بی اعتناعی و کارشکنی و ضدیت با ایثارگران دارای بازخورد معنوی و قهر و غضب الهی میباشد که بارها این موضوع توسط مقام معظم رهبری و سایر ایات عظام تذکر داده شده و خواستار رسیدگی جدی به مشکلات ایثارگران شدند فلذا نتیجه بی اعتناعی به ایثارگران و نتیجه بی توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آیات عظام و مراجع تقلید اینچنین هر دولتی را ناکام و منزوی و منفور کرده است.
در این خصوص پیشنهاد میکنیم بجای تشکیل جلسات فاقد نتیجه و سردرگم در خصوص رسیدگی عملی به مشکلات ایثارگران که نتیجه بی اعتناعی به فرهنگ ایثار و شهادت و حاملان آنست توجه کنند تا ضمن کسب رضایت ایثارگران اعمال قبول موجب خشنودی مقام عظمای ولایت و خداوند متعال واقع گردد . ان شاالله
درمان بی درمان ؛ مسئولین جانبازان را رها کرده و مایل هستند که این عزیزان هر چه سریعتر به وصال حق نائل شوند ( اگر جانباز بیمه تکمیلی که طرف قرار دادش بیمارستان خوب با پزشکان حاذق باشه ؛ احتمال درمان سریع و صحیح خواهد داشت و به همین دلیل دیرتر خواهد مرد و دیرتر به وصال حق نائل خواهد شد ؛ بنابراین همان بیمارستان های دست چین شده توسط سوداگران بیمه دی هم دیگر خدمات نمیدهند تا سریعتر جانبازان به دلیل عدم تمکن مالی و نرفتن به نزد دکتر های آبکی بیمه دی .....).........................تحصیل رایگان ؛ بهداشت رایگان ؛........؟؟؟؟؟؟؟جانباز باید پولدار شود مثل مسئولین تا گیر دکتر و وکیل و تحصیل و ازدواج و......نداشته باشد.
سلام .همسرم در دفاع مقدس دوسال منطقه بوده وصدمات روحی و روانی دیده...ولی هرگز دنبال منافع مالی نبوده وبه اصطلاح صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشتیم ...ولی به مرور زمان علاوه بر آن صدمات ...کهولت سن هم اضافه شده...و دیگر حقی که شامل میشد را از دست دادیم ...واز طرفی هم که شامل لطف تورم شدیم ...بیستم شهریور باید اثاث مان را در خیابان بریزیم .جون هزینه رهن واجاره بها را نداریم .و توان تهیه جهیزیه دخترم ندارم وهمچنین هزینه تحصیل دانشگاه ومحصل فرزندانمان را نداریم ...گفتند رزمنده معسر(بیچاره) ثبت نام کنید رسیدگی کنیم ان را هم نوشتیم ...ولی بعد 3..4 ...سال هیچ جوابگو نیستند ...دیگر حرفی برای گفتن ندارم...از هلال احمر عزیز تقاضا دارم ...لطف کرده ویک چادر برای فصل زمستان در اختیار ما بصورت امانت بگذارند...اگر ما را لایق اسم حقوق بشر میدانند...رسیدگی نمایند...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi