شناسه خبر : 68644
یکشنبه 13 مرداد 1398 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرلشکر«سپهر»کردستان را نجات داد

امیر سرلشکر «علی شهبازی» گفت: امیر سرتیپ «سپهر» در تمام مدتی که در کردستان و در نیروی زمینی بود، یک‌بار تعریف نکرد که من چه کردم؛ اگرچه در کردستان محاصره بود و حقیقتا کردستان را وی نجات داد.

امیر سرلشکر «علی شهبازی» فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با آجا، درباره شخصیت امیر سرتیپ «ایرج سپهر» جانشین خود در زمان فرماندهی‌اش، اظهار داشت: از دوران جوانی که ایشان را می‌شناختم، با سجایای اخلاقی ویژه‌ای از این مرحوم روبه‌رو شدم.

وی افزود: حقیقتا حدود ۳۰ سال که در خدمت وی بودم، همیشه جایگاه استادی نسبت به بنده داشت؛ اعم از اینکه من معاون وی بودم و بعدها رییس سناد و فرمانده ارتش شدم و بسیار سنگین بود که امیر «سپهر» را به‌عنوان جانشین خود منصوب کنم؛ اما وی پذیرفت. من در تمام مدت چه در ریاست و چه مرئوسی از وی کسب فیض کردم و مطلب یاد گرفتم.

امیر سرلشکر شهبازی با تاکید بر اینکه امیر سرتیپ «سپهر» خصوصیات ویژه‌ای داشت، افزود: وی اندازه سر سوزن آلودگی مالی نداشت و به دنبال منفعت شخصی نبود و هیچ حالت 2 بعدی و سیاسی‌گری در او نبود و همواره راحت با هم صحبت می‌کردیم.

رییس گروه مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: امیر سرتیپ «سپهر» در تمام مدتی که در کردستان و در نیروی زمینی بود، یک‌بار تعریف نکرد که من چه کردم؛ اگرچه در کردستان محاصره بود و حقیقتا کردستان را وی نجات داد.

خاطرنشان می‌شود، پیکر امیر سرتیپ «ایرج سپهر» جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ با حضور امیر سرلشکر «شهبازی» فرمانده اسبق کل ارتش و رئیس گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ «آراسته» رییس هیت معارف جنگ شهید سپهبد «علی صیادشیرازی» و جمعی از همرزمان آن مرحوم و فرماندهان نیروهای مسلح، صبح امروز (شنبه) با ادای احترام ‌نظامی و تشریفات دژبان ارتش تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi