شناسه خبر : 68647
یکشنبه 13 مرداد 1398 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرنوشت کتابستان گلزار شهدا چه شد؟

اواسط هفته گذشته بود که در فضای مجازی خبری مبنی بر تصمیم مسوولان بنیاد شهید برای تعطیلی فروشگاه کتاب واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) منتشر شد؛ خبری که به سرعت با واکنش کاربران و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و شهدا روبه‌رو شد. مخاطبان با انتقاد از تعطیلی کتابفروشی‌ها به خصوص کتابفروشی‌های مربوط به کتب دفاع مقدس و شهدا نگرانی خود را از تعطیلی چنین محل‌هایی که به عنوان مکانی فرهنگی شناخته می‌شود، ابراز کردند.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/5/12/770634_146.jpg

کتابفروشی نشر شاهد واقع در میدان شهدای حج در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) از سال 76 تاسیس شده و تا به امروز محل حضور و مراجعه زائران شهیدی بوده است که برای خواندن و بهره‌مندی بیشتر از فضای معنوی و فکری شهدا و دوران دفاع مقدس برای خرید کتاب و اقلام فرهنگی به این محل مراجعه می‌کردند. گفته می‌شود این کتابفروشی قدیمی‌ترین فروشگاه نشر شاهد است و در محلی که بیشترین قرابت را با فرهنگ شهید و شهادت دارد قرار گرفته است. بسیاری وجود این کتابخانه را در فضای گلزار شهدا ترغیب کننده نسل جوان برای آشنایی بیشتر با سیره شهدا می‌دانند.

زمزمه تعطیلی کتابفروشی نشر شاهد از 2 سال پیش به گوش می‌رسید تا اینکه در هفته گذشته خبر تعطیلی فروشگاه قوت گرفت و «محمد عامری» مسوول فروشگاه نشر شاهد در بهشت زهرا (س) از تصمیم مسوولان بنیاد شهید برای تغییر کاربری و تعطیلی این کتابستان خبر داد. این خبر با اعتراض کاربران شبکه‌های مجازی رو به رو شد تا جایی که طوماری برای رسیدگی به این موضوع و نشان دادن حمایت‌های مردمی نوشته شده و به امضای زائران شهدا رسید.

روز گذشته شنبه (12 مرداد) روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی جوابیه‌ای به شایعات منتشر شده پاسخ داد و موضوع اصلی را عدم همکاری با مستاجر فعلی و واگذاری به ایثارگران متقاضی اعلام کرد. در توضیحات روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ آمده است: «در پی انتشار مطلبی با عنوان «تاسف کاربران فضای مجازی در پی تصمیم عجیب بنیاد شهید» در مشرق نیوز، بر خلاف مطالب طرح شده در این گزارش، به اطلاع می‌رساند بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ قصد تغییر کاربری کتابفروشی واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) که در تملک این بنیاد می‌باشد را ندارد و مرکز فرهنگی بهشت زهرا (س) قطب فرهنگی این بنیاد محسوب شده و از ابتدای تاسیس این مرکز تا کنون تمام فعالیت‌های انجام شده در آن با هدف گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در راستای توسعه فضای فرهنگی بهشت زهرا (س) و هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل انتشارات بنیاد و همچنین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت ترغیب بیشتر علاقمندان به مطالعه آثار حوزه دفاع مقدس، موضوع عرضه این کتاب‌ها با تخفیف ویژه را در دستور کار خود دارد.

قابل ذکر است هم اکنون نیز یک سال از اتمام قرارداد این کتابفروشی با بنیاد می‌گذرد و با توجه به عدم همکاری مستاجر فعلی این بنیاد تصمیم به واگذاری این مکان به ایثارگران متقاضی و ادامه کار این کتابفروشی با سیاست ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را دارد.»

با توجه به اخبار تعطیلی کتابستان‌های سطح شهر که هر از چند گاهی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد نکته مهم در این خصوص و اتفاقات از این دست، حل درست و منطقی اختلافات پیش آمده است تا زمینه برای نشر شایعات فراهم نشود و توجهات به سوی بهبود کیفیت فضاهای فرهنگی و ارزشی برود.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi